וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבין: "חמאס הוא ארגון טרור - אבל גם ישראל ביצעה מעשי טרור"

18.11.2023 / 20:40

מנהיג הלייבור לשעבר, שסירב להשיב לשאלה במהלך ריאיון טלוויזיוני שעורר סערה, ערך השוואה בין הצדדים: "דוחה את הפגיעה בכל האזרחים". קיר סטארמר, שהדיח אותו עוד ב-2020 על רקע האנטישמיות במפלגה, הבטיח כי קורבין לא יתמודד שוב מטעמה: "ימיו ספורים"

ג'רמי קורבין בעצרת פרו-פלסטינית בלונדון, 14 באוקטובר 2023. רויטרס
הודח מהנהגת הלייבור ב-2020. קורבין בעצרת פרו-פלסטינית בלונדון, בחודש שעבר/רויטרס

ג'רמי קורבין, לשעבר מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, תיאר את חמאס בתור ארגון טרור, אך האשים גם את ישראל באחריות ל"מעשי טרור".

קורבין עורר השבוע סערה בממלכה כשסירב להשתמש במונח הזה במהלך ריאיון טלוויזיוני. במאמר דעה שפרסם אתמול (שישי) במגזין השמאל "טריביון" הוא כבר זנח את סירובו וקרא לחמאס ארגון טרור לאור מעשי הזוועות של 7 באוקטובר ואולם, הוא אמר כי ההשוואה בינו לבין צה"ל הכרחית משום שישראל "הרגה אלפי ילדים" ברצועת עזה.

קורבין, המכהן בפרלמנט מטעם הלייבור, כתב כי הוא "דוחה את הפגיעה בכל האזרחים", כולל בכ-1,200 הישראלים שנרצחו במתקפת הפתע לפני שישה שבועות. "אם אנחנו מגדירים טרור לתיאור הרג חסר הבחנה של אזרחים, בניגוד לחוק הבינלאומי, אז כמובן שחמאס הוא ארגון טרור", כתב מנהיג הלייבור לשעבר.

לדברי קורבין, "תקיפת בתי חולים, מחנות פליטים ומה שמכונה אזורים בטוחים על ידי הצבא הישראלי היא גם פעולת טרור; והריגתם של יותר מ-11 אלף בני אדם, מחציתם ילדים, אינה יכולה להתפרש כמעשי הגנה עצמית. אל לנו להישמע לשאלות של אלה שאין להם עניין ליישם את העקביות הבסיסית הזו".

קורבין מסרב לכנות את חמאס ארגון טרור

חמאס מוגדר ארגון טרור בבריטניה, באיחוד האירופי ובארצות הברית, והתמיכה בו אסורה לפי חוק. ואולם, חלקים מהשמאל הבינלאומי ובעולם המוסלמי מסרבים לראות בו ככזה ואף רואים בו "ארגון שחרור", כמו נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן.

קורבין התחמק מלהשיב לעיתונאי פירס מורגן כשנשאל לא פחות מ-15 פעמים אם הוא רואה בחמאס ארגון טרור, במהלך ריאיון בתכנית שלו ביום שני.

"בסופו של דבר, אין לנו רק אחריות לשים קץ לשפיכות הדמים", הוסיף קורבין. "מוטלת עלינו האחריות למנוע מקולות צמאי דם להכתיב את תנאי הדיון, ולהדוף ניסיונות ציניים להסיח את דעתנו ממטרתנו הדחופה: להביא להפסקת אש מיידית".

הסערה סביב עמדתו של קורבין, שעמדותיו האנטי-ישראליות ליבו את האנטישמיות בלייבור במהלך כהונתו, עלולה לפגוע בסיכוייה של המפלגה לרשום מהפך בבחירות בשנה הבאה. מנהיג הלייבור הנוכחי, קיר סטארמר, שהחליף את קורבין ב-2020 בעקבות תגובתו לדוח על האנטישמיות בשורות המפלגה, אמר כי האחרון לא יתמודד מטעם המפלגה עוד.

"ימיו כחבר פרלמנט בלייבור נגמרו. המפלגה שלנו השתנתה", אמר סטארמר על קורבין. יו"ר הלייבור סירב לתמוך בהצבעה שנערכה השבוע בפרלמנט על קריאה להפסקת אש בעזה, אך כמה עשרות מחברי המפלגה מרדו בו ותמכו בה. היא נדחתה לאור התנגדותה של המפלגה השמרנית השלטת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully