וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עכשיו הם שמחים שהמשכתי בדרכם": המכתב המצמרר של חלל צה"ל ארנון בנבניסטי וספי

עודכן לאחרונה: 12.1.2024 / 15:45

חלל צה"ל ארנון בנבניסטי וספי הגיע ממשפחה שכולה שאיבדה ארבעה בנים במהלך השנים. ב-2019 פרסם את מסלול חייו עד שהפך לקצין. "כשביקשתי מאמא שלי לחתום על טופס ההסכמה לגיוס קרבי, ראיתי את החששות שלה עולים מחדש. עכשיו היא רואה שכל סופ"ש אני חוזר עם ברק בעיניים"

חלל צה"ל ארנון בנבניסטי, 21 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל ארנון בנבניסטי וספי/דובר צה"ל

הבשורה הקשה על נפילתו של ארנון בנבניסטי וספי בעזה התקבלה בהלם במושבה יסוד המעלה שבעמק החולה. משפחתו של בנבניסטי וספי שילמה כבר מחיר כבד במערכות ישראל- סבו, סא"ל יואב נהרג במלחמת יום כיפור בקרב גבורה שבעקבותיו הוענק לו עיטור העוז. במלחמת לבנון הראשונה נהרג ארנון וספי, בנו של יואב ואחיה של ורד, אמו של ארנון שנהרג אתמול. וכך נותרו אמו שאיבדה כבר אבא ואח והסבתא, שרה, שאיבדה בעל, בן ונכד.

ביוני 2019, כשסיים את קורס הקצינים והפך לקצין בחטיבת גבעתי, התפרסמו באתר בה"ד 1 דברים שכתב בנבניסטי וספי ושם תאר את מסלול החיים שעבר עד שהפך קצין חי"ר: "כשעלינו לארץ מלוס אנג'לס, ארה"ב, הייתי רק בן 9. גרנו בצפת ושלחו אותי ללמוד בבית ספר חב"ד באזור, אבל לא הצלחתי להסתדר שם או במסגרות חינוכיות אחרות בהן הייתי. למדתי במתכונת של שבוע- שבוע, וכשלא הייתי בכיתה הלכתי לחווה הקרובה לרכב על סוסים. עד שאני והסובבים אותי הבינו שלשם אני שייך, ושם כנראה אשאר במקום השירות צבאי. אתם בטח תוהים איך בחור כמוני ממשפחה ציונית שעלתה לארץ, לא מוכן להתגייס לצבא בכל מחיר. האמת היא שהסיפור המשפחתי שלי הוא קצת יותר מורכב. המשפחה שלי היא משפחה שכולה. למען האמת, איבדנו במשך הדורות לא אחד, לא שניים, אלא ארבעה בנים במלחמות ישראל השונות".

חלל צה"ל ארנון בנבניסטי ומשפחתו, 21 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
"לא קשה היה להבין את סבתא ואמא שלי, שלא בדיוק ששו לשלוח אותי לקרב". חלל צה"ל ארנון בנבניסטי וספי ומשפחתו/דובר צה"ל

סא"ל יואב וספי היה מג"ד שריון. הוא נהרג בקרבות ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים. היה בן 33, הותיר אשה ושלושה ילדים. על לחימתו הוענק לו "עיטור העוז" על "גילוי גבורה במילוי תפקיד קרבי תוך חירוף נפש. בכל מעשיו גילה אומץ-לב רב, קור רוח, כושר מנהיגות ותושייה". עשר שנים אחר כך, ארנון, בנו, שהיה לוחם בצנחנים, נהרג בלבנון והוא בן 19. כעבור שנה נהרג בעת מילוי תפקידו, ניר מזרחי- בנו של אחיה ירח. ב-1988 נהרג בקרב בדרום לבנון אחיין נוסף שלה- סגן אורי מעוז, בנו של אחיה קובי. ב-1987 נהרג מפליטת כדור בלבנון, עומרי בן-זכרי, בנו של יעקב, בעלה השני של שרה.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
יואב וספי. אתר לוחמי סיירת שקד, אתר רשמי
סא"ל יואב וספי, סבו של ארנון בנבניסטי וספי/אתר רשמי, אתר לוחמי סיירת שקד
ארנון וספי. אתר עמותת סיירת הצנחנים, אתר רשמי
ארנון וספי דודו של ארנון בנבניסטי וספי/אתר רשמי, אתר עמותת סיירת הצנחנים

"לא קשה היה להבין את סבתא ואמא שלי, שלא בדיוק ששו לשלוח אותי לקרב", כתב הנכד ארנון. "השלמתי עם העובדה שלעולם לא אתגייס. נקודת המפנה הייתה בגיל 17, עבדתי אז בחוות סוסים בצפון הארץ, כשקיבלתי את ההודעה על כך שאבא שלי נפטר. לא ידעתי מה לעשות עם עצמי ואיך להמשיך מכאן, אבל למזלי היה לי את מנהל החווה, שי קנטי. הוא לקח אותי תחת חסותו, הרים אותי בזמנים קשים ולימד אותי על מסירות, אחריות ואהבת הארץ דרך סיפורים מתקופת השירות שלו בסיירת מטכ"ל.

"הבנתי שזה בן האדם שאני רוצה להיות, ושמתי לעצמי מטרה אחת - להיות לוחם ולהגן על המדינה", כתב ארנון. "זה לא היה פשוט בכלל. מבחנים שמילאתי לא נכון וראיונות שפישלתי בהם בכוונה - את הכול הייתי צריך לקחת חזרה, ולהראות כמה אני מוכן ורוצה לתרום. אחרי מאבק ממושך וארוך, הצלחתי - קיבלת שיבוץ ללוחמה".

"כשביקשתי מאמא שלי לחתום על טופס ההסכמה לגיוס קרבי, ראיתי את החששות שלה עולים מחדש, ולרגע דאגתי שלא תסכים לי להתגייס. לא היה לה קל לחתום, אבל עכשיו היא רואה שכל סופ"ש אני חוזר עם ברק בעיניים וזה רק הולך וגדל. אותו ברק מלווה אותי מאז ועד היום. משם התחלתי שירות משמעותי בגדס"ר חטיבת גבעתי, ומשם רק המשכתי לעלות. היית מצטיין בסוף המסלול, הכרתי אנשים חדשים וסוף סוף שיפרתי את העברית שלי - מה שלא הצלחתי לעשות לפני. אני יכול להגיד בבטחה שהצבא לימד אותי יותר מכל בית ספר אחר, והניף אותי למעלה גבוה. היום אצעד על רחבת המסדרים בבה"ד 1 כצוער בחטיבת גבעתי. אמא, סבתא וגם שי יבואו לראות אותי ולהיות עדים לתהליך המטורף שעשיתי. אין לי ספק שגם אבא שלי, סבא, דוד ארנון, אורי ועומרי יהיו שם וישמחו על כך שבחרתי, למרות הכול, להמשיך בדרכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully