וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז תחילת כהונת לוין: הוועדה לבחירת השופטים תכונס היום

16.11.2023 / 11:10

שר המשפטים יריב לוין יכנס בצהריים את הוועדה לבחירת שופטים לראשונה מאז כינונה של הממשלה. הוועדה לא צפויה לבחור שופטים אך נציגי לשכת עורכי הדין מתכוונים להעלות לסדר היום את בחירתו של נשיא לבית המשפט העליון בישיבה הבאה של הועדה

טקס חנוכת מבנה חדש לבית משפט השלום בצפת. 27 בספטמבר 2023/פול 12

אחרי כמעט שנה של ויכוח ציבורי נוקב, שר המשפטים יריב לוין יכנס היום (חמישי) בצהריים את הוועדה לבחירת שופטים. לוין סירב עד כה לכנס את הוועדה בטענה שההרכב שלה לא מעניק לקואליציה רוב בבחירת השופטים, בעיקר לבית המשפט העליון, ולכן הוא היה מעוניין לשנות את הרכב הוועדה. נזכיר כי הרכב הוועדה מונה תשעה חברים: ארבעה חברי כנסת שמתוכם שני שרים ועוד חבר מהקואליציה וחבר אופוזיציה, שלושה שופטים מקרב בית המשפט העליון, ושני נציגי לשכת עורכי הדין.

כדי למנות שופט לערכאות הנמוכות (בתי המשפט השלום והמחוזי) יש צורך ברוב של חמישה חברים מתוך הוועדה ואילו שופטים לבית המשפט העליון, למעט נשיא, מתמנים ברוב של שבעה חברים - כך שלפחות בכל הנוגע למינויים לבית המשפט העליון, אין לאף אחד מחברי הוועדה רוב אוטומטי.

הסיבה שבגינה החליט לוין לכנס היום את הוועדה היא העתירות שהגישו לבג"ץ התנועה לאיכות השלטון, סיעת יש עתיד, וח"כ לשעבר סתיו שפיר ועוד 45 עותרים, נגד סירובו של השר לכנס את הוועדה. לוין החליט להימנע מעימות חזיתי עם בג"ץ בזמן מלחמה והודיע שהוא יכנס את הוועדה.

טקס חנוכת מבנה חדש לבית משפט השלום בצפת בהשתתפות שר מהשפטים יריב לוין ברחוב הפלמ"ח 100, צפת. 27 בספטמבר 2023. ללא, צילום מסך
יריב לוין/צילום מסך, ללא

לפי סדר יומה של הוועדה כפי שפורסם על ידי לוין, היא לא צפויה למנות שופטים היום ובמקום זאת הדיון היום יעסוק בהקמת ועדות המשנה של הוועדה שמטרתן לקבוע האם מועמד לשפיטה ימשיך לקורס להכנה לשפיטה. הדיון יעסוק גם בקביעת סדרי עבודה לוועדה.

עם זאת, נציגי לשכת עורכי הדין בוועדה, עו"ד אילנה סקר ועו"ד מוחמד נעאמנה, מתכוונים לדרוש מהשר להעלות לסדר יומה של הוועדה, לכל הפחות בישיבה הבאה, את מינויו של יצחק עמית לנשיא בית המשפט העליון. מי שצפוי להצטרף אליהם לדרישה זו הם שלושת שופטי בית המשפט העליון, כך שיהיה להם רוב לדרישה זו. לוין מתנגד למינויו של עמית לנשיא בית המשפט העליון, מה שיכול להוביל לפיצוץ כבר בכינוסה הראשון של הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully