וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים מנעו תקיפות מחבלים בטענה שהאזור לא פונה מאזרחים: "הטרוריסטים הצליחו לחמוק"

16.11.2023 / 9:29

גורמים בצה"ל טוענים כי קציני אוכלוסייה במרכזי האש מנעו תקיפות מחבלים בטענה שלא הייתה סטטיסטיקה על האזור כלא מפונה. מפקדים בכירים נתנו להם גיבוי ולבסוף לא בוצעו תקיפות. גורם צבאי: "המערכות עובדות על דיוק. קציני האוכלוסייה פועלים על בסיס סטטיסטיקה והערכות"

בווידאו: מפקד פיקוד הדרום: ״הלילה נכנסנו לפעולה ממוקדת לתוך בית החולים שיפאא׳. נמשיך ונפעל קדימה״ 15.11.23/דובר צה"ל

גורמים בצה"ל טוענים כי קציני אוכלוסייה במרכזי האש מנעו תקיפות מחבלים בטענה שהאזורים שבהם שהו לא פונו מאזרחים. מפקדים בכירים נתנו להם גיבוי ולבסוף לא בוצעו תקיפות.

בראשית המלחמה התעוררה ביקורת במערכת הביטחונית כי צה"ל לא הפנים שמדובר במלחמה ולא במבצע ולפיכך לא שינה דפוסי פעולה והמשיך להתריע בפני הפלסטינים בשיטת "הקש בגג" לפני תקיפת מחבל השוהה בתוך מבנה. בכך, התפספסו לא מעט תקיפות. לאור השיח, הוחלט לפזר כרוזים לאוכלוסייה, לדבר עם עזתיים בטלפון ולקרוא להם לנוע על צירים הומניטריים לדרום הרצועה לאזורים שמוגדרים "מחסה" לפלסטינים בסיוע ארגוני סיוע בינלאומיים.

לוחמי חטיבת המילואים 14 השתלטו על מוצב פלסטין של ארגון הטרור חמאס
15.11.23. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בעזה/דובר צה"ל

על אף ההתרעות שניתנו לאזרחים, גורמי צבא מיחידות אש שונות טוענים כי במספר רב של מקרים עמד צה"ל לקראת חיסול מחבלים אלא שרגע לפני התקיפה התקבלה החלטה לעצור כי קציני אוכלוסייה טענו כי מדובר באזורים עם אחוז גבוה של אזרחים שטרם התפנו מבתיהם, ולפיכך בשל הסיכון הגבוה הוחלט לא לאשר את התקיפה.

הגורמים טענו כי החיסולים פוספסו בגלל השיטה הלא מדויקת המבוססת על הערכה כמה פלסטינים מתגוררים באותו תא שטח. "טרוריסטים שהיו מוכרים לנו חמקו ועכשיו מסתתרים", אמר אחד הגורמים בתסכול. "המערכות עובדות על דיוק. קציני האוכלוסייה פועלים על בסיס סטטיסטיקה והערכות".

תגובת דובר צה"ל תובא לכשתתקבל

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully