וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו פצצה מתקתקת": התופעה שמדאיגה את צה"ל בחסות המעצרים ביהודה ושומרון

עודכן לאחרונה: 18.11.2023 / 11:28

מתחילת המלחמה, במקביל ללכידת מבוקשים בגין פעילות טרור, נעצרו בשטחי הגדה יותר מ-5,500 פלסטינים תושבי עזה. רבים מהם קיבלו היתר לצאת מהרצועה לצורך עבודה, מסחר או טיפול רפואי - ופשוט לא חזרו. גורם ביטחוני: "זו רק ההתחלה, חלקם מסתתרים ביו"ש כבר יותר מ-20 שנה

בווידאו: השמדת מוצב לייצור אמל"ח של הג'יהאד האסלאמי בעזה/צילום: דובר צה"ל

צה"ל עצר מתחילת המלחמה ביהודה ושומרון יותר מ-5,500 פלסטינים תושבי רצועת עזה. פעילות המעצרים מתקיימת מדי לילה, במקביל למעצר מבוקשים בשטחי הגדה, בגין פעילות טרור.

עם תחילת המלחמה החלו גורמי מודיעין להצביע על שיח עירני ומקיף בין פלסטינים מרצועת עזה לפלסטינים ברחבי יהודה ושומרון. ניתוח לעומק של התהליך גילה כי מדובר בהיקף גדול מאוד של פלסטינים שיצאו מרצועת עזה עם אישורי עבודה, מסחר או לצורך טיפולים רפואיים בישראל או בשטחי הרשות הפלסטינית - ופשוט לא חזרו.

"היה חשד סביר שביניהם יהיו כאלה שעד כה לא ביצעו פיגועים, אחרת לא היו מקבלים אישורים, אבל על רקע הלחימה ברצועת עזה יתנדנדו ויהפכו להיות כלי שרת בידי חמאס, סוג של פצצה מתקתקת", הסביר גורם ביטחוני. "במיוחד שהמשפחות שלהם ברצועת עזה, באזורים שצה"ל תקף, ואז המרחק להשתתפות או תמיכה בפיגועי טרור יהיה קצר. לא לוקחים סיכונים".

פלסטינים חוצים את הגבול לישראל למרות הסגר על יו"ש, 9 בספטמבר 2021. אמיר בוחבוט
"לא לוקחים סיכונים". פלסטינים ליד הגדר ביו"ש/אמיר בוחבוט

מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס, שהיה בין הראשונים לזהות את המגמה והחשיבות בטיפול בנושא זה, הקצה כוחות למעצרים, מעקב שיטתי והידוק החיבור המודיעיני והמבצעי בין הגופים השונים כולל שב"כ, שפעלו מסביב השעון לסייע ובחלק מהמקרים גם להוביל את הפעילות, ולבסוף להעביר את העצורים משטחי יהודה ושומרון בחזרה לרצועת עזה.

לדברי גורמי צבא, בין העצורים התגלו פלסטינים שעזבו את רצועת עזה לפני יותר מעשרים שנה עם אישורים, או הסתננו לישראל ומאז הם חיים ביהודה ושומרון, עובדים בישראל ומעבירים כסף למשפחותיהם בשטחי רצועת עזה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פועלים מהרשות הפלסטינית נבדקים כאמצעי זהירות נגד התפשטות נגיף הקורונה לאחר שובם מישראל, מחוץ למחסום ליד חברון בגדה המערבית. 28 במרץ 2020.. רויטרס
פועלים פלסטינים/רויטרס

"מי שמאוד מודאג מתופעת נוכחות העזתים ביהודה ושומרון הם בכירי הרשות הפלסטינית, שעד ה-7 באוקטובר התעלמו מהתהליך, אבל מאוד חוששים מאז שחמאס ינסה לנצל את התקופה כדי לפגוע באינטרסים של הרשות עד כדי ניסיונות השתלטות כמו ב-2007 ברצועת עזה, כשחמאס הדיח את תנועת הפת"ח בפעולות טרור רצחניות. לכן גם להם יש חלק בתהליך נגד חמאס", הסביר גורם ביטחוני שהוסיף: "מובילים אותם למעבר הגבול בדרום רצועת עזה. אין התנגדות, הכול נעשה בשקט. בראשית התהליך החמאס עוד ניסה לעצור אותם במעבר ולתחקר אותם אבל הם כקבוצה גדולה התנגדו באלימות וברחו לתוך שטחי רצועת עזה כדי לראות מה קרה למשפחותיהם ולבתים. הם להערכתי מבינים שהם כבר לא יעבדו יותר בישראל. הם מבינים מה חמאס עשה להם ואיזה מחיר הם הולכים לשלם בשנים הקרובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully