וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נשכח לעולם את אלו ששילמו בחייהם בגלל יהירות, טמטום, רוע ושנאה"

16.11.2023 / 13:56

בכנס זיכרון שערכו התנועות הקיבוציות בתל אביב לזכר 296 נרצחים ונרצחות מקיבוצי הדרום, אמר מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר: "השבת החטופים חייבת להיות המשימה היחידה והאחרונה של נתניהו". ורדה גולדשטיין מכפר עזה: "נחזור לבית המשוקם רק כשנהיה בטוחים שהחמאס מוגר"

תיעוד: ההרס שהותירו מחבלי חמאס בקיבוץ ניר עוז/צילום: אייל ברעד

"לא תהיה תמונת ניצחון, לא תהיה חזרה לשגרה ולא תשקוט הארץ, עד שכולם - תינוק, ילדה וילד, נערה ונער, אמהות ואבות, ותיקות ו-ותיקים, עובדים זרים ועובדות זרות, 239 חטופים במספר - ישובו אלינו הביתה" - כך אמר הבוקר (חמישי) ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, בכנס זיכרון ואבל שערכו התנועות הקיבוציות בתל אביב לזכר 296 נרצחים ונרצחות מקיבוצי הדרום.

"לא הייתה בתולדות התנועה הקיבוצית מערכה בה שילמנו מחיר כל כך יקר, כואב ופוגע והאובדן גדול וכבד מנשוא", הוסיף מאיר. "אני מחבק מפה אתכם, בני משפחות החטופים, ומבטיח שהתנועה הקיבוצית כולה ניצבת לצידכם. לא נרפה ולא נניח לראשי המדינה עד שיעמדו במשימתם להשיב את יקירינו הביתה. האחריות להחזרתם נמצאת בידיך אדוני ראש הממשלה בנימין נתניהו. אתה האחראי להשיבם הביתה. במשמרת שלך הם נחטפו מבתיהם, ילדים בוכים, חברים יחפים, חבולים, וקשישים המומים ומבוהלים. יש לנו ציפייה אחת ממך - להשיב הביתה את החטופים. זו חייבת להיות המשימה היחידה והאחרונה שלך כראש ממשלה".

ניר מאיר - מזכ"ל התנועה הקיבוצית. ראובן קופיצ'ינסקי,
ניר מאיר/ראובן קופיצ'ינסקי

בכנס האבל נשאה דברים גם ורדה גולדשטיין מכפר עזה. היא ובעלה, גוגו גולדשטיין, איבדו בן ונכדה שנרצחו. כלתם ושלושה נכדיהם נחטפו לעזה. "חן, אגם טל וגל נחטפו מביתם באותה שבת ארורה. אינני יודעת אם הם יודעים שאביהם ואחותם נרצחו", אמרה. "אנחנו דורשים מממשלת ישראל לעשות הכל כדי להחזיר את כל החטופים מיד הביתה. זהו חוב מוסרי של ממשלת ישראל לאזרחיה. ללא החזרת החטופים מדינת ישראל כבר לא תהיה אותה מדינה. עיצמו את העיניים ונסו לדמיין מה עובר עליהם; 270, מתוכם 30 ילדים, נצורים מתחת לאדמה.

"40 יום עברו מאז השבת השחורה. התאריך 7.10 נצרב בליבם של מיליוני אנשים בארץ ובעולם. תסתכלו לי בעיניים, היושבים שם בירושלים; אני אמא שכולה, סבתא שכולה וסבתא לכלה ולשלושה נכדים חטופים. ביתי הפרטי נשרף. לא נשאר בו ולו אלבום תמונות אחד. ביתי הקיבוצי הרוס. 61 נרצחים ו-18 חטופים זה מחיר כבד עבור קהילה כל כך מפוארת. נבנה מחדש את ביתנו ההרוס, יישובי העוטף ישוקמו. אני בטוחה. נמלא את לבנו מחדש באופטימיות נחזור לבית המשוקם רק בתנאי שנהיה בטוחים שהחמאס מוגר ונמחק מעל פני האדמה. לא נשכח לעולם את אלו ששילמו כל כך בחייהם בגלל יהירות, טמטום, רוע ושנאה. וסיים במשפט שנדב בננו השתמש בו ואנחנו לאורו: התקווה מתה אחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully