וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה במשפט הרצח בחיפה: "עשרות שוטרים היו בזירה ואיש לא זיהה את הנאשם"

16.11.2023 / 12:12

מייקל מיירס מואשם שרצח את יבגני סטפנוב, אולם במהלך הדיונים שלפו סנגוריו טיעון מפתיע: "המשטרה לא סיפרה שהיו שם שוטרים בפעילות סמויה. היו עדי ראייה רבים, ואיש לא זיהה אותו כיורה. מייחסים לו עשר יריות, אבל לא נמצאו עליו שאריות אבק שריפה"

בווידאו: מטווח אפס: תיעוד הרצח של יבגני סטפנוב בו חשוד מייקל מיירס/דוברות משטרת ישראל

דרמה במשפט הרצח ברחוב מוריה בחיפה, תיק שכבר הוליד לא מעט הפתעות עוד במהלך החקירה. החשוד במעשה הוא שוטר מג"ב לשעבר, הנושא את השם מייקל מיירס. הוא מואשם כי רצח את יבגני סטפנוב, לשעבר בן הזוג של בתה של חברתו לחיים.

אלא שמיירס כופר באישום, ובמהלך דיון אתמול (רביעי), בבית המשפט המחוזי בחיפה טענו סנגוריו שמחומרי החקירה שמסרה להם הפרקליטות עולה כי הרצח התבצע כשבזירה עשרות שוטרים שהיו בפעילות מבצעית סמויה, ושאף שלפו אקדחים אך לא מנעו את הרצח ולא תפסו את הרוצח. את זה המשטרה מעולם לא סיפרה. "היו עשרות אקדחים בזירה", הפתיעו הסנגורים.

מיירס עצמו, שכאמור מכחיש כי מדובר בו, נעצר מאוחר יותר בבית בת הזוג בטירת כרמל, כשחוקרים הגיעו לתשאל את חברתו לחיים ואת בתה. הסנגורים מסבירים שמכאן עולה שאם היחידה המיוחדת הייתה בפעילות עיקוב בשטח, זה לא היה אחרי מיירס, כיוון שאם מי מהם היה מזהה אותו המשטרה הייתה מוסיפה את עדותו של אותו שוטר לתיק. הם אומרים כי במוקד המשטרה התקבלה קריאה מאחד מהם בנוסח: "היה חיסול במוריה 63, אני שוטר". הם טוענים, "הוא ידע בזמן אמת שזה חיסול פלילי, בעת שכולם עוד חששו שמדובר בפיגוע טרור". הם טוענים שהגישו להם חומרים שאף הם נועדו להצניע את נוכחותה של היחידה המשטרתית המיוחדת הזו בזירה. "הסרטונים שקיבלנו ערוכים. יש בהם קפיצות", אמרו.

מייקל מיירס. צילום מסך, צילום מסך
מייקל מיירס בדיון היום/צילום מסך, צילום מסך

כנגד מיירס, תושב קריית מוצקין בן 40, הוגש כתב אישום בחודש אוגוסט בגין רצח בנסיבות מחמירות של יבגני סטפנוב, תושב קריית ים בן 39, אב לבן ובת קטנים. זאת, על רקע הסכסוך של סטפנוב עם חברתו לשעבר, בתה של חברתו של מיירס. האחרון מואשם גם בעבירות בנשק ושיבוש מהלכי משפט. הרצח התרחש לאור יום בשדרות מוריה בחיפה, ציר תנועה ראשי בלב הכרמל הוותיק והשקט, שלא מכיר אירועי פשיעה חמורה מעין אלו.

מייקל מיירס הוא מיכאיל קמנשצ'קוב, שוטר מג"ב לשעבר עם עבר פלילי, שאף ריצה מאסר בכלא בגין שוד ואימץ לעצמו את שמו של הרוצח הסדרתי בסדרת סרטי האימה "ליל המסכות". הוא פרוד מאשתו והוא בן הזוג של אולגה גרישייבה בת ה-45 מטירת כרמל. הרצח אירע בבוקר ה-26 ביולי 2013 בעת שמיירס ליווה את נסטסיה גרישאיבה, בתה של אולגה, בדרכה לרופא שיניים. אין מחלוקת כי השניים הגיעו למקום ברכב והחנו אותו, אלא שגרסתם של מיירס ושל גרישאיבה היא כי בשלב זה התפצלו דרכיהם והרצח של סטפנוב אירע לאחר מכן, כשסטפנוב הופיע בזירה, חמוש בדוקרן.

"הלקוח שלנו אינו הרוצח", טוענים בתוקף הסנגורים, עו"ד תום רוזנברג ועו"ד שלומי כהן, ואתמול הם הוסיפו לטעון זאת, בהסתמך על הגילויים החדשים. מהרגע הראשון הם טוענים כי מדובר בתיק נסיבתי גרידא וכי מיירס לכל היותר היה "במקום הלא נכון בזמן הלא נכון". הם טוענים כי לו מי מהשוטרים הסמויים היה מזהה את מיירס כרוצח שראו בזירה, מן הסתם הייתה עדותו נחשפת להם. "עולה שהיו עדי ראייה רבים לרצח, ואיש מהם אינו מזהה את מייקל מיירס כאיש שיורה", אמרו אתמול לשופט ניצן סילמן, בהליך בו הוא נדרש להחליט בבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו של הנאשם מיירס עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. הם הדגישו: "כל העדים מוסרים כי הרצח התבצע כשהיורה בפנים גלויות. אבל לא מזהים את מיירס. אף אחד לא זיהה אותו במסדרי זיהוי".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עו״ד תום רוזנברג (מימין) ועו״ד שלומי כהן. יואב איתיאל
עו״ד תום רוזנברג (מימין) ועו״ד שלומי כהן/יואב איתיאל
אולגה גרישייב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אולגה גרישייב, זוגתו של מייקל מיירס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הסניגורים ציינו גם שכנה שראתה את ההתרחשות מהחלון ממרחק מטרים ספורים ממש, ואחר כך אף התקשרה למשטרה ודיווחה עליה. "היא מסרה למשטרה - 'אני מסתכלת לו בעיניים הכחולות, ועל הרוצח או הקורבן אני מזהה קעקוע של שרוול על הזרוע'", אמרו הסנגורים, "אלא שאין למיירס עיניים כחולות ואין לו קעקוע של שרוול על היד, והקורבן היה בכלל בחולצה עם שרוולים ארוכים". הם הוסיפו שמתיאור עדי ראייה עולה שלרוצח לא היו שפם או זקן. לדבריהם, שעות לאחר מכן, כשנעצר מייקל מיירס, יש לו שפם וזקן.

הם מציינים כי גם אינו בלונדיני כפי שטענה אותה שכנה. "שוטרת תיארה את הרוצח כבעל כרס, פרט יוצא דופן. זו מן הסתם שוטרת ביחידה הסמויה שפעלה שם, שמאומנת בלהביא פרטים", ציינו, "כל אחד יעיד וכל אחד יכול להיווכח שלמיירס היה ויש מבנה גוף אתלטי, מדובר בשוטר לשעבר ששומר על כושר. יש עדויות על אנשים עם כובעי גרב. השכנה מתארת שראתה לובש מדים אותו תיארה - 'חייל במכנס צבאי' , איפה הוא?" הם תמהים. הם אמרו שהתיק מפנה לאיזה "מ"פ" שהיה שם, אלא שהוא בזירה "על אזרחי, במכנסיים קצרים וסנדלים".

פרקליטיו של מיירס גם אומרים כי שעות ספורות לאחר מכן, כשנעצר, לא נמצאו עליו שרידי אבק שריפה כלל, למרות שמייחסים לו עשר יריות. 13 תרמילים נמצאו בזירה, עשרה מהם מאקדח אחד אותו כאמור מייחסים לרוצח, ושלושה מאקדח שני, של אזרח שנקלע לזירה, סבר שמדובר במחבל, ירה כדי לנטרל והחטיא. גם הוא יעיד במשפט. "אבל, אף אחד לא טרח לבדוק את אותם אקדחים רבים של שוטרי אותה יחידה סמויה שמא ירה ואולי אף פגע ופצע את הרוצח", הם אומרים, "חוקרי המשטרה אף לא ביצעו את המינימום המתבקש, לבדוק אם פצוע ירי כזה הגיע לחדר מיון של אחד מבתי החולים בעיר".

נסטסיה גרישאיבה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נסטסיה גרישאיבה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מייקל מיירס, הנאשם ברצח יבגני סטפנוב בחיפה. שלומי גבאי, שלומי גבאי
מייקל מיירס ועורכי דינו במהלך דיונים קודמים/שלומי גבאי, שלומי גבאי

"אני מתקשה להסביר למייקל מיירס מכוח מה הוא עצור", העיר עו"ד רוזנברג בדיון, "אין פורנזיקה, אין עדים. יש רק תסריט דמיוני שחיברה המשטרה ואשר אינו נסמך על ראיות. שישאירו את הפרטים הסודיים שלהם אצלם. ויעבירו לנו את מה שרלוונטי למשפט הזה. לא האמצעים ולא המודיע ולא השיטות ולא זהותם האישית. שיעידו מאחורי פרגוד מצדי". הוא אמר כי "אם בחומר הסודי שהפרקליטות מגוננת עליו בכזאת נחישות היה חומר שמפליל את מיירס, אזי היא הייתה משתמשת בו כדי לחזק את התיק החלש הזה גם במחיר של להעלות שוטרים סמויים לדוכן העדים מאחורי פרגוד. אלא, שמה שאני מאמין כי הוא המציאות, הוא שיש חומר מזכה ואותו הם לא ששים לחשוף. זה פוגע בזכותו הבסיס של נאשם להתגונן בתיק פשע חמור כל כך ועל כך יש להתקומם".

במשטרה ובפרקליטות לא ממש מתייחסים לגופן של טענות הסנגורים ומפנים למשפט המתנהל. אבל, גורם בכיר המצוי בתיק אישר אמנם לוואלה את הגילוי כי שוטרים נכחו בזירה אבל ביקש לציין כי אין הדברים בדיוק כפי כגרסת עורכי הדין. לדברי הגורם אנשי משטרה בפעילות סמויה היו במרחק מסוים מזירת הרצח, הם הגיעו לזירה לאחר שמבצע הרצח ירה במנוח ונמלט מהמקום ולא עלה בידם לאתר אותו. הוא אישר שבחקירת המשטרה נמצא ששני כלי נשק ירו בזירה - של מבצע הרצח ושל אזרח שהבחין בו, ירה לעברו ולא פגע בו. לדבריו, על פי הראיות לא נורו יריות מכלי נשק נוספים בזירה.

תגובת הפרקליטות:
הפרקליטות העמידה את חומר החקירה בתיק לעיון בית המשפט ששמע את טענות הצדדים ובקרוב צפוי לתת החלטה בבקשת המאשימה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים.

ממשטרת ישראל נמסר:
מדובר בהליך משפטי המתנהל בימים אלו ועל כן לא נוכל להתייחס לנושא. יודגש, כי ההליך יתנהל כמקובל בבית המשפט ולא באמצעי התקשורת.

השופט ניצן סילמן צפוי לתת החלטה בעניין בחודש הבא.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully