וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רס"ן ג'מאל נהרג בעזה. סבו: "הוא תמיד הצטיין והיה גאה במדינה"

עודכן לאחרונה: 19.11.2023 / 12:37

כמעט כל בני משפחת עבאס מפקיעין הם קצינים בכירים בצה"ל. סב המשפחה, אל"מ בדימוס גדעון עבאס סיפר על נכדו שנהרג בעזה: "חינכתי אותם שיהיו לוחמים וקצינים. כולנו אוהבים את המדינה. היא חלק מאיתנו"

בווידאו: ראיון עם אלמ בדימוס גדעון עבאס/אלי אשכנזי

רס"ן ג'מאל עבאס ז"ל, בן 23 מפקיעין, היה מ"פ בגדוד 101 בחטיבת הצנחנים. הוא, נפל אתמול (שבת) בקרב בשיח עג'לין ברצועת עזה והובא לקבורה בבית העלמין הצבאי בפקיעין כשמאות מבני משפחתו, חבריו ורבים נוספים ליוו אותו.

סבו, אל"מ בדימוס גדעון עבאס, סיפר עליו הבוקר: " לפני 44 יום, הייתה לנו פה הלוויה של בן דוד שלי, והוא חיבק אותי ואמר שהוא חוזר לעזה כי יש מלחמה. זו הייתה הפעם האחרונה שראיתי אותו. שלחתי לו הודעות, לפעמים הוא ענה ולפעמים לא ושלח תמונות. הוא היה גאה במדינה, במפקדים. ג'מאל היה מהקצינים המעולים - מהיום שהוא נכנס לטירונות ועד מותו הוא תמיד הצטיין. הוא היה בצנחנים והסמח"ט נתן לו לפני שנתיים מצטיין מח"ט ושלח אותו להיות מדריך בבה"ד 1. מי שהולך להדריך בבה"ד 1 צריך להיות בין הטובים ביותר ולחנך דור חדש. ככה היה ג'מאל. הוא סיים את בה"ד 1 וביקשו אותו לסיירת מטכ"ל אז הוא הלך והדריך מחזור בסיירת מטכ"ל".

רס"ן ג'מאל עבאס. דובר צה"ל
רס"ן ג'מאל עבאס/דובר צה"ל
מסע הלוויה של רס"ן ג'מאל עבאס, פקיעין 19 בנובמבר 2023. אלי אשכנזי
מסע הלוויה של רס"ן ג'מאל עבאס, פקיעין 19 בנובמבר 2023/אלי אשכנזי

הסבא של ג'מאל המשיך וסיפר על הקשר שלו ושל משפחתו לישראל: "נולדתי לפני קום המדינה, גדלתי עם המדינה וחטפתי מכות עוד לפני קום המדינה מהלגיון שישב פה באזור. חשדו בי שאני מעביר מידע. הרגשתי את הכאב על הגוף עוד ב-48'. נולדו לי 3 ילדים וחינכתי אותם על טהרת הארץ. לבת הראשונה קראתי איה - ארץ ישראל השלמה. הבן השני נולד כשהייתי במצרי טיראן. אשתי קראה לו טיראן. לכל הילדים שלנו יש שמות ישראליים. גידלתי אותם עוד מילדות על אהבת המדינה. כבר בצעירותי הייתי מאלה שהקימו את הצופים הדרוזים. הייתי בקיבוצים וחבר קיבוץ. אני האמנתי ועדיין מאמין בשותפות הגורל כי גדלנו ביישוב עם יהודים, דרוזים ונוצרים - אחים יחד. ככה ראיתי את עצמי - חלק ממדינה שקמה בצעירותה וליוויתי אותה עד היום הזה".

הוא המשיך וסיפר על ההיסטוריה המפוארת של המשפחה בצה"ל: "האמנתי במדינה והתגייסתי לצה"ל ואני בין הראשונים בעדה הדרוזית שהגעתי לדרגת מפקד עוצבה. הייתי לוקח את הילדים לתרגילים ולפעמים הם היו באים איתי למרדפים. גם בגבול לבנון לפעמים הם היו יחד איתי בהיתקלויות עם מחבלים. חינכתי אותם בדרך הזו - שהם יהיו לוחמים וקצינים. ברוך השם, אלוהים נתן לי שכל הבנים שלי קצינים. אני אלוף משנה והבן שלי אלוף משנה והבן השני סגן אלוף והבן השלישי סרן. יש לי נכדים - אחד סגן אלוף וג'מאל שנפל היה רב סרן. אני חינכתי את ג'מאל שאסור לו לא ללכת ליחידה קרבית. גם אחיו גדעון, שנתנו לו את השם שלי, גם הוא בקומנדו. היה קצין בדרגת סגן. תמיד האמנתי ביכולות שלהם והאמנתי שהם צריכים לשרת את המדינה כמו כל העם. ככה חינכתי אותם - את הילדים ואת הנכדים והנכדות שעשו שירות לאומי".

חברים מפקיעין עם תמונתו של רס"ן ג'מאל עבאס, 19 בנובמבר 2023. אלי אשכנזי
חברים מפקיעין עם תמונתו של רס"ן ג'מאל עבאס, 19 בנובמבר 2023/אלי אשכנזי
האבא אל"מ ענאן עבאס (ימין) האח גדעון(שמאל) והסבא גדעון,לקראת הלוויתו של רס"ן ג'מאל עבאס, פקיעין 19 בנובמבר 2023. אלי אשכנזי
האבא אל"מ ענאן עבאס (ימין) האח גדעון(שמאל) והסבא גדעון,לקראת הלוויתו של רס"ן ג'מאל עבאס, פקיעין 19 בנובמבר 2023/אלי אשכנזי

"כולנו אוהבים את המדינה. היא חלק מאיתנו" המשיך גדעון, "על הבית שלי יש דגל ישראל. מהיום שגרתי בבית, יש פה תורן כמו ביחידה צבאית. אני מאמין בציונות ואני מאלה שהקימו את התנועה הציונית הדרוזית עם עוד חברים אחרים והיום יש מאות ואלפים שמאמינים בדרך הזו".

לקראת הלוויתו של רס"ן ג'מאל עבאס, פקיעין 19 בנובמבר 2023. אלי אשכנזי
לקראת הלוויתו של רס"ן ג'מאל עבאס, פקיעין 19 בנובמבר 2023/אלי אשכנזי
הבן גדעון מחבק את האבא ענאן,הסבא גדעון (שני משמאל לנכדו),לקראת הלוויתו של רס"ן ג'מאל עבאס, פקיעין 19 בנובמבר 2023. אלי אשכנזי
הבן גדעון מחבק את האבא ענאן,הסבא גדעון (שני משמאל לנכדו),לקראת הלוויתו של רס"ן ג'מאל עבאס, פקיעין 19 בנובמבר 2023/אלי אשכנזי

צה"ל פרסם אתמול (שבת) את השיחה האחרונה של סרן ג'מאל עבאס, עם אביו ואחיו בקשר. תוך כדי הלחימה, הצליחו בני משפחתו, אביו אל"ם (מיל') ענן ואחיו סרן (מיל') גדעון המשרתים שניהם בפיקוד הצפון, לשוחח עימו - בפעם האחרונה.

בשיחה נשמע האב אומר: "קוד קוד מאבא וגדעון, מוסרים לך ד"ש חם חם. קוד קוד, אתם חוד החנית של הלוחמים. תשמרו על עצמכם, תכו בחמאס, תשמידו אותם. תלחמו בתעוזה, בתבונה, ובחוכמה ותגבו מחיר מהאויב. תישארו כמה שצריך בפנים, ועד הניצחון. מתגעגעים מאוד ואוהבים. תחזרו בשלום. תומכים אתכם מפיקוד הצפון ומהמשפחה. תשמרו על עצמכם, תחזרו בשלום, ונתראה".

ג'מאל עונה: "תודה רבה. אין בעיה, אבא יקר... מזל טוב על הדרגה".

אחיו של ג'מאל, גדעון, נשמע אומר: "קוד קוד, מאחל לך הצלחה רבה. מתגעגע אליך, אוהב אותך, מחכה שתחזור, עד הניצחון אחי…".

ג'מאל עונה: "בעזרת השם גדעון, גם אתה מברוק על הדרגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully