וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פועל נגד הסדר החוקתי": פשיטה נרחבת בגרמניה נגד ארגון הקשור לחיזבאללה

עודכן לאחרונה: 16.11.2023 / 14:26

כוחות משטרה גדולים ערכו חיפושים ביותר מ-50 מוקדים בשבע מדינות מחוז שונות הקשורים למרכז האסלאמי של המבורג הנחשב לשלוחה איראנית. "האסלאמיסטים נמצאים על הכוונת שלנו", אמרה שרת הפנים, על רקע הזינוק באנטישמיות מאז מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר

כוחות משטרה פושטים על המרכז האסלאמי של המבורג החשוד בתמיכה בחיזבאללה, המבורג, גרמניה, 16 בנובמבר 2023. רויטרס
כוחות משטרה פושטים על המרכז האסלאמי של המבורג החשוד בתמיכה בחיזבאללה, המבורג, גרמניה, 16 בנובמבר 2023/רויטרס

הרשויות בגרמניה ערכו הבוקר (חמישי) חיפושים ב-54 מקומות בשבע מדינות פדרליות הקשורים למרכז האסלאמי של המבורג, המזוהה עם חיזבאללה. משרד הפנים מסר כי הארגון חשוד ב"פעולה נגד הסדר החוקתי" וב"תמיכה בארגון הטרור חיזבאללה".

שרת הפנים ננסי פייזר אמרה כי המרכז נמצא זה זמן רב תחת מעקב של שירותי המודיעין הגרמניים ומסווג כ"אסלאמיסטי". "הסצינה האסלאמיסטית נמצאת על הכוונת שלנו", אמרה פייזר, שציינה את הרקע לפשיטה - זינוק במספר התקריות האנטישמיות בגרמניה מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר. היא הדגישה שהפעולה לא מכוונת נגד מדינה או דת כלשהן.

לא היו עצורים במהלך הפשיטות, שנועדו לאסוף ראיות לביסוס החשדות שהארגון והקבוצות הקשורות אליו תומכים בפעילות חיזבאללה. הארגון השיעי הלבנוני הוצא מחוץ לחוק בגרמניה ב-2020 והוגדר ארגון טרור.

"במיוחד עכשיו, בתקופה שבה יהודים רבים מרגישים מאוימים במיוחד, חשוב להצהיר: לא נסבול תעמולה אסלאמיסטית או הסתה אנטישמית ואנטי-ישראלית", אמרה שרת הפנים. "עכשיו במיוחד זה הזמן לכוננות גבוהה ולגישה תקיפה. לכן, אנחנו עוקבים ברצינות אחרי כל חשד סביר".

שירותי הביטחון בגרמניה סבורים כי המרכז האסלאמי של המבורג הוא שלוחה איראנית במדינה. לפי ההערכות, יש לו השפעה גדולה על כמה מסגדים וארגונים, או אפילו שליטה עליהם. אחד מהם הוא מסגד בהמבורג המכונה "המסגד הכחול", שהוקם על ידי מהגרים איראנים ב-1953. לפי משרד הפנים, הוא מפיץ את האידיאולוגיה של הרפובליקה האסלאמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully