וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצינים מתריעים על בעיות מדאיגות בהתנהלות הלוחמים בעזה: "יובילו לאירועים חמורים"

עודכן לאחרונה: 18.11.2023 / 15:12

באחד מהדיווחים, מפקד טנק העיד שראה בכוונות לוחמים משחקים כדורגל, שוחים בים ונוטעים עצים שהביאו מישראל. במקרה אחר, נגד צה"ל מספר כי נהגים התחרו ביניהם מי יגיע ליעד ראשון: "כבר קרה שזה הסתיים בהתנגשות, וכמעט היו נפגעים". צה"ל נמסר: "כל מקרה מטופל לגופו"

בווידאו: ראש אמ"ן מודיע על תחילת העברת אמ"ן מאזור המרכז לנגב/אמיר בוחבוט

קציני מילואים בצה"ל מתריעים כי לאחרונה הצטבר אוסף של דיווחים מדאיגים על בעיות משמעת בקרב הלוחמים בעזה, שעשויים להוביל ל"אירועים חמורים" בשטח הרצועה ולסכן את הכוחות מול איומי חמאס. מן הדיווחים המדאיגים, עולה עדותו של מפקד טנק שראה בכוונות לוחמים משחקים כדורגל, שוחים בים, מרססים כתובות גרפיטי מושקעות על קירות בתי הפלסטינים ונוטעים עצים שהביאו מישראל. כמו כן, נרשמו כמה התבטאויות פוליטיות חריגות של חיילים ברשתות החברתיות.

נגד ותיק במילואים, טען בפני לוואלה! כי קיבל רושם על חוסר סדר ובעיות משמעות חריפות, וסיפר על מקרה אחד בו היה עד להגעה של מכליות התדלוק לעומק השטח הפלסטיני. "מתקבלת הודעה על נקודה אליה נדרש להגיע עם הכלים הכבדים (נגמ"שים, טנקים ודחפורים א.ב) ואז מתחילה תחרות מי שיגיע ראשון. אין סדר. תמיד יש את הנהג האחד שרוצה להגיע ראשון, או עוקף את התור, ואז יש חיכוך בין הנהגים. כבר קרה שזה הסתיים בהתנגשות בין הכלים הכבדים שהוביל לנזק, וכמעט לנפגעים. זה מצביע על בעיות משמעת עמוקות במרחב וצריך לטפל בזה במהירות".

כוח צה"ל בעוטף עזה. רויטרס
כוח צה"ל בעוטף עזה/רויטרס

מדובר צה"ל נמסר: "התנהלות ודברי החיילים העולים מהתיעודים אינם עולים בקנה אחד עם פקודות וערכי צה"ל המצופים מחיילים בעת מילוי תפקידם. כל מקרה מטופל לגופו". לצד זאת, נמסר כי מטה פיקוד הדרום מעביר מדי יום חוברת לקחים, הערות ותובנות בין גזרות ומחייב את המפקדים עד רמת מפקד מחלקה לעבור עליה תוך כדי לחימה.

גורם צבאי רשמי נוסף התייחס ל לאירוע בו תועד קצין צה"ל נוטע עץ לתקומת אסירי ציון: "הקצין זומן לשימוע אצל מפקדו בעקבות דבריו והתנהלותו שאינה עומדת בקנה אחד עם פקודות וערכי צה"ל. הקצין הושעה מתפקידו". כמו כן, טען הגורם כי מקרים דומים נמצאים בתהליך של בדיקה וטיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully