וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבורים על 4: "הם מסתכנים בעזה לא פחות מאיתנו"

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 15:54

בשטח האויב, ותחת איום מטענים ממשי, כלבי פלגת חומרי הנפץ של יחידת עוקץ סורקים את השטח עבור הכוחות. הם מספקים הגנה ללוחמים, ומתחילת הלחימה שלושה מהם נפלו במהלך פעילות מבצעית. "הכלב גם יודע להחזיר אהבה ומעניק לנו שפיות בשדה הקרב"

כיתור ג'אבליה/דובר צה"ל

עם פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, יחידת עוקץ פתחה בגיוס מילואים נרחב. חיילי המילואים נדרשו לסיוע באיתור מחבלים וגופות בשטח, וכן איתור אמצעי לחימה ומטעני חבלה בעורף מדינת ישראל. במקביל היחידה נערכה למלחמה בעומק השטח הפלסטיני. עם תחילת התמרון הקרקעי, השתלבו כלל לוחמי פלגת החנ"מ (חומרי נפץ) לצוותי הלוחמים, כדי לסרוק את המבנים בשטח הפלסטיני ולאתר חומרי חבלה בתצורות שונות.

סמל י', מפלגת החנ"מ (חומר נפץ) ביחידת עוקץ, שמפעיל את הרועה הבלגי דנוור, "המטרה העיקרית שלי היא לשמור על ביטחון הכוח. כשהלוחמים נדרשים לטהר תא שטח, הם חייבים שהכלב יעבור לפניהם. הכלב הוא שמספק סורק בחיפוש אחר מטענים ומספק ביטחון. זו התרומה שלנו".

סמל י' עם הכלב דנוור. דובר צה"ל
סמל י' עם הכלב דנוור/דובר צה"ל
סמל י' עם הכלב דנוור. דובר צה"ל
סמל י' עם הכלב דנוור/דובר צה"ל

כשלוחם עוקץ מפעיל את כלב החנ"מ, כל הכוח בשטח ממתין בדריכות ובדממה. אם הכלב מוצא מטען חבלה, הוא מתיישב בסמוך אליו, כך הכוח הלוחם יודע שיש איום, ומחליט אם להתמודד איתו או לחשב מסלול מחדש.

"מהרגע שגוייס, דנוור התאמן למלחמה. אני מסתכן כלוחם וגם הוא מסתכן", הסביר סמל י' והוסיף, "לא פעם ולא פעמיים הכלב שלי דנוור נכנס ללחימה בעזה במקומות עם איום מטעני ממשי, או עם מחבלים. אנחנו בחזית - נצמדים למפקד הכוח. רגע לפני שהלוחמים נכנסים אני נכנס עם הכלב לבצע סריקה, אם מוצאים מטענים אנחנו מקפלים לאחור. הכלב מהווה חלק חשוב בתהליך קבלת ההחלטות של הכוח. הוא מעניק רמת אמינות גבוהה. אני והוא מגינים על הצוותים הלוחמים ביחד".

סמל י' עם הכלב דנוור. דובר צה"ל
סמל י' עם הכלב דנוור/דובר צה"ל

ב-7 באוקטובר נהרג הכלב הראשון מהיחידה בלחימה ביישובים, שני כלבים נוספים נהרגו בלחימה בעומק השטח הפלסטיני. "כל מוות של כלב כואב, אבל אנחנו ביחידה מבינים את חשיבות תפקידם. לצערי הרב, כמה כלבים מהיחידה נהרגו בלחימה. כל כלב יקבל אירוע זיכרון ואת הכבוד המגיע לו".

על הקשר עם דנוור, מספר סמל י', "הקשר שלנו הוא כל כך קרוב שהוא מקשיב רק לי. אין סיכוי שהוא יקבל הנחיות ממישהו אחר. הקשר בין הלוחמים לכלבים עמוק, הם צמד ברזל שלנו. כשיש פיצוצים רועשים בשדה הקרב, אני שולף אטמים ומניח לו באוזניים, אני אלטף אותו, אני אעשה את הכול כדי שירגיש בנוח וישאר חזק".

"הכלב יודע להחזיר אהבה, הוא מעניק שפיות לכוח בסיטואציות לא אנושיות. במקרה אחד, ישבתי לשוחח עם רופא שמטפל בפצועים בשטח והוא ליטף את הכלב, הוא היה מלא תודה. מדהים כמה הכלב משפיע על הכוח בלחימה בשטח אויב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully