וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלת הבטון נפרצה: צה"ל הצליח להגיע לחדרים התת-קרקעיים בשיפא

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 10:14

כוחות ההנדסה פרצו את דלת הבטון וגילו ממצאים רבים שבשלב זה לא נחשפו לציבור. במסגרת פעילות אוגדה 36 בזיתון, הכוחות נעים באזור בחופשיות, וההערכה היא כי תוך ימים ספורים יושלם כיבוש השכונה. הלוחמים פשטו על מסגד ומצאו שם מנהרה בה מיוצרות רקטות וכטב"מים

קרבות פנים אל פנים מול מחבלים - כוחות אוגדה 36 בלחימה להכרעת גדוד ׳זייתון׳ של ארגון הטרור חמאס/דובר צה"ל

צה"ל רשם פריצת דרך בבית החולים שיפא, לאחר שכוחות ההנדסה הצליחו לפרוץ את הדלת ולהגיע לחדרים תת-קרקעיים. יש ממצאים רבים ובשלב זה צה"ל לא חשף אותם.

המוקד של אוגדה 36 הוא סביב שכונת זיתון בעיר עזה בליבה מתנהלים קרבות קשים מול חוליות של גדוד זיתון. לצד זאת, יש אזורים שבהם צה"ל כבר מתנהל בחופשיות משום שהשטח נכבש ומרביתו טוהר.

במסגרת הפעילות של אוגדה 36 באזורים שנכבש, בהם גדודי חמאס הוכו מכות קשות והיקף ההרוגים שפרק את ההתנגדות המשמעותית, אותרו היקפים גדולים מאוד של פירים, מנהרות, אמצעי לחימה, כלי טיס לא מאוישים, מכשירי קשר מתקדמים, ומחרטות לייצור אמצעי לחימה. חלק מכלי הטיס הלא מאוישים הם העתק של כלי טיס תוצרת ישראל שנפלו בידי חמאס בשנים האחרונות. אחד מאתרי ייצור כלי הטיס הלא מאוישים ורקטות נבנה בתת קרקע מתחת למסגד.

פעילות כוחות אוגדה 36 בשכונת זייתון.
 20 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
פעילות כוחות אוגדה 36 בשכונת זייתון. 20 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

מעדויות שעולות מהשטח עולה כי דפוסי הפעולה של המחבלים מתרכזים בשלבים: קליפת הגדוד נלחמת בעוצמה, אך לאחר שצה"ל מפעיל נגדה אש כבדה חלק גדול מהמחבלים מניח את הנשק ונמלט כשהוא פושט מדים ועובר לבגדי אזרחים. חלק קטן עובר לקו שני וממשיך להילחם.

בצה"ל מאשרים כי השמדת הפירים והמנהרות התארכו מעבר למצופה, כי ההנחיה של הפיקוד הבכיר היא להשמיד את המנהרות ולא רק לגרום נזק. ההערכה היא שתוך כמה ימים ישלים צה"ל את ההשתלטות על שכונת זיתון.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
פעילות כוחות אוגדה 36 בשכונת זייתון.
 20 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
פעילות כוחות אוגדה 36 בשכונת זייתון. 20 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

בחלק נמוך מההיתקלויות יש קרבות עם התארגנות שנעה בין 5-10 מחבלים, אך לרוב מדובר בחוליות קטנות שמתקשות מאוד לצאת להתקפה כי רוב חוליות התצפית שלהם נהרגו, ולכן הם נאלצים להיעזר בשמיעה של זחלי הנגמ"שים והטנקים כדי להיערך לכוחות צה"ל. לאחר מכן הם מתחילים לדלג בין שטחים בנויים. בראשית הקרבות היו אלו חוליות שהשתמשו בפירים במרחב כדי לשגר טילי נ"ט ולהימלט למנהרות.

מרבית מרחבי הלחימה הם באזורים ללא אזרחים. המחבלים מונעים מאוכלוסייה לגשת לסיוע הומניטארי כולל מזון ומים. במקרה חריג ליד בית החולים שיפאא הבחינו מפקדים באוגדה 36 במחבלים שמונעים מציבור לגשת אל מזון. הועברה הנחיה לקדם כוחות כדי להרוג או לעצור אותם ואז הציבור הפלסטיני שנכח במקום מחא להם כפיים.

"פיגועי משיכה"

תופעה חדשה נקראת "פיגועי משיכה". חוליות חמאס מנסות לגרות את כוחות צה"ל להילחם בשטחים בנויים, במבנים ממולכדים שיש בהם פירים. חדות של מפקדים מונעת לחימה באזורים מסוג זה.

בצה"ל מתחקרים אירועי ירי דו צדדי על הכוחות שחלקם הסתיים בהרוגים ובפציעה של לוחמים. חודדו נהלים בין גזרות, הזדהות הכוחות במערכת השליטה והבקרה, וקור רוח מפקדים בעיקר בין חי"ר לטנקים סביב שטח בנוי. בנוסף, יש ניסיונות של מחבלים לעבור מאזור הדרום לאזור הצפון. הם נתקלים בכוחות צה"ל ונהרגים.

השמדת תשתית טרור על ידי כוחות אוגדה 36.
 20 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
השמדת תשתית טרור על ידי כוחות אוגדה 36. 20 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

לוחמי צוות הקרב של חטיבת גולני הובילו את תחילת הלחימה ב'זייתון'. הלוחמים נתקלו בעשרות רבות של מחבלים מאז תחילת הלחימה בשכונה, מנהלים קרבות פנים-אל-פנים מולם, ועד כה חיסלו רבים מהם.

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 188 השתלטו על מספר יעדים מרכזיים של גדוד 'זייתון', ביניהם לשכתו של מפקד חטיבת עזה והמפקדה המרכזית של הגדוד. הכוחות סרקו את המרחב, איתרו אמצעי לחימה רבים ובסיום הסריקות השמידו את לשכתו של מפקד החטיבה. בנוסף, הכווינו הכוחות תקיפה אווירית במרחב שכונת זייתון והובילו לחיסולם של מחבלים. בימים האחרונים, איתרו הכוחות מעבדה לייצור רקטות, אמצעי לחימה רבים, חומרי חבלה ונפץ, פיר מנהרה, אמל"ח רב וגם כלי טיס בלתי מאוישים בתוך מסגד בשכונה.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת בית הספר לחי"ר השמידו יעדים צבאיים של ארגון הטרור חמאס בשכונת 'זיתון', ביניהם מוצב לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור הגא"פ, בו נמצאו רקטות כבדות וארוכות טווח, נמצאה מחרטה ששימשה למטרות טרור, הושמדו פירי מנהרות, נכבשו מפקדות של ארגון הטרור חמאס, הוחרם חומר מודיעיני ששימש את הארגון ללמידה על אמלח צה"לי ונתקפו מבנים נוספים מהם ירו מחבלים אל עבר כוחות צה"ל.

מפקד אוגדה 36, תא"ל דדו בר כליפא: "בימי הלחימה האחרונים של אוגדה 36 בשכונת זייתון, נתקלנו כל העת באויב שמתחבא מאחוריי ילדים ונשים ומאחורי תשתיות אזרחיות רגישות. כוחות האוגדה, ביניהם צוות הקרב של גולני, צוות הקרב של חטיבת השריון 188 וצוות הקרב של חטיבת בית הספר לחי"ר, פעלו בתוך זירת מלחמה מורכבת בתוך השטח הבנוי, חשפו את המחבלים שהתחבאו במרחב האזרחי וחיסלו מחבלים רבים. הישגים אלו התאפשרו בזכות שיתוף הפעולה ההדוק בין כוחות החי"ר, ההנדסה והשריון לכוחות חיל האוויר. לא נפסיק עד שנשיג את כל המטרות שלנו, ונמשיך לפעול כדי להגן על הבית שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully