וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וסמוטריץ' סיכמו על קדנציה נוספת לנגיד בנק ישראל

עודכן לאחרונה: 20.11.2023 / 14:41

הארכת כהנותו של פרופ' אמיר ירון תובא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה. הנגיד השיב כי הוא מקבל את הבקשה וימשיך לכהן בתפקיד. "מודה לרה"מ ולשר האוצר על הבעת האמון בי ובבנק ישראל"

נגיד בנק ישראל: חשוב לוודא שהשינויים במערכת המשפט ייעשו בהסכמה רחבה/ע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' סיכמו היום (שני) על הארכת כהונתו של נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון לקדנציה נוספת. ההחלטה תובא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה.

מטעמו של הנגיד נמסר כי הוא קיבל את בקשת נתניהו וסמוטריץ'. "אני מודה לראש הממשלה ולשר האוצר על ההחלטה ועל הבעת האמון בי ובבנק ישראל", מסר פרופ' ירון. "לפנינו משימות רבות וחשובות בגזרה הכלכלית ואעשה את כל אשר ביכולתי כדי שנעמוד בהן בהצלחה ובמקצועיות לטובת המשק והמדינה". השר בני גנץ מסר כי הוא משבח את ההחלטה להאריך את כהונת הנגיד בקדנציה מלאה. "זו החלטה חשובה ליציבות הכלכלה וההחלטה הנכונה למדינת ישראל", אמר.

עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, זינק שער הדולר לרמתו הגבוה מזה שמונה שנים וחצה את מחסום 3.9 שקלים לדולר. בעקבות כך הודיע הנגיד ירון כי הבנק ימכור באופן מיידי 30 מיליארד דולר וכן הוסיף כי במידת הצורך יזרים בנק ישראל עוד 15 מיליארד דולר נוספים באמצעות עסקאות SWAP.

נגיד הבנק המרכזי פרופסור אמיר ירון. רויטרס, עיבוד תמונה
ימשיך לכהונה נוספת, פרופ' אמיר ירון/עיבוד תמונה, רויטרס

בזמן ההפגנות החמאה כנגד המהפכה המשפטית, הרבה הנגיד להזהיר בנוגע להשלכות החקיקה על כלכלת המדינה. "השינויים במערכת המשפט צריכים להעשות בהסכמה תוך שמירה על חוזקם ועצמאותם של כל המוסדות", אמר הנגיד ומסר כי "בעקבות השינויים במערכת המשפט חלה עלייה ברמת אי-הוודאות בכלכלה הישראלית, כפי שמשתקף בין היתר, בפיחות העודף של השקל ובביצועי החסר של שוק המניות הישראלי".

"להמשך אי-הוודאות עלולים להיות מחירים כלכליים לא מבוטלים", הוסיף הנגיד. "כפי שמתבטא בסיכונים לתחזית חטיבת המחקר, ושאת חלקם ציינתי בדבריי קודם לכן. גם קרן המטבע הבינלאומית הצביעה בדוח האחרון שלה על הנזק מהמשך אי הוודאות לאורך זמן", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully