וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת מוות: רגע האימה בו אמא לשניים נהרגה מפגיעת ברק בחוף הים

17.11.2023 / 12:29

טיטל תמים בחוף הים הפך לקטלני כאשר מעצבת שיער בת 34 נפגעה ממכת ברק. היא שרדה את הפגיעה עצמה, אך היא גרמה לה לדום לב מסיבי והיא מתה כעבור 45 דקות. מצלמות האבטחה בחוף תיעדו את רגעיה האחרונים בחיים

הרגע בו ברק פגע האישה שטיילה בחף הים והרג אותה/ספק: תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

רגע האימה שבו אמא לשניים נהרגה לאחר שנפגעה מברק בזמן שטיילה לאורך החוף תועד במצלמה. פרויילאניס מארית' ריבאס רומאן, בת 34, יצאה לטיול תמים בחוף בוקילה שבקרטחנה, קולומביה, ובתיעוד של מצלמות האבטחה מהחוף ניתן לראות אותה מטיילת לה להנאתה לאורך קו החוף כשגלים קטנים מתנפצים לרגליה. מספר אנשים עמדו מסביב והתבוננו בנוף - כאשר מכת ברק ענקית הבזיקה לפתע מהשמים. הזרם החשמלי פגע ישירות ברומאן לבושת הביקיני והיא צונחת מיד לקרקע.

אדם שעמד בסמוך אליה נפגע אף הוא מהזרם, אך נראה שהצליח להתחמק ממלוא עוצמתו. מספםר אנשים מזועזעים שמיהרו להגיע אליה הספיקו לצלם בטלפונים הניידים שלהם את מעצבת השיער שוכבת על גבה כשגלי הים סביב גופה. אפשר לשמוע עובר אורח אחד אומר: "היא מתה. הברק הרג אותה מיד. אסור לגעת בה".

ככה זה נראה

על פי התקשורת המקומית רומאן שרדה את מכת החשמל עצמה, אבל היא גרמה לה לדום לב מסיבי והיא מתה כעבור 45 דקות, כשהפרמדיקים הובילו אותה לבית החולים. דובר לשכת ראש העירייה מסר: "ניסו להחיות אותה במשך 45 דקות. לאחר מכן הכריזו על מותה".

פרויילאניס מארית' ריבאס רומאן שנהרגה מפגיעת ברק. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פרויילאניס מארית' ריבאס רומאן שנהרגה מפגיעת ברק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שעות לפני מותה, המשרד לניהול סיכונים בקרטחנה פרסם התראה מפני מזג אוויר קיתןוני והזהיר את האזרחים. על יפ ה-SUN הבריטי, גורמים בשלטון המקומי אמרו כי רומאן, אזרחית ונצואלה, נגעה מהברק לאחר שהמצילים הורו לרוחצים לפנות את האזור. גורמים בעירייה קראו לתיירים לכבד את כללי הבטיחות ולהקשיב למצילים בחוף.

מקרים דומים
תיעוד מצמרר: הרגע בו שני בני אדם נהרגו מפגיעת ברק בחוף הים

לראות ולא להאמין: שוער נפגע ממכת ברק במהלך אימון, מצבו קשה

מה קורה כשברק פוגע באדם?

אדם נפגע מברק. Giphy
אדם נפגע מברק/Giphy

מכת ברק היא למעשה מכת חשמל, שבה מועבר זרם חשמלי בעל מתח גבוה מאוד, מהאוויר אל הגוף שנפגע. כמות הזרם המועבר היא גבוהה ולרוב הפגיעה גורמת הפגיעה לנזק: שרפה, פיצוץ, פגיעה גופנית או מוות. לאחר שהמטען מגיע לאדמה, הוא מתפרק בסביבה הקרובה. במקרים רבים עוצמת המטען מיד לאחר הפגיעה בסביבה הקרובה של הפגיעה (עד עשרות מטרים) עשויה להיות גם היא קטלנית. רוב הנפגעים מברקים נפגעים מאותה פגיעה משנית.ברק נגרם ממתח חשמלי עצום בין בסיס ענן לבין הקרקע. כאשר קיים מטען שלילי גדול בבסיס הענן, נוצר הפרש פוטנציאליים, כלומר מתח חשמלי, הגובר על התנגדות האוויר, וזרם של אלקטרונים מתחיל לנוע כלפי מטה לעבר הקרקע.

שהזרם מגיע לגובה של כמה עשרות מטרים מעל פני הקרקע, מתחילים מטענים חיוביים לזרום לעברו מן הקרקע. מהנקודה שבה נפגשים שני הזרמים, ממשיך הזרם החיובי לעלות אל הענן. זרם נשלח שוב מן הענן, והפעם הוא מגיע עד פני הקרקע. זהו למעשה הברק.

התהליך מתרחש פעמים אחדות בזו אחר זו, בהפרש זמנים של מאיות שנייה, ולכן רואים הבזק יחיד שהוא בו זמני לכל אורכו. לרוב הברק נע בזיגזג או מסתעף, בתלות בהתנגדויות האוויר. בתהליך הזה מתשתחררת כמות אנרגיה אדירה, בעוצמה של עד 10 אלף אמפר ויותר, ובהספק של עד מיליארד קילווט. לצורך ההשוואה, חיבור לשקע חשמל ביתי סטנדרטי הוא 25 עד 80 אמפר, או 17 עד 55 אלף וואט.

לפי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), לפחות 40 מיליון מכות ברק פוגעות בקרקע בארצות הברית בלבד מדי שנה. למרות שהסיכוי להיפגע מברק הוא פחות מאחד למיליון, קרוב ל-90 אחוז מהקורבנות שורדים. נתוני שירות מזג האוויר הלאומי האמריקני מראים כי בשנת 2023, 13 בני אדם נהרגו מפגיעת ברק בארצות הברית, 19 מתו בשנה שעברה, ו-11 ב-2021.

מדי שנה נהרגים ברחבי העולם בממוצע בין 6,000 ל-24,000 בני אדם מפגיעות ברק, ומספר דומה לזה נפצעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully