וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין להם לאן לברוח: כך מנסה צה"ל להוציא את מחבלי חיזבאללה מהמחבוא

עודכן לאחרונה: 19.11.2023 / 13:42

כדי לא להבעיר את גזרת הצפון בזמן שכוחותינו בעזה, נוקט האלוף אורי גורדין בשיטת "קילוף יכולות" לנטרול יכולותיו של חיזבאללה באזור הגבול. המשמעות: שריפה באופן יזום של עצים ושיחים שבהם אנשי חיזבאללה נוהגים לפעול, מה שמונע מהם להסתתר או לנוע בחופשיות בסבך הטבעי

צה"ל נערך לתנאי מזג אוויר סוערים בגבול הצפון. 14 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

השיטה של מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין נגד חיזבאללה: בגזרה הצפונית, להבדיל מרצועת עזה, הלחימה הרבה יותר מסובכת. יכולות יש, אבל צה"ל עושה כל שביכולתו שלא להבעיר את האזור, מה שעלול לגרום לחזית נוספת של לחימה.

פרט לסיכול חוליות טרור שנערכות לירי לעבר ישראל, מה שזכה לכינוי "הגנה הורגת", ותגובה על כל פעולת טרור במידה והחולייה ביצעה ירי, נוקט אלוף פיקוד הצפון, האלוף אורי גורדין בשיטה נוספת - "קילוף יכולות", שנועדה להפחית דרמטית את יתרונו ויכולותיו של חיזבאללה באזור דרום לבנון.

במסגרת "קילוף יכולות", שמיושם כמעט כל כל קו המוצבים הקדמי, צה"ל משמיד במרחב הגבול מחסנים של אמצעי לחימה, מפקדות ובורות שיגור. בנוסף, צה"ל שורף באופן יזום את מרחבי הפעולה של אנשי החיזבאללה - עצים ושיחים - מה שמונע מהם להסתתר או לנוע בחופשיות בסבך הטבעי, מה שאפיין עד כה את דרך פעולתו של הארגון. בדרך זו נחשפים לא רק הלוחמים של חיזבאללה, אלא גם התשתיות הצבאיות שלו, שהוסוו בשנים האחרונות בחסות סבך השיחים והעצים.

כוחות מילואים של צה"ל בגבול הצפון 25 באוקטובר 2023. רויטרס
לפרק את יכולותיו של חיזבאללה על קו הגבול. "קילוף יכולות"/רויטרס

שר הביטחון יואב גלנט שיבח את תפקוד כוחות פיקוד הצפון בסדיר ובמילואים על שיטת "הגנה הורגת", הכוללת חיבור בין כוחות היבשה לאוויר במאמץ לאתר חוליות ירי נ"ט, רקטות ופצצות מרגמה מבעוד מועד ולתקוף אותן מיידית או זמן קצר לאחר שפעלו. נכון לאתמול הצליחו כוחות צה"ל לפגוע ב-90 חוליות טרור של חיזבאללה מתחילת המלחמה, ביניהן, על-פי הערכות בישראל, גם לוחמי כוח רדואן וגם חוליות טרור פלסטיניות שפועלות מדרום לבנון

גורמי ביטחון הצביעו על שינוי המגמה של התנהלות חיזבאללה, שבתחילה היה מדווח לציבור הלבנוני על היקף הפעילים ההרוגים שלו ועכשיו עבר לדווח רק על נטילת אחריות ומה התקיף באותו יום. חלק מהדיווחים שלו כוללים עובדות שאינן נכונות, כפי שארע אתמול (יום שבת), כשטען שתקף כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל, כשבפועל היתה זו נחיתת חירום יזומה בשטח הישראלי בשל תקלה שנבדקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully