וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים אוסר על פרקליטים להשתתף בהפגנות תמיכה במשפחות חטופים "מול גורמי ממשלה"

עודכן לאחרונה: 19.11.2023 / 20:54

בחוות דעת פנימית של המשרד שהגיעה לידי וואלה נכתב כי "הדבר חל לכאורה על חלק משמעותי מהמחאות בעניין החטופים. נאסרה הפגנה או מחאה מול הכנסת או גורמי ממשלה". האיסור חל גם על עובדים בכירים, לרבות משנים ליועמ"ש

בווידאו: משפחות החטופים מפגינות מול לשכת רה"מ/צילום: אבי רוקח ורויטרס

הלשכה המשפטית במשרד המשפטים אוסרת על הפרקליטים ועל שאר עובדי משרד המשפטים, לרבות הבכירים שבהם, כגון המשנים ליועמ"ש, ללכת להפגנות התמיכה במשפחות בחטופים שמתקיימות מול הכנסת.

בחוות דעת פנימית של המשרד שהגיעה לידי וואלה נכתב כי "לאחר ההתייעצות שקיימנו עם נציבות שירות המדינה, וייעוץ וחקיקה, שהדבר חל לכאורה על חלק משמעותי מהמחאות בעניין החטופים. בהקשר זה ככלל, נאסרה הפגנה או מחאה מול הכנסת או גורמי ממשלה".

הפגנת משפחות החטופים בדרישה להחזיר את בניהן משבי חמאס, ירושלים, 18 בנובמבר 2023. אבי רוקח
הפגנת משפחות החטופים בדרישה להחזיר את בניהן משבי חמאס, ירושלים, 18 בנובמבר 2023/אבי רוקח

עם זאת, ביחס להפגנות שלא נערכות מול הכנסת או גורמי ממשלה נכתב כי "הפועל היוצא של עמדת הלשכה המשפטית, כפי שכבר נמסרה בהערכת מצב קודמת, היא שנוכח רגישות העניין, כל מקרה יבחן בנפרד ויש לפנות בעניין זה ללשכה המשפטית באמצעות המנהלים, והנושא יבחן לאחר קבלת עמדת הנהלת היחידה בה מועסק העובד".

השורה התחתונה היא שפרקליטים, ולרוב עובדי המשרד, אסור להשתתף במחאות של משפחות החטופים שנערכות בימים אלו מול הכנסת או גורמי ממשלה.

משרד המשפטים הגיב לפרסום וואלה!: בעקבות שאלות שהועלו, עובדי המשרד הונחו לפעול בהתאם להוראות החלות על כלל עובדי שירות המדינה בכלל ועובדי השירות המשפטי בפרט, לרבות הוראות התקשיר. מובן, שככל שמדובר באירוע שנועד לחיזוק ותמיכה במשפחות החטופים אין כל מניעה להשתתף. הייעוץ המשפטי ייתן מענה לשאלות פרטניות שיעלו על ידי העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully