וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי הכפר המומים: מעבדת המטענים שפעלה לצד הפנצ'רייה המפורסמת

עודכן לאחרונה: 18.11.2023 / 0:12

עובדי העסק בכפר פוריידיס טענו כי צמיג התפוצץ, אך במהלך חקירת קטיעת כף היד התגלו מטעני צינור קטלניים שבחלקם רסס מסמרים. הרקע המיוחס פלילי, אבל החשיפה מטלטלת את תושבי הכפר, זכרון יעקב והמועצה האזורית חוף הכרמל

"תאונת עבודה" הביאה לחשיפת מעבדה לייצור מטעני חבלה שפעלה בכפר פוריידיס. דוברות משטרת ישראל
"תאונת עבודה" הביאה לחשיפת מעבדה לייצור מטעני חבלה שפעלה בכפר פוריידיס/דוברות משטרת ישראל

"תאונת עבודה" הביאה לחשיפת מעבדה לייצור מטעני חבלה שפעלה בכפר פוריידיס. ביום ראשון ה-29 לאוקטובר, קול נפץ עז החריד את הפנצ'ריה רבת המוניטין הפועלת בבניין. לצוות מד"א שהוזעק למקום נאמר כי צמיג התפוצץ וכך נפצע אדאם חרדאן, אחד העובדים בעסק, ואיבד את אצבעות כף יד שמאל. הוא הובהל לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נותח ואושפז.

היום, בבית המשפט המחוזי בחיפה, הוגשו כתבי אישום כנגד האחים אדאם ונעים חרדאן וחברם מחמוד וורקאני בן ה-34, ממנו עולה כי הפציעה הקשה של אדאם חרדאן אירעה לא במהלך תיקון תקר, אלא בעת שעסק בייצור מטעני חבלה. ע"פ כתב האישום בעוד צוות מד"א מטפל בפצוע אדאם ובעת שניגשו אליו השניים האחרים, הוא ביקש מחברו מחמוד ורקאני, נהג גרר בן 34, שיפנה את המטענים מהמתחם. השניים אכן ניגשו לשם, אספו שני מטענים וצינורות שמצאו במקום, הכניסו אותם לקרטון וורקאני השליך את תכולתו לפח אשפה סמוך.

"תאונת עבודה" הביאה לחשיפת מעבדה לייצור מטעני חבלה שפעלה בכפר פוריידיס. דוברות משטרת ישראל
אספו את מטעני החבלה וזרקון לפח אשפה סמוך. חלק מהממצאים שהתגלו במעבדה/דוברות משטרת ישראל

שוטרי זכרון יעקב שהגיעו למקום חשפו את המטענים ותפסו כולל שרידי המטען שהתפוצץ. שבעה מטעני חבלה קטלניים מאולתרים מצינורות, פקקים עשויי עץ ובחלקם רסס של מסמרים. בתחילה היה מעורב גם שב"כ בחקירה, אבל במהלך החקירה עליה פיקד רס"ב גיא שבח, נשלל המניע הבטחוני והרקע המיוחס לפרשיה הינו פלילי. כתבי האישום שהגישה התובעת שלי פדלון ארבל בשם פרקליטות מחוז חיפה מייחסים לשני האחים חרדאן ייצור אמל"ח. לכל השלושה מיוחסות עבירות בנשק ושיבוש מהלכי משפט.


החשיפה הזו מטלטלת את תושבי המושבה הסמוכה זכרון יעקב והמועצה האזורית חוף הכרמל, בהן לקוחות רבים של הדמויות המעורבות המכירים היטב את הנאשמים שנעצרו בגינה ואת הפנצ'ריה רבת המוניטין הפועלת בבניין. השניים, אדאם חרדאן בן ה-44 ונעים חרדאן בן ה-46, מתגוררים בבניין בן שלוש הקומות ושבקומת הקרקע שלו פועלת הפנצ'ריה שבבעלות האח נעים ובצמוד, בית עסק נוסף, בבעלות האח אדאם, בו לאחרונה נערכו עבודות שיפוץ להקראת הסבתו למסעדה. הפנצ'רייה ממשיכה לעבוד כרגיל, כשסלים, האח השלישי במשפחה שנעצר אך שוחרר, לא הואשם בקשר לפרשייה ומנהל את העסק.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
"תאונת עבודה" הביאה לחשיפת מעבדה לייצור מטעני חבלה שפעלה בכפר פוריידיס. דוברות משטרת ישראל
אמרו כי התאונה קרתה בעקבות צמיג שהתפוצץ. "הפנצ'רייה" שפעלה בכפר פוריידיס/דוברות משטרת ישראל

במקביל, מבקשת הפרקליטות את מעצרם של השלושה עד תום ההליכים המשפטיים בעניינם. השופט ניצן סילמן עוד יקיים דיון לגופן של הבקשות, ובינתיים תוך שעו"ד פאיז יונס המייצג את האחים אדאם ונעים חרדאן ועו"ד עומר מסארווה המייצג את החבר מחמוד ורקאני, לומדים את תיק החקירה, הוא האריך את מעצרם עד החלטה אחרת.

"לא דובים ולא יער, הוא בסך הכול נקלע למקום הלא נכון בזמן הלא נכון", מסר בתגובה עו"ד עומר מסארווה המייצג את ורקאני, "הוא התבקש ע"י אחד הנאשמים לפנות קרטון ולא ידע שיש בתוכו מטענים וסתם זרק אותו בזבל מתחת למצלמה ומסר זאת בדיוק כבר בחקירתו הראשונה מבלי להסתיר כלום. אנחנו מאמינים בחפותו".

"רק לאחרונה קיבלתי את הייצוג וטרם עיינתי בחומר הראיות. אח"כ נוכל להתייחס", מסר עו"ד פאיז יונס, "לאדאם בעקבות האירוע נגרמה קטיעה חלקית בכף יד שמאל, הוא עבר ניתוח מורכב של 13 שעות ברמב"ם ותנאי המעצר גורמים לו סבל רב".

ולמען הסר ספק, יובהר כי אין מדובר בעסק "צמיגי פרדיס", הפנצ'ריה המוכרת ורבת המוניטין של האחים אחמד וחמודי חארדאן, לה אין שום קשר לאירוע ושאף קיבלה לאחרונה תעודת הערכה ממפקד תחנת ג'סר א-זרקא, סנ"צ בסאם עליאן, על סיוע למשטרה באירועים חריגים בגזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully