וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של החטוף בן ה-22 מטנזניה: "עזרו לי להשיב את ג'ושוע הביתה"

עודכן לאחרונה: 19.11.2023 / 21:52

בשבת השחורה של ה-7 באוקטובר נפגעו גם אזרחים זרים, ביניהם ג'ושוע לואיטו מולל בן ה-21 וקלמנס פליקס מטנגה בן ה-22, שניהם מטנזניה, שהגיעו לכאן לתוכנית השתלמות בחקלאות ושהו בקיבוץ נחל עוז. מולל נחטף לעזה, מטנגה נהרג. "עזרו לי להשיב את ג'ושוע הביתה", מבקש האב

ג'ושוע לואיטו מולל. באדיבות המשפחה
האב מחכה לו שיחזור. ג'ושוע לואיטו מולל, סטודנט בן 21 מטנזניה/באדיבות המשפחה

בתוך שטף השנאה, הטרור והרוע, ב-7 באוקטובר מחבלי חמאס רצחו וחטפו גם עובדים זרים רבים ממדינות שונות שהתגוררו ביישובי עוטף עזה. בין הקורבנות היו גם שוהים זרים שהגיעו לישראל על מנת ללמוד חקלאות, ביניהם גם ג'ושוע לואיטו מולל, סטודנט בן 21 מטנזניה שהתגורר בקיבוץ נחל עוז ומסתמן כי נחטף לעזה.

מולל הגיע לישראל במסגרת תוכנית להכשרה חקלאית המתקיימת כחלק משיתוף פעולה בין שתי המדינות. הוא הגיע לישראל רק 19 ימים לפני יום השבת השחורה, ואף לא הספיק עדיין להתחיל את לימודיו. בזמן שהותו בארץ הוא עבד ברפת של קיבוץ נחל עוז.

"הוא סיפר לי שהוא התחיל ליהנות מהחיים בישראל", שיתף בכאב אביו של ג'ושוע, לואיטו מולל. "הוא החליט ללמוד חקלאות בישראל בגלל שזו הייתה דרך טובה בשבילו להתבסס כלכלית. ג'ושוע הוא מאוד אדיב, מנומס והוא גם עובד חרוץ מאוד".

קלמנס פליקס מטנגה, אזרח טנזניה שמת בשבי בעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לפני יומיים זוהתה גופתו. קלמנס פליקס מטנגה בן ה-22, מטנזניה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לואיטו דיבר עם בנו בפעם האחרונה יומיים לפני יום השבת השחורה ומאז לא הצליח ליצור איתו קשר. ב-7 באוקטובר הוא שמע בחדשות ומהאינטרנט שחמאס פתח במתקפת פתע על ישראל ושכעת מתקיים טבח ביישובי העוטף. "אני עדיין במצב רע מאוד, ממש בלחץ. מאז אותו יום אני לא מצליח לתפקד. בשיחה האחרונה שהייתה לנו, אמרתי לו להמשיך ולהישאר בדרך הנכונה כאשר הוא מחוץ לארץ. דיברנו על זה שהוא צריך לעבוד בחריצות וללמוד היטב".

קלמנס פליקס מטנגה בן ה-22, טנזני נוסף ששהה בישראל כחלק מתוכנית ההשתלמות בחקלאות, תחילה נחשב גם כן כחטוף, אולם לפני יומיים (שישי) ממשלת טנזניה הודיעה למשפחתו על מותו. גם מטנגה התגורר גם בקיבוץ נחל עוז ועבד ברפת המשותפת לקיבוצים ניר עם וניר עוז. בהודעה שפרסם משרד החוץ של טנזניה נאמר כי הרשויות הודיעו למשפחה, ועומדות בקשר עם ממשלת ישראל כדי להבטיח שגופתו תוחזר הביתה. עוד הוסיפו כי הם בקשר עם ישראל בנוגע לגורלו של בן הערובה הטנזני, ג'ושוע מולל.

"רק שלושה שבועות אחרי ה-7 באוקטובר הבנתי שבני ככל הנראה נחטף, כאשר ממשלת ישראל הודיעה שחמאס מחזיק חטופים בעזה". משחזר לואיטו, אביו של מולל. לואיטו מספר שממשלת טנזניה נמצאת איתו בקשר בנוגע לבנו ועוד מבררת האם הוא אכן בין החטופים בעזה ומה מצבו כעת. "בבקשה עזרו להשיב אותו הביתה בבטחה", הוא מבקש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully