וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק החות'ים: באיראן משדלים את המיליציות בעיראק ובסוריה להצטרף למלחמה נגד ישראל

עודכן לאחרונה: 20.11.2023 / 7:14

הניסיונות של טהראן לגרור את ישראל למלחמה עם החות'ים בתימן הגיעו לשיא עם חטיפת ספינת המשא בבעלות ישראלית בים האדום. כעת, במערכת הביטחון מעריכים שהאיראנים מנסים לגייס לקרב כוחות חמושים במדינות ערב נוספות - במטרה לשחוק את המערכה בעזה

בווידאו: תיעוד שפרסמו החות'ים מתימן של הירי לעבר ישראל/ללא

במערכת הביטחון הביעו הערכה כי האיראנים מנסים לגרור את ישראל למלחמה עם החות'ים בתימן, ומכיוון ששיגורי הטילים הבליסטיים וכלי הטיס הלא מאוישים לא השיגו את המטרה - הם עברו לשלב הבא: השתלטות על כלי שיט בטענה כי הוא ישראלי. צה"ל עד כה מסתפק ביירוט האיומים על ידי כלי טיס ומערכות הגנה אוויריות.

במערכת הביטחון מעריכים, כי במידה שהאיראנים לא יצליחו לגרור את צה"ל למלחמה באמצעות פעולות מתימן, הם ידרבנו את המיליציות הפרו-איראניות בסוריה ובעיראק לשגר איומים על עורף מדינת ישראל.

הספינה "גלאקסי לידר" ששהתה בים האדום. 19 בנובמבר 2023. Kristijan Bracun  מתוך אתר MarineTraffic.com, אתר רשמי
הספינה גלאקסי לידר שנתפסה על ידי החות'ים/אתר רשמי, Kristijan Bracun מתוך אתר MarineTraffic.com

בסוריה ממוקמת דיביזיית אימאם אל-חוסיין, המונה עשרות אלפי חמושים ומאות פעילים מפעילי טילי קרקע-אוויר וטילי קרקע-קרקע. בעיראק פועלות מיליציות פרו איראניות שיודעות לשגר טילים בליסטיים וכלי טיס לא מאוישים.

גורמים בצה"ל טוענים כי המטרה העיקרית של ציר הרשע, שבראשו עומדים איראן וחיזבאללה, היא לפגוע בתמרון היבשתי של צהֿ"ל ברצועת עזה, ובכך להציל את חמאס מהשמדה מוחלטת. זאת במסגרת אסטרטגיה שלפיה ככל שיחלוף זמן מ-7 באוקטובר, יהיה ניתן לשחוק את הלגיטימיות הבינלאומית למלחמה של ישראל בחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully