וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי סקר מל"ט עם הכיתוב "עזה": "ישראל הובסה, זו עובדה"

עודכן לאחרונה: 19.11.2023 / 21:58

בווידאו: פעילות חטיבת הצנחנים בשכונת רימאל בעזה/דובר צה"ל

המנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי, אמר היום (ראשון) כי ישראל ספגה "תבוסה" במלחמתה נגד חמאס, וכי זו "עובדה". טהראן סיפקה לארגון הטרור הפלסטיני תמיכה כספית וצבאית במשך שנים ארוכות, אך היא מכחישה שהיא הייתה מעורבת בתכנון מתקפת הפתע של 7 באוקטובר שבה נטבחו 1,200 ישראלים, רובם אזרחים.

"תבוסת המשטר הציוני בעזה היא עובדה", טען חמינאי בנאום שנשא במרכז חיל האוויר והחלל של משמרות המהפכה בבירה טהראן, אף שחמאס איבד רבים ממעוזיו בצפון רצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית של צה"ל בתחילת החודש. "להתקדם ולהיכנס לבתי חולים או לבתים של אנשים זה לא ניצחון, כי ניצחון פירושו לנצח את הצד השני", אמר.

התקשורת הרשמית באיראן דיווחה כי במהלך ביקורו של חמינאי, חיל האוויר והחלל של משמרות המהפכה חשף מערכות הגנה ומל"טים חדשים, והמנהיג העליון בחן מל"ט שנשא את השם "עזה". סוכנות הידיעות הרשמית אירנ"א דיווחה כי משמרות המהפכה חשפו גם את "פתח 2", גרסה משודרגת של טיל היפרסוני שהוצג לראשונה ביוני.

חמינאי הוסיף כי ישראל "נכשלה עד כה" בהשגת מטרתה המוצהרת להשמיד את חמאס "למרות ההפצצות המאסיביות" על עזה. משרד הבריאות בעזה, שבשליטת חמאס, אמר כי מאז תחילת המלחמה נהרגו יותר מ-13 אלף פלסטינים בעזה, בהם אלפי ילדים. הוא לא מפריד בין אזרחים לחמושים, בעוד שלפי צה"ל אלפי מחבלים נהרגו לאורך הלחימה וההתקפות האוויריות.

לדברי מנהיג איראן, "חוסר היכולת הזה משקף את חוסר היכולת של ארצות הברית ומדינות המערב", המגבות את ישראל. חמינאי הוסיף כי ישראל "הרגה אלפי ילדים ללא כל חרטה" משום שלטענתו "הציונים רואים עצמם כגזע עליון".

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי חולף על פני מל"ט עם הכיתוב "עזה" בתערוכת נשק בטהראן, 19 בנובמבר 2023. רויטרס
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי חולף על פני מל"ט עם הכיתוב "עזה" בתערוכת נשק בטהראן, 19 בנובמבר 2023/רויטרס

חמינאי קרא למדינות מוסלמיות המקיימות יחסים רשמיים עם ישראל "לנתק" אותם ולהפסיק את הסחר עמה. "כמה ממשלות אסלאמיות עדיין לא גינו אותה (את פעולות ישראל בעזה), אבל זה לא מקובל", אמר. איראן, כמו גם חמאס, הפצירה במדינות ערב לנקוט צעדים תקיפים יותר כלפי ישראל מלבד הצהרותיהן, אך הן לא עשו זאת מעבר להחזרת שגרירים הדדית.

איראן שמה את התמיכה בסוגייה הפלסטינית במרכז מדיניות החוץ שלה מאז המהפכה האסלאמית ב-1979, אף שחלקים מהציבור סבורים שעל המשטר להשקיע את המשאבים הללו באזרחים. היא הזהירה מאז פרוץ המלחמה כי ישראל תישא בתוצאותיה, אך היא נמנעת מהשתתפות ישירה בה בעוד שארגוני הטרור באזור הנאמנים לה תוקפים את ישראל מלבנון, מסוריה ומתימן.

במקביל, המיליציות בעיראק תקפו יותר מ-60 פעמים כוחות אמריקניים במדינה ובסוריה, בעוד שוושינגטון פרסה באזור שתי נושאות מטוסים, ספינות קרב וחיילים כדי להרתיע את חיזבאללה ואת טהראן מפתיחת חזית מלאה נוספת נגד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully