וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בפרלמנט הצרפתי: סנאטור ניסה לסמם מחוקקת כדי לאנוס אותה

עודכן לאחרונה: 18.11.2023 / 17:55

הסנאטור ג'ואל גריו בן ה-66 נעצר אחרי שחברת פרלמנט, שעמה היה מיודד במשך שנים, חשה ברע וגילתה שרידי אקסטזי בדמה. לפי החוקרים, הסם הוכנס לכוס השמפניה שלה בעת שנפגשה עמו בביתו בפריז

הסנאטור הצרפתי ג'ואל גריו. רויטרס
מפלגתו הודיעה על השעייתו המידית. הסנאטור ג'ואל גריו/רויטרס

סנאטור צרפתי הואשם אתמול (שישי) בכך שסימם חברת פרלמנט מהבית התחתון במטרה לתקוף אותה - כך אמר עורך דינו, בפרשה שמטלטלת את הפרלמנט הצרפתי.

מקור המעורה בפרשה אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הסנאטור ג'ואל גריו נעצר ביום חמישי לאחר ניסיון התקיפה של סנדרין ג'וסו. לפי התביעה, ג'וסו חשה ברע לאחר שלגמה ממשקה ביום שלישי בלילה בביתו של הסנאטור בן ה-66 בפריז, שעמו היא לא הייתה במערכת יחסים אינטימית.

עורך דינו של גרו אמר כי חוקר אמר שהוא "נתן לסנדרין ז'וסו ללא ידיעתה חומר שעשוי לשנות את שיקול דעתה או את שליטתה העצמית, על מנת לבצע אונס או תקיפה מינית". בנוסף לכך, עורך דינו, רמי-פייר דריי, הוסיף כי גרו מואשם בהחזקה ובשימוש בסמים והוא הושם תחת פיקוח משפטי.

משרד התובע בפריז אישר את ההאשמות ואמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי על הסנאטור נאסר לבקר בביתה של ג'וסו וליצור קשר איתה או עם עדים אחרים. החוקרים אמרו כי בדמה של חברת הפרלמנט נמצאו שרידים של אקסטזי ובעקבות זאת היא הגישה תלונה.

לדברי התביעה, גריו נעצר והוחזק במעצר משום שהוא אינו זכאי לחסינות פרלמנטרית לאור האישומים נגדו. רשת RMC, שדיווחה לראשונה על הפרשה, הוסיפה כי המשטרה ערכה חיפוש במשרדו ובביתו של הסנאטור, שם מצאו כדורי אקסטזי. השניים הוכנסו אתמול לעימות על ידי החוקרים ותושאלו יחד במשך כשעתיים.

עורכת דינה של ג'וסו, חברת פרלמנט מטעם מפלגת המרכז "מודם", אמרה כי היא נמצאת ב"הלם". לדברי עורכת הדין, ג'וליה מינקובסקי, ג'וסו חשה ברע אחרי שלגמה מכוס שמפניה וראתה את הסנאטור "אוחז בשקית קטנה המכילה משהו לבן במגירה במטבח שלו".

"היא נאלצה להפעיל כוחות פיזיים ואינטלקטואליים אדירים כדי להתגבר על האימה שלה ולחלץ את עצמה ברגע האחרון מהמארב הזה", אמר מינקובסקי לסוכנות הידיעות הצרפתית. "לכך מתווספת תחושה של בגידה וחוסר הבנה מוחלט - ג'ואל גריו היה חבר במשך עשר שנים והיה לה אמון מלא בו".

עורך דינו של הסנאטור אמר כי הוא "יילחם כדי להוכיח שהוא מעולם לא התכוון לסמם עמיתה וחברה ותיקה שלו כדי לתקוף אותה". לדבריו, "גריו אינו טורף. הוא אדם ישר, הגון ומכובד, שישיב לו ולמשפחתו את הכבוד".

גריו, בנקאי לשעבר, מכהן בסנאט - הבית העליון של הפרלמנט הצרפתי - מאז 2011 והוא משמש סגן ועדת יחסי החוץ והצבא שלו. מפלגתו, החברה בקואליציה של הנשיא עמנואל מקרון, הודיעה על השעייתו המידית.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully