וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת השבויים עם חמאס: החטופים הראשונים צפויים להשתחרר ביום חמישי

21.11.2023 / 4:13

שרי הממשלה עודכנו בצפי המסתמן בישיבה בקריה. לפני כן, אמר נתניהו על העסקה כי "ההחלטה קשה - אך נכונה", וכן טען כי שיפר את תנאיה בעזרתו של ביידן, כך שתכלול יותר שבויים ו"פחות מחירים". בנוסף, הבהיר רה"מ כי הלחימה לא תיפסק עם השלמת המהלך

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ בהצהרות משותפות בפתח ישיבת הממשלה, בקריה בתל אביב/עומר מירון / לע״מ ואלעד מלכה / משרד הביטחון

החטופים הראשונים בעסקת השבויים המסתמנת מול חמאס צפויים להשתחרר ביום חמישי, כך עודכנו אמש (שלישי) שרי הממשלה בישיבת הממשלה שקוימה בקריה. בהמשכה, צפויה הממשלה לדון במהלך לקראת אישורו הסופי.

בפתח הישיבה, טען ראש הממשלה בנימין נתניהו כי העסקה המסתמנת "קשה, אך נכונה", והוסיף כי ביקש מביידן להתערב במשא ומתן לשיפור תנאיה, כך שתכלול יותר שבויים ופחות מחירים. לדבריו, הנשיא האמריקני נענה לבקשה והתנאים אכן שיפרו. עוד טען כי כחלק מהמתווה המסוכם יתקיימו ביקורים של הצלב האדום אצל חטופים שטרם שוחררו - כולל אספקת תרופות, וכן הבהיר: הלחימה לא תיפסק עם השלמת המהלך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ בהצהרות משותפות בפתח ישיבת הממשלה, בקריה בתל אביב. ללא, מערכת וואלה!
"יש בחוץ דברי הבל - נמשיך במלחמה עד להשגת כל יעדינו". נתניהו/מערכת וואלה!, ללא

חלק מהשרים - שרי ש"ס והשר חיים כץ מהליכוד השאירו פתק בעד ועזבו את הישיבה. למרות התנגדותם של הציונות הדתית ועוצמה יהודית ההחלטה צפויה לעבור ברוב גדול.

אחרי סקירה של הרמטכ"ל והאלוף במיל' ניצן אלון והצגת חוות הדעת של ראש השב"כ וראש המוסד החל שלב השאלות. השרים בן גביר וסמוטריץ', שהודיעו מראש שהם מתנגדים לעסקה, העלו שלל שאלות לגבי הערבויות לקיום העסקה מצד החמאס, והערבויות לחידוש הלחימה בתום ההפוגה; בן גביר שאל כיצד מערכת הביטחון מתכוונת למנוע חגיגות של שחרור המחבלים באיו"ש. למשמע התשובות אמר "מצטער, לא השתכנעתי".

ההחלטה של בן גביר וסמוטריץ להצביע נגד העסקה עוד לפני ישיבת הממשלה עוררה ביקורת מצד שרי הליכוד. השר מיקי זוהר אמר לבן גביר - "למה עשיתם ישיבת סיעה לפני הדיון כאן וקיבלתם החלטה?" בן גביר השיב: "כי כל מה שיש כאן ראינו קודם בתקשורת אז טוב מאוד שעשינו ישיבה". השרה גילה גמליאל הוסיפה: "צריך שנהיה מאוחדים בהחלטה", ובן גביר השיב: "אנחנו לא מאוחדים. זו החלטה עם נזק לדורות שעוד תפגע בנו קשות". גם דודי אמסלם קרא לשרים שמתנגדים לעסקה להצביע בעדה כדי "לשדר אחדות גם לאויבינו וגם לעם ישראל שאנחנו. כשתהיה אחדות ננצח את כולם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"לפנינו הערב החלטה קשה אבל היא ההחלטה הנכונה", אמר נתניהו. "כל גורמי הביטחון תומכים בה באופן מלא. הם הבהירו שביטחון כוחותנו והמאמץ המודיעיני יישמר. לא רק שהמאמץ המלחמתי לא ייפגע, אלא להיפך, ההחלטה תאפשר לצה"ל להיערך להמשך הלחימה".

"המתווה הזה הוא קשה ומכאיב מבחינה אנושית, אבל הוא גם מתווה נכון", חיזק את דבריו של נתניהו גם השר בני גנץ. "הוא יהווה את הבסיס להמשך פיתוח המערכה", הוסיף.

הילדים החטופים. מטה משפחות החטופים, עיבוד תמונה
הילדים החטופים/עיבוד תמונה, מטה משפחות החטופים
בני גנץ בצהרה . 11 בנובמבר 2023. לע"מ, צילום מסך
"יהווה את הבסיס להמשך פיתוח המערכה". גנץ/צילום מסך, לע"מ

"הישיבה הזו נועדה לדון בהשבת חטופיתנו, אבל אני מבקש להתחיל בדבר שאמור להיות מובן מאליו - יש בחוץ דברי הבל כאילו אחרי ההפוגה נפסיק את הלחימה", אמר נתניהו, והבהיר: "אנחנו במלחמה, ונמשיך במלחמה עד שנשיג את כל היעדים שלנו. לחסל את חמאס להשיב את כל חטופינו ונעדרינו, ולהבטיח שבעזה לא יהיה כל גורם שמאיים על ישראל".

גם שר הביטחון יואב גלנט התייחס למתווה, וטען כי זה מתקיים בצל הפעולה המדויקת והקטלנית של צה"ל ברצועה, לרבות החלטה להעצים את התמרון הקרקעי בשטח ולהגביר את הלחץ על חמאס. "עבורי שחרור חטופים זה ערך", טען. "ללא הלחץ והמשכו לא יהיה סיכוי גם להביא את הקבוצות הבאות שאנחנו רוצים להביא. על כן, לפי בקשתי, נכנסה להחלטת הממשלה הדרישה החד משמעית לפיה מיד לאחר שנמצה את השלב הנוכחי - תימשך פעולת צה"ל במלוא עוצמתה כדי להכריע את החמאס ולהשיב את החטופים הנוספים".

שר הביטחון גלנט בתום הערכת מצב בשב״כ: ״המידע שמוסרים מחבלי החמאס הוא העיניים של חיילי צה״ל בעזה״. ללא, מערכת וואלה!
"העסקה מתקיימת בצל הפעולה המדויקת של צה"ל". גלנט/מערכת וואלה!, ללא

עוד התייחס נתניהו לפגישתו אמש עם משפחות החטופים במסגרת הפגישה שקיים עמן קבינט המלחמה. "הקשבתי למצוקה שלהם, לסיוט שבו הם נתונים. אמרתי להם שהשבת חטופינו היא משימה עליונה ואני מחויב לה יחד עם חבריי. נעשה כל מאמץ עד שנשיב את כולם, הילדים, הצעירים, החיילים, כולם. במלחמה יש שלבים, כמו גם בהשבת החטופים, אך לא נרפה עד שנשיג את הניצחון המוחלט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully