וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל יום הילד: מנהלי בתי ספר בארץ ובעולם קראו ליוניסף להתערב לשחרור הילדים החטופים

מערכת וואלה! חדשות

20.11.2023 / 0:57

ההסתדרות הציונית העולמית יזמה פנייה של מנהלי בתי ספר יהודים ולא יהודים לארגון זכויות הילד הבינ"ל של האו"ם "להביא לשחרור מיידי ובטוח של כל הילדים הישראלים". ראש המחלה למפעלים ציוניים סילביו חוסקוביץ': "לצאת בזעקה של כולנו - העולם לא יכול להמשיך בעינו"

בווידאו: משפחות החטופים מפגינות מול לשכת רה"מ/צילום: אבי רוקח ורויטרס

ביוזמת ההסתדרות הציונית העולמית מאות בתי ספר בעולם, יהודיים ולא יהודיים שלחו מכתב לארגון זכויות הילד הבינלאומי של האו"ם, בדרישה להתערב למען לשחרור הילדים המוחזקים בשבי חמאס. יום זכויות הילד יתקיים היום (שני) בשעה שיותר מ-30 ילדים, פעוטות ותינוקות מחוזקים בשבי ארגון הטרור. ההסתדרות הציונית העולמית גייסה מנהלי בתי ספר בארץ ובעולם שיצטרפו לקריאה ליוניסף להתערב.

בפנייה שנשלחה למנכ"לית הארגון קתלין ראסל נכתב: "מתוך הבנה כי בכל המלחמות סובלים ראשונים הילדים והם הכי סובלים. בהכרה כי 'אין לשלול מילדים שירותים חיוניים או להשאיר מחוץ להישג ידם סיוע הומניטרי' וכן 'אין להחזיק ילד כבן ערובה או להשתמש בילד כאמצעי בסכסוך מזוין'. מתוך אמונה כי 'אף ילד לא צריך לסבול מאיום של הפצצה בעודו במיטה', אנו קוראים לשחרור מיידי, בטוח וללא תנאים של כל הילדים החטופים, ומניעת כל פגיעה נגד ילדים, כולל פגיעה בגוף ורצח".

הפגנת משפחות החטופים בדרישה להחזיר את בניהן משבי חמאס, ירושלים, 18 בנובמבר 2023. אבי רוקח
הפגנה בדרישה לשחרור החטופים, 18 בנובמבר 2023/אבי רוקח

עוד נאמר במכתב: "לרגל יום הילד הבינלאומי ב-20 בנובמבר, החתום מטה רואה חשיבות עליונה להמשיך ולחנך לשלום, ולהבטיח את זכויות הילדים שאושררו ע"י האומות המאוחדות ב-1989. כמחנך, אחראי על ניהול בית ספר, כבן החברה העולמית וכאדם, אני מחויב לשלום הילדים ולכיבוד זכויותיהם. אני מצטרף לקריאה זו להתערבות יוניסף למען שחרורם המיידי והבטוח, של כל הילדים הישראלים שנחטפו מישראל ב-7 באוקטובר 2023, והשבתם לחיק בני משפחותיהם, חיים ובריאים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש המחלקה למפעלים ציוניים בהסתדרות הציונית העולמית סילביו חוסקוביץ'. רמי זרנגר, אתר רשמי
"לא יודעים אם קר להם ואם הם ישנים בלילה". סילביו חוסקוביץ', ראש המחלקה למפעלים ציוניים בהסתדרות הציונית/אתר רשמי, רמי זרנגר

סילביו חוסקוביץ, ראש המחלקה למפעלים ציוניים בהסתדרות הציונית העולמית, כתב: "אני שואל איך? איך יכול להיות שבעולם יציינו את יום זכויות הילד, כאשר 40 ילדים נמצאים בשבי החמאס כבר מעל חודש? 40 ילדים ותינוקות שלא יכולים לקבל חיבוק מאמא שלהם. 40 ילדים שאנחנו לא יודעים אם אוכלים ומה, אם קר להם, אם הם ישנים בלילה, אם מחליפים להם חיתול. מי מחבק אותם כאשר הם בוכים בלילה? 40 ילדים המשלמים את המחיר הכבד ביותר במלחמה הזו, כאשר כל שעשו היה להיוולד כיהודים וכישראלים. אי אפשר לציין את יום זכויות הילד, בלי שכל ילדי העולם יקבלו את הזכות הבסיסית ביותר - לקבל חיבוק מאמא ואבא, מהמשפחה האוהבת שלהם".

חוסקוביץ' הוסיף: "אנחנו קוראים לכל אנשי החינוך באשר הם לצאת בזעקה של כולנו - החזירו אלינו את הילדים שלנו! עכשיו! העולם לא יכול להמשיך בעינו. ואנחנו לא ניתן לו. החזירו את הילדים, ההורים והסבים וסבתות הביתה!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully