וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי חמאס חוסלו? כך זה משפיע על הלחימה ברצועה

עודכן לאחרונה: 19.11.2023 / 11:23

גוברת ההערכה ששלושה מפקדים בכירים מאוד בחמאס חוסלו בסיכולים ממוקדים, כולל אנשי הלשכה המדינית - מה שפגע קשות ביכולת להוציא אל הפועל פעילות מאורגנת נגד כוחות צה"ל בצפון רצועת עזה

בווידאו: חוסל מפקד בכיר בחמאס אחראי על הטבח בקיבוץ ארז ובנתיב העשרה/דובר צה"ל

ההערכה במערכת הביטחון היא שמפקד הזרוע הצבאית של חמאס בצפון רצועת עזה, אחמד רנדור, חוסל יחד עם מפקד מערך הרקטות הכללי של חמאס, היימן סיאם - אך מאחר ובזמן התקיפה הם הסתתרו יחד במערך תת קרקעי, מתקשים בחמאס לאמת את מותם בסיכול הממוקד. לדברי גורמים במערכת הביטחון, מאז פעולת הסיכול שתי הדמויות הללו לא נראו בשטח, לא העבירו פקודות פומביות ולא מנעו את השמועות על חיסולם ולכן גוברת הערכה שהם חוסלו.

כאמור, רנדור הוא דמות מרכזית בחמאס וחיסולו מהווה מכה מוראלית לארגון, שכן הוא מפקד גזרת צפון הרצועה משנת 2005 וצבר ידע רב במסגרת הפיגועים הרצחניים נגד ישראל וחיילי צה"ל. בקיץ 2006 הוא ניצל מסיכול ממוקד אך נפצע באורח קשה לאחר שביתו הופצץ על ידי חיל האוויר. בשנת 2012 ניצל בשנית מסיכול ממוקד במהלך מבצע "עמוד ענן".

אחמד רנדור, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בצפון רצועת עזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אחמד רנדור, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בצפון רצועת עזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בנוסף לכך, מעריכים גורמי צבא כי בהנחה ששני המפקדים הבכירים הללו חוסלו ונקברו מתחת לקרקע (בהתאם לשיטת הפעולה של חמאס שקובעת שמפקדים נותרים בחמ"ל התת קרקעי בזמן שהפעילים שלהם יוצאים להילחם) - נהרגו יחד איתם בסיכול הממוקד מפקדי שטח נוספים ובכך נשללה יכולת משמעותית מאוד של חמאס בצפון רצועת עזה להוציא אל הפועל פעילות מאורגנת נגד כוחות צה"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
רוחי מושתהא, חבר הלשכה המדינית של חמאס. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רוחי מושתהא, חבר הלשכה המדינית של חמאס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הדמות השלישית שמסתורין אופף את גורלה הוא רוחי מושתהא, חבר הלשכה המדינית של הארגון, ממייסדי הזרוע הצבאית של חמאס, וגורם אכזרי ביותר שפעל במשך שנים לרצוח פלסטינים שנחשדו בשיתוף פעולה עם ישראל. כמו בסיכול הממוקד נגד רנדור, גם בסיכול הממוקד שלו שהה מושתהא, שמוגדר כאחד ממקורביו של סינואר וריצה עימו עונשי מאסר בבתי הכלא הישראלים, במערך התת קרקעי ולפי הערכות הוא לא הסתתר שם לבדו, אלא עם בכירים בלשכה המדינית של חמאס. ההערכה היא שבמצטבר, המודיעין שהביא שב"כ והביצוע של חיל האוויר מהווים מכה קשה לארגון ומסמנים את פני הבאות במצוד אחר בכירי הארגון.

עוד מעריכים גורמי הביטחון שברגע שיתחיל התמרון הקרקעי לדרום רצועת עזה יידרשו הבכירים לנוע, ולהוציא אל הפועל פקודות אל השטח ובהתאם יגברו הסיכולים הממוקדים נגד בכירי הארגון כשבראש הרשימה עומדים: יחיא סינואר, מוחמד דף ומרואן עיסא.

אתמול אישר חמאס כי בכיר הארגון, אחמד בחר, יו"ר הפרלמנט של חמאס בעזה, נהרג בתקיפות של צה"ל.

אחמד בחר יו"ר פרלמנט החמאס בעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אחמד בחר יו"ר פרלמנט החמאס בעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפי דיווחים פלסטיניים הוא מת מפצעיו לאחר שנפצע במהלך המלחמה באחת התקיפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully