וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ילחיץ את סינוואר": חרף המגעים על עסקת חטופים - שרי הקבינט חותרים להרחבת הלחימה בעזה

עודכן לאחרונה: 17.11.2023 / 8:51

"זה יקרה ללא קשר לעסקת החטופים", מסר גורם ביטחוני לוואלה!, שטוען כי ישנה תמימות דעים בין שלושת שרי קבינט המלחמה, גלנט, גנט ואייזנקוט, בנוגע להרחבת פעילות כוחות צה"ל לדרום הרצועה. "אין עסקה כרגע. אין כוונה לעכב או לעצור את הפעילות"

בווידאו: לוחמי עוצבת הקומנדו במחנה הפליטים שאטי/צילום: דובר צה"ל

גורם ביטחוני בכיר סיפר היום (שישי) לוואלה! כי למרות שמול חמאס תנהלים מגעים להשגת עסקה לשחרור חטופים, שר הביטחון יואב גלנט והשרים בני גנץ וגדי אייזנקוט תומכים בהרחבת הפעולה הקרקעית לדרום רצועת עזה.

על פי אותו גורם, ישנה תמימות דעים בין גלנט, גנץ ואייזנקוט כי צריך להמשיך בתמרון הקרקעי גם אם תהיה הפוגה. "זה יקרה ללא קשר לעסקת החטופים. אנחנו מעריכים כי התמרון ילחיץ את סינוואר".

"לא ברור למה זה לוקח כל כך הרבה זמן", התייחס הגורם למשך הלחימה בעזה, והעריך כי היא תימשך לפחות כמה חודשים נוספים. "אין עסקה כרגע. אין כוונה לעכב או לעצור את הפעילות".

נתניהו, גלנט וגנץ בהצהרה משותפת על ממשלחת האחדות בעקבות מבצע "חרבות ברזל". צילום מסך, צילום מסך
נתניהו, גלנט וגנץ בהצהרה משותפת על ממשלחת האחדות בעקבות מבצע "חרבות ברזל"/צילום מסך, צילום מסך

בשבועיים האחרונים, התקדמו המגעים מול חמאס להשבת החטופים מרצועת עזה. מאז שהחלה הפעולה הקרקעית ברצועת עזה, התגבשו שתי הצעות לעסקאות אפשריות, כך לפי שני מקורות שמעורים בפרטי השיחות בין המתווכים הקטארים לבין ישראל וחמאס. נכון לשעה זו, הפער המרכזי במו"מ העקיף שמתנהל בין ישראל לבין חמאס לגבי עסקה אפשרית לשחרור אסירים הוא משך הפסקת האש לה תסכים ישראל כחלק מהמהלך, כך לפי שלושה מקורות שמעורים בנושא.

ההצעה הראשונה הייתה שחרור של כ-18 חטופים ובהם ילדים וכמה מבני משפחותיהם שהיו גם כן בשבי חמאס, וזאת בתמורה לשלושה ימי הפוגה בלחימה ברצועת עזה. המקורות ציינו כי קבינט המלחמה הישראלי הסכים להפוגה של לא יותר מ-24 שעות תמורת שחרור מספר כזה של חטופים ולבסוף דחה את ההצעה הזו. ההצעה השנייה כוללת שחרור הדרגתי של מספר גדול יותר של חטופים על פני פרק זמן של כמה ימים במהלכם תהיה הפוגה בלחימה.

בשעה שגוברים המגעים לעסקת חטופים בימים הקרובים, במשרד הרווחה נערכים לקלוט חזרה ארצה את 30 הילדים שישוחררו משבי חמאס ומכשירים עובדים סוציאליים ייעודיים שיטפלו בהם. במשרד בנו הכשרה מיוחדת לצורך כך, וגיבשו שלושה שלבים מרכזיים בתהליך ההתאקלמות של הילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully