וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול ממוקד בלבנון: בכיר בזרוע הצבאית של חמאס נהרג באזור צור

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 10:06

הארגון אישר כי חליל חראז, שלפי דיווחים היה סגן הזרוע הצבאית במדינה, היה בכלי רכב שהותקף בדרום לבנון: "פעל לתמיכה בהתנגדות מבית ומחוץ". עוד 3 אנשים נהרגו בתקיפה, שעליה ישראל לא הגיבה. בתקרית אחרת, 2 עיתונאים של אל-מיאדין נהרגו בתקיפה. צה"ל: "אזור מסוכן"

דיווח בלבנון: מטוס חיל האוויר תקף רכב בדרום המדינה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בכיר הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון חליל חראז חוסל אתמול בתקיפה ישראלית באזור צור - כך אישר הבוקר (רביעי) הארגון. לפי דיווחים בלבנון, חראז היה בכלי רכב שהותקף מהאוויר יחד עם שלושה אנשים נוספים, שנהרגו אף הם. חראז, שכונה אבו חאלד, תואר לפי דיווחים שונים כסגן הזרוע הצבאית של חמאס במדינה.

בחמאס אמרו כי הוא פעל ל"תמיכה בהתנגדות מבית ומחוץ", ברומזם על מעורבותו בתכנון פיגועים גם בשטחי יהודה ושומרון. בישראל לא התייחסו לדיווחים על הפגיעה בו, אך הבטיחו לחסל את הנהגת חמאס - ברצועת עזה ומחוצה לה - בעקבות הטבח של 7 באוקטובר. חיזבאללה הצטרף ללחימה יום למחרת תחילת המלחמה, אך זו עדיין מתנהלת באופן מוגבל יחסי.

הארגון השיעי, הנתמך על ידי איראן, איבד עשרות רבות של לוחמים בחילופי האש מול ישראל.

חליל חראז, בכיר בזרוע הצבאית של חמאס בלבנון, שחוסל על ידי ישראל. טוויטר, צילום מסך
מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון. חליל חראז/צילום מסך, טוויטר

בתקרית אחרת, שני עיתונאים העובדים בערוץ אל-מיאדין נהרגו בתקיפה של צה"ל בסמוך לגבול. אדם נוסף נהרג בתקרית, שהתרחשה ביום נוסף של לחימה בין ישראל לחיזבאללה, שבמהלכו המשיכו שיגורי הרקטות והמל"טים מלבנון במקביל לתקיפות של חיל האוויר והפגזות ארטילריות על יעדים של ארגון הטרור השיעי.

אל-מיאדין דיווח כי ההרוגים הם הכתבת פרח עמר והצלם רביע אל-מעמרי. אדם שלישי שהיה בסמוך אליהם נהרג אף הוא. חיזבאללה הזהיר כי הוא "לא יעמוד מנגד" לאור הפגיעה באזרחים, וגם ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי הטיל את האחריות על ישראל וגינה אותה.

צה"ל אמר כי הוא מודע לדיווחים. "מדובר באזור לחימה פעילה, שבו מתנהלים חילופי אש. הנוכחות באזור מסוכנת", נמסר מהצבא. בישראל פועלים לסגירת ערוץ אל-מיאדין בטענה שהוא מסייע לחיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully