וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

31 פגים פונו משיפא לדרום רצועת עזה: "אזור מוות"

עודכן לאחרונה: 19.11.2023 / 16:54

התינוקות, שלפי ארגון הבריאות העולמי "חולים מאוד", הועברו - ככל הנראה בתיאום עם צה"ל - לבית חולים אחר ברפיח, ומשם הם אמורים להיות מועברים למצרים. עשרות פצועים קשה נוספים נותרו בשיפא שבצפון הרצועה, שלפי צה"ל שימש מפקדה מרכזית של חמאס

בווידאו:מפקד פיקוד הדרום מעל פיר המנהרה שאותר בביהח שיפא/צילום: דו"צ

31 תינוקות פגים הועברו היום (ראשון) בבטחה משיפא, בית החולים המרכזי ברצועת עזה, לבית חולים אחר בדרום, ומש הם יועברו למצרים - כך אמרו גורמי רפואה, בעוד שעשרות פצועים קשה אחרים נותרו תקועים בבית החולים, ימים לאחר כניסת כוחות צה"ל למתחם שממנו פעלו מחבלים של חמאס.

גורלם של הפגים בבית החולים שיפא תפס את תשומת הלב העולמית לאחר פרסום תמונות שבהן נראים רופאים מנסים לחמם אותם. גורמים פלסטיניים דיווחו כי הפסקת חשמל השביתה אינקובטורים וציוד אחר בשיפא, בעוד שמזון, מים ואספקה רפואית אזלו, בצל קרבות בין כוחות צה"ל למחבלים מחוץ לבית החולים.

ראש ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברייסוס, כתב ברשתות החברתיות כי התינוקות "החולים מאוד" פונו משיפא, יחד עם שישה עובדי בריאות ועשרה אנשי צוות. לדבריו, הם פונו לבית חולים ברפיח שבדרום הרצועה, שם הם מקבלים טיפול דחוף. הפינוי, ככל הנראה, היה בתיאום עם צה"ל השולט בשטח.

פגים שהועברו מבית החולים שיפא אל בית חולים בעיר רפיח שבדרום רצועת עזה, 19 בנובמבר 2023. רויטרס
הפגים שפונו משיפא לבית חולים ברפיח, היום/רויטרס

צוות של ארגון הבריאות העולמי שביקר בבית החולים אתמול אמר כי 291 חולים עדיין נמצאים שם, כולל תינוקות, נפגעי טראומה עם פציעות זיהומיות חמורות, ואחרים עם פגיעות בעמוד השדרה שאינם מסוגלים לזוז.

לדברי ארגון הבריאות העולמי, כ-2,500 עקורים, חולים ואנשי צוות רפואי עזבו את בית החולים שיפא אתמול בבוקר. עוד נמסר כי 25 אנשי צוות רפואי נותרו במתחם, יחד עם החולים. "מטופלים ואנשי צוות רפואי שעמם שוחחו היו מבועתים לביטחונם ולבריאותם, והתחננו לפינוי", אמרו בארגון הבריאות העולמי, שתיאר את שיפא כ"אזור מוות".

ישראל טוענת כי חמאס מחזיק במפקדה רחבת ידיים בתוך שיפא ומתחת לבית החולים. טיהורו מנוכחות של ארגון הטרור הוגדר כאחד השלבים החשובים במיטוט שלטונו, אחד מיעדי המלחמה שהחלה בעקבות המתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר שבו נטבחו יותר מ-1,200 ישראלים.

חמאס וצוות בית החולים מכחישים את הטענות, ומתנגדיה של ישראל בעולם מאשימים אותה בפגיעה באזרחים. ישראל וארצות הברית מטילות את האחריות על חמאס, שמשתמש באזרחים כמגן אנושי ופועל מתוך מתקנים לא צבאיים.

עוד בוואלה!

"הצוותים הרפואיים יוצאים? בסדר, החלטה שלהם": מאחורי פינוי בית החולים שיפא

לכתבה המלאה
פיר מנהרה בבית חולים שיפא. דובר צה"ל
בעולם מצפים להוכחות חותכות יותר. פיר מנהרה שהתגלה בשיפא/דובר צה"ל

צה"ל חשף בימים האחרונים אמצעי לחימה וכניסה לפיר מנההרה במהלך הסריקות בשיפא, אך כלי תקשורת בינלאומיים אמרו כי הוא טרם הציג הוכחות לכך שהמקום היה מפקדה מרכזית של חמאס. בישראל מעריכים כי חלק מכ-240 בני הערובה שנחטפו על ידי חמאס וארגוני טרור אחרים הוחזקו בשיפא, ובסמוך לבית החולים אותרו בשבוע שעבר גופותיהן של שתי חטופות.

לפי משרד הבריאות בעזה, שבשליטת חמאס, יותר מ-11,500 פלסטינים נהרגו מאז פרוץ המלחמה ו-2,700 בני אדם נוספים דווחו כנעדרים, אחרי שככל הנראה נקברו תחת הריסות. הרשויות בעזה לא מבחינות בין אזרחים לבין חמושים, וצה"ל אמר כי הוא הרג אלפי מחבלים לאורך הלחימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully