וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב אחר שלב: כך צה"ל ריסק את יכולות שיגור הרקטות מרצועת עזה

עודכן לאחרונה: 17.11.2023 / 13:00

לפי גורמים במערכת הביטחון, התהליך, שהביא לירידה בירי בהיקף של 80%, התבצע בשלושה שלבים, שהגיעו לשיא עם הכניסה הקרקעית לרצועה ופעילות כוחות ההנדסה, שהשמידו למעלה מ-100 אתרי שיגור וחיסלו מפקדי חמאס. עם זאת, מציינים, ארגוני הטרור ממשיכים להתחמש בדרום הרצועה

תיעוד מאיתור רקטות ליד מיטת ילדה והקלטת שיחה בין מחבלי הג'יהאד/דובר צה"ל

בימים האחרונים חלה ירידה משמעותית בהיקף שיגורי הרקטות משטח הרצועה לישראל, ולפי גורמים במערכת הביטחון, זאת לאחר שכוחות צה"ל ריסקו את יכולות הירי של ארגוני הטרור. לדבריהם, התהליך התבצע בשלושה שלבים: כבר בשבוע הראשון תקפו כוחות צה"ל אתרי שיגור גדולים, מחסני רקטות, ומרכזי פיקוד, כולל אלו שמוצבים לאורך חוף הרצועה. בהמשך, סימן צה"ל את כל אתרי השיגורים בהם השתמש חמאס, על מנת לתקוף אותם בהמשך, מהאוויר ומהקרקע. לבסוף, הכניסה הקרקעית של כוחות צה"ל לשטח הרצועה, ופעילות כוחות ההנדסה, שהכריעה את יכולות הירי של ארגוני הטרור ברצועה.

לפי קצין בכיר בפיקוד דרום, בכל מקום שאליו תמרנו כוחות צה"ל נרשמה ירידה של לפחות 80% בהיקף שיגורי הרקטות. הקצין הסביר שהתמרון מונע מחוליות שיגורי הרקטות להיחשף ולהפעיל את אתרי השיגור או להטעין את המשגרים. כמו כן, כוחות ההנדסה המשולבים בצוותי הקרב החטיבתיים משמידים מדי יום למעלה מ-100 אתרי שיגור ומחסני נשק ובכך שוללים יכולות, ולא פחות חשוב מכך, חיסול מפקדי גדודים, מפקדי פלוגות, ומפקדי מחלקות. החיסולים האלו משבשים את היכולת של פעילי הטרור לקבל החלטות.

רקטות שנמצאו על ידי צוות קרב חטיבה 460. דובר צה"ל
רקטות שנמצאו על ידי צוות קרב חטיבה 460/דובר צה"ל
משגרים בקרבת בתי מגורים בבית חנון. דובר צה"ל
משגרים בקרבת בתי מגורים בבית חנון/דובר צה"ל

בנוסף לכך, הדגישו קציני ההנדסה, כי המודיעין שמתקבל מהשב"כ, מסייע באיתור והשמדה של בתי מלאכה ואתרי ייצור רקטות תוך כדי לחימה. אם לא די בכך, הדגישו הקצינים כי ביתור הרצועה לשני חלקים על ידי כוחות אוגדה 36, מונעים תגבור של כוחות חמאס בעיר עזה ובצפון הרצועה באמצעי לחימה בדגש על רקטות ומשגרים ניידים.

חרף הנתונים המרשימים וההישגים שעולים מנתוני צה"ל ומשתקפים במסך "המשואה" על אתרי שיגורים, מתריעים גורמי הביטחון כי יש בידי חמאס עוד אלפי רקטות במרכז, ובדרום הרצועה, כולל בשג'עאיה, אליהם צה"ל עד כה לא תמרן. לדבריהם, הירידה בהיקף השיגורים לא מצביע על חוסר יכולת אלא בעיקר על כלכלת חימושים. "פרט לכך שבחמאס יש בעיות קשות של פיקוד ושליטה ההנהגה לא באמת מבינה עד הסוף כמה זמן תימשך הלחימה ומה מידת הנחישות של צה"ל לטהר את הרצועת עזה מפעילי חמאס", הוסיף אחד הגורמים. "לכן הם מבצעים כלכלית חימושים. שומרים על הרקטות שלהם. התמרון הקרקעי ייקח להם את הרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully