וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב שפרעם פרסם בפייסבוק תמיכה בטבח ומואשם בהסתה לטרור

עודכן לאחרונה: 19.11.2023 / 16:36

וליד עזאם פירסם בפייסבוק קריאה ישירה לביצוע מעשי טרור, דברי שבח, אהדה ועידוד למעשי הטרור שבוצעו והכול תוך הזדהות ותמיכה בחמאס והג'יאהד האיסלאמי. השופט: "מי שתומך ומעודד את מעשי הזוועה ואת האידיאולוגיה השטנית שבה היו חמושים המרצחים הנתעבים - לא שונה מהם"

וליד עזאם משפרעם. תיק החקירה, אתר רשמי
וליד עזאם משפרעם/אתר רשמי, תיק החקירה

תושב שפרעם שפרסם תמונות שמבזות נרצחים בטבח בדרום והואשם בהסתה לטרור יישאר במעצר עד תום ההליכים. לפי כתב האישום, בשבועיים שאחרי השבת השחורה של ה-7 באוקטובר, פירסם בפייסבוק וליד עזאם בן ה-43 קריאה ישירה לביצוע מעשי טרור, דברי שבח, אהדה ועידוד למעשי הטרור שבוצעו והכול תוך הזדהות ותמיכה בחמאס והג'יאהד האיסלאמי.

השופט שלמה בנג'ו שנעתר לבקשת התובעת מאיה מצליח מפרקליטות מחוז חיפה, קבע כי אין מקום כלל לבחון חלופת מעצר בעניין. הוא ציין כי "אין צורך להכביר מילים אודות המעשים הרצחניים של מפלצות האדם אשר היו חמושות באידיאולוגיית שנאה כנגד יהודים, הסתננו לארץ בחג שמחת תורה האחרון, וביצעו זוועות, טבח, והתעללות בחיים ובמתים - שקשה לבן אנוש לתאר אותם בכתב. לאחר מכן, זכו מעשי הזוועה לצהלה ושמחה מצד הארגון, ואף מצד תושבי עזה".

בפרסומים שהעלה עזאם מצא השופט שהוא קורא להילחם בישראל וביהודים, מעודד את ירי הטילים על ישראל, משבח את רצח התינוקות, ומשפיל תמונות של חללים ישראלים שנרצחו, כשהוא מפרסם בין היתר תמונה שכוללת את הפנים של 18 חללים ישראלים, מאירועי הפוגרום שאירע ב-7/10/23 כשבפי החללים מוצץ ומעל התמונה כיתוב בערבית "התינוקות הציוניים שנרצחו על ידי ההתנגדות הפלסטינית".

תושב שפרעם פרסם בפייסבוק תמיכה בטבח ומואשם בהסתה לטרור. תיק חקירה, אתר רשמי
תושב שפרעם פרסם בפייסבוק תמיכה בטבח ומואשם בהסתה לטרור/אתר רשמי, תיק חקירה
תושב שפרעם פרסם בפייסבוק תמיכה בטבח ומואשם בהסתה לטרור. תיק חקירה, אתר רשמי
תושב שפרעם פרסם בפייסבוק תמיכה בטבח ומואשם בהסתה לטרור/אתר רשמי, תיק חקירה
תושב שפרעם פרסם בפייסבוק תמיכה בטבח ומואשם בהסתה לטרור. תיק חקירה, אתר רשמי
תושב שפרעם פרסם בפייסבוק תמיכה בטבח ומואשם בהסתה לטרור/אתר רשמי, תיק חקירה

לדברי השופט, "מי שתומך ומעודד את מעשי הזוועה ואת האידיאולוגיה השטנית שבה היו חמושים המרצחים הנתעבים, מעלה על עצמו כי הוא לא שונה מהם, והמסוכנות הנובעת ממנו גבוהה למדי, ובהיותה מסוכנת אידיאולוגית, אין ניתן לשקול בעניינו חלופת מעצר, ומקומו מאחורי סורג ובריח עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו".

עזאם נעצר ב-25 באוקטובר על ידי חוקרי יל"פ גליל, היחידה למאבק בפשיעה של מרחב גליל במחוז צפון של המשטרה, והוא מוחזק מאחורי סורג ובריח מאז. בחקירותיו טען כי "אינו נגד מדינת ישראל", וכי פרסם את הדברים "בגלל הילדים בעזה". החוקרים מצאו אחרת וכשנכנסו לקרוא שיחות בווטסאפ שלו הם מצאו התבטאויות קשות שלו כנגד ישראל ונגד יהודים.

הסנגורים עו"ד נאסר דאוד ועו"ד מואפק נפאע המייצגים אותו טענו כי חלק הארי של הפוסטים פורסמו בשבת השחורה, "ביום שאף אחד מאיתנו לא ידע מה קרה ומה הולך שם", כי מדובר בפרסומים שהם "חלק מפסוקי קוראן", וכי לאיש יש רקע פסיכיאטרי והוא "אינו מבין את משמעות הדברים".

אבל השופט בנג'ו ציין כי בכל הנוגע לנסיבותיו האישיות של האיש ולטענות בדבר מצבו הבריאותי והנפשי, "נסיבות אלה נדחות מפני האינטרס הציבורי של הגנת הציבור שהוא בעל הבכורה, במיוחד בעת הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully