וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מזהירים את נסראללה שלא יפתח במלחמה, אבל אנחנו כבר בתוכה": הייאוש של מטולה

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 11:05

בצל הירי הבלתי פוסק מלבנון, היישוב הצפוני ביותר בישראל כמעט התרוקן מאדם - ובאוויר ריח של שגרת מלחמה עגומה. קטיף התפוחים נדחה והפירות מחכים על העצים, ובבתים שננטשו האוכל מתקלקל במקררים. וכאילו זה לא הספיק, התושבים מתמודדים עם גל תקלות חשמל, מים ותקשורת

בווידאו: ירי חיזבאללה על מוצב בירנית, 20 בנובמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

ארגון חיזבאללה שיגר הבוקר (שלישי) שלושה טילי נ"ט לעבר המושבה מטולה. אחד מהם פגע בבית, לא נרשמו נפגעים בנפש. חיל האוויר תקף הבוקר חוליות מחבלים ותשתיות טרור בלבנון. פצצת מרגמה נורתה לעבר מוצב צה"ל, שמצידו, השיב בירי. "למרבה הצער הירי על המושבה הוא כבר יום-יומי, לא מדובר בבוקר חריג", אמר ראש המועצה המקומית מטולה, דוד אזולאי. נדמה שבכך הוא מבטא את התחושה הכללית ביישוב: שגרת מלחמה עגומה, שלא ברור מתי תסתיים.

לנוכח המתקפה הבלתי פוסקת על הצפון, שהגיעה אתמול לשיאה עם ירי הטילים לעבר בסיס בירנית, קורא אזולאי להקים רצועת ביטחון ברוחב ארבעה-חמישה קילומטרים מצפון לקו הגבול, "אבל מה שעשתה ישראל בפועל הוא הקמת רצועת ביטחון ברוחב חמישה קילומטרים, מדרום לקו הגבול. זו מלחמה. ישראל מזהירה את נסראללה שלא יפתח במלחמה, אבל אנחנו כבר בתוכה".

נגמ"ש במטולה במלחמת חרבות ברזל. 21 בנובמבר 2023. אלי אשכנזי
האזור מוגדר כשטח צבאי סגור. טנק צה"לי במטולה/אלי אשכנזי
נזק שנגרם למוצב בירנית כתוצאה מתקיפת חיזבאללה, 20 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מטחים בלתי פוסקים. הנזק למוצב בירנית בעקבות השיגורים, אתמול/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בינתיים מטולה התרוקנה מתושבים, ונשארו בה רק אנשי כיתת הכוננות ועובדים חיוניים. האזור כולו מוגדר שטח צבאי סגור, והחקלאים לא יכולים להגיע למטעים. בימים כתיקונם, זו עונת קטיף התפוחים מזן "פינק ליידי", אבל על רקע הלחימה הפרי מחכה על העצים. "אנחנו רואים במצלמות את התפוחים היפהפיים האלה, בצבע ורוד, ולא יכולים להגיע לעצים", אומר אזולאי בצער.

טיל נ"ט שוגר לעבר מטולה, 17 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מלחמה בצפון מתחת לרדאר. עשן מיתמר מעל מטולה, בחודש שעבר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צרה אחרת שאיתה נאלצים אנשי מטולה להתמודד מאז המלחמה היא תקלות תשתיות רבות במושבה, דוגמת תקלות חשמל, מים ומערכות טלפון סלולרי. לדברי אזולאי, נוצר צורך להיכנס לבתים שתושביהם התפנו ולרוקן את המקררים, שהאוכל בתוכם החל להתקלקל ולהדיף ניחוחות לא נעימים. לדבריו, רק חברת חשמל הגיעו לתקן את התקלות שזוהו, ועימם אף הגיע מנכ"ל החברה מאיר שפיגלר. לדברי ראש המועצה, עובדי פלאפון, סלקום וחברת מקורות לא מגיעים למטולה, בטענה שהם פועלים על פי הנחיות הצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully