וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בואו לנפוש אצלנו": תושבי גבול לבנון לא זוכים לסיוע, ומזמינים את הפוליטיקאים לנופש

עודכן לאחרונה: 17.11.2023 / 13:52

התושבים מעלים הילוך במחאה נגד הממשלה, בדרישה להיות מוכרים כזכאי פינוי. "אם תשמעו אזעקה, נארח אתכם בממ"ד המשפחתי" הזמינו את חברי הכנסת להתארח בבתי הנופש באזור, "בסופ"ש הקרוב - תצפית על הפגזות וירי טילים". הם תבעו מהרשויות: "הכרה לפינוי, או מתווה פיצויים"

מחאת בעלי הצימרים בצפון/לפי סעיף

תושבי עבדון, יישוב שנמצא 3.6 ק"מ מגבול לבנון וכבר כמעט חודשיים חיים בתוך בסיס צבאי סגור, מבקשים להתפנות, אבל נענים בשלילה על ידי הצבא. אלה שהתפנו באופן עצמאי לא זכאים לפיצוי. עכשיו, התושבים מזמינים את חברי הממשלה ובני משפחותיהם לבוא לסופ"ש בצימרים ביישוב ובמושבים הסמוכים מנות, אלקוש ואבירים.

"בואו לנפוש ביישובי גבול לבנון", פרסמו התושבים הזמנה ברשתות החברתיות. "תושבי מנות, עבדון, אלקוש ואבירים, מזמינים את ממשלת ישראל ובני משפחותיהם להתארח בצימרים שבתחומן בשישי-שבת. אל תחששו, כי הישובים שלנו אינם מוגדרים לפינוי!"

"עקב חוסר ביקוש מוחלט ולעיתים כבישים חסומים, נעניק לכם מחיר זול במיוחד. בנוסף נעניק אטמי אוזניים ופיצוי כספי על רעש התותחים והמזל"טים בכל שעות היום. אם תשמעו אזעקה - נארח אתכם בממ"ד המשפחתי. ספיישל מיוחד בסופ"ש הקרוב - טיול רגלי למבצר המונפורט וקבלת שבת במסעדה מקומית. סיור ליד סוללת פטריוט ותצפית על הפגזות וירי נ.ט. כי בכדי שתגיעו, צריך אטרקציות, לא? לנו אין פרנסה כבר 42 יום! דורשים הכרה לפינוי, או מתווה פיצויים תואם!".

המחאה של התושבים נגד הממשלה, באה לאחר שחסמו לפני שבועיים את שער הישוב למשך כמה שעות ולא נתנו לחיילי צה"ל להיכנס, עד שפונו על ידי המשטרה. עכשיו הם מעלים הילוך, במטרה שמישהו יבין את עומק מצוקתם.

מחאת בעלי הצימרים בצפון. תושבי עבדון, אתר רשמי
מחאת בעלי הצימרים בצפון/אתר רשמי, תושבי עבדון

בינתיים, שרי האוצר והביטחון מתקוטטים ומגלגלים ביניהם את האחריות בנוגע לתושבי יישובים שאינם מורשים לשוב אליהם, על אף שלא פונו בהחלטת ממשלה.

מדובר ביישובים בדרום אשר נמצאים מעבר לקו שבעת הקילומטר מהגדר עם עזה - נתיבות, אופקים והמועצות האזוריות מרחבים, שער הנגב, חוף אשקלון, שדות נגב ואשכול, וכן מועצות אזוריות בצפון שנמצאות מעבר לקו ה-3 קילומטר לגבול בצפון - המועצות האזוריות גליל עליון, מעלה יוסף, מטה אשר, מבואות חרמון ומועצה אזורית מרום הגליל. רשויות אלה פינו אוכלוסייה באופן עצמאי ואף מימנו את הפינוי.

במכתב חריף שהוציא בשבוע שעבר שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', לשר הביטחון, יואב גלנט, מאשים סמוטריץ' את גלנט בהתנערות מאחריות וגלגול לחצים פוליטיים ממנו אליו, בתואנה שמדובר בעניינים תקציביים ולא בסוגיות ביטחוניות.

חילופי ההאשמות בין המשרדים החלו, לאחר שיום קודם, פנה ראש רח"ל תת אלוף יורם לרדו, למשרדי האוצר, הביטחון והביטחון הלאומי, והפציר בהם לפצות את התושבים האלה לאלתר, בתשלום חד פעמי רטרואקטיבי, על ההוצאות הגדולות שספגו בשל הפינוי שלא בטובתם.

וכך כתב ראש רח"ל למשרד האוצר: "בפורום העורף שהתקיים ב-6 בנובמבר בראשות שר הביטחון, הדגיש השר כי נדרשת מדיניות שמחזקת את הרשויות, אשר מגזרתן פונתה אוכלוסיה שלא על פי החלטת ממשלה. לאור זאת, ביקש שר הביטחון להעלות את הנושא בקבינט החברתי-כלכלי, על מנת ליצור מבנה של תקציב רטרואקטיבי חד פעמי לרשויות, לאור חריגות האירוע וחוסר הוודאות בגין ההוצאה לפינוי תושביהן.

"מכיוון שמדובר ברשויות שלא היתה המלצה ביטחונית של צה"ל לפינויין, אבקש כי תסייע למול הקבינט החברתי-כלכלי, שיגבה את החלטת ראשי הרשויות ויפעל לתקצוב ערכי חד פעמי רטרואקטיבי לרשויות הצפון והדרום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully