וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מסמן את היעד הבא שלו. האם שם מסתתרים גם יחיא סינוואר ומוחמד דף?

16.11.2023 / 8:25

צה"ל מסמן את היעד הבא שלו בתמרון הקרקעי - דרום רצועת עזה. וכשהאדמה רועדת מתחת לרגלי סינוואר ודף, לא מן הנמנע שהם יברחו למקום שבו נולדו - מחנה הפליטים ח'אן יונס. אלו, מצדם, יעשו הכל כדי למרוח את המשא ומתן על שחרור החטופים בעוד שלישראל הזמן דוחק | פרשנות

גלנט: נגיע אל סינוואר ונחסל אותו, בסוף המלחמה לא יהיה חמאס בעזה/לעמ

הכרוזים שחולקו היום על ידי צה"ל באזור ח'אן יונס, אשר קראו לציבור הפלסטיני להתפנות מהשכונות המזרחיות, מסמנים כנראה את היעד הבא של צה"ל בתמרון הקרקעי: דרום רצועת עזה. זאת אחרי הקרב הגדול במחנה הפליטים שאטי בעיר עזה שעל סיומו הודיע היום (רביעי) מתוך המחנה מפקד פיקוד דרום האלוף ירון פינקלמן כשמאחוריו ג'יפים מסוג האמר.

צה"ל למעשה מסמן חזית לחימה נוספת במטרה לחתור אל מרכז כובד נוסף של חמאס שכולל מפקדות, מערכת מנהרות, סמלי שלטון ואלפי מחבלים ומפקדים שחלקם נמלט מצפון הרצועה והעיר עזה מאימת מטוסי הקרקע, הארטילריה וצוותי הקרב החטיבתיים של צה"ל.

פעילות כוחות צה"ל במחנה הפליטים שאטי 
14.11.23. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בשאטי/דובר צה"ל

כל איש מודיעין יודע שברגע שמבוקש מרגיש שחרב מונחת על צווארו והאדמה רועדת תחתיו הוא יברח למקום שהוא מכיר הכי טוב, היכן שהוא ירגיש מוגן. לכן קיימת סבירות שאותו מבוקש יגיע בסבירות כלשהי לביתו. ניתן להעריך שכך גם מרגישים מנהיג חמאס יחיא סינוואר, אחיו הצעיר מוחמד ומפקד הזרוע הצבאית מוחמד דף, שנולדו שלושתם במחנה הפליטים ח'אן יונס.

צה"ל, יש לומר, מדבר עם אוכלוסייה מקומית ברצועת עזה והיא קשובה לו כשהוא מבקש ממנה לנוע מאזור לאזור. במקביל, צה"ל לקח בשבי מאות מחבלים, שנמצאים כבר בחדרי החקירות של השב"כ ויחידה 504, שם הם משתפים פעולה ומזרימים מידע מודיעיני בעל ערך רב. ניתן להעריך כי פעילי חמאס הופכים אט-אט לשקופים. לא ברור האם הרעיון יהיה לחסל את אנשי חמאס בתוך המחנה, "לכלוא" אותם במרחב או לדחוק אותם לגבול המצרי. למרות צפיפות המחנה, הוא לא יותר סבוך ומורכב מג'בליה ולא יותר מאיים ממחנה הפליטים שאטי. מלאכת הציד וההמתנה מבוססת על טעויות ומודיעין מדויק.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, 22 במאי 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה
סינוואר/מערכת וואלה, אתר רשמי

הציפייה של כולם היא לשמוע על השבירה של חמאס, יציאה המונית לרחובות וכניעה של בכירים. אפשר להניח שזה לא יקרה כל כך מהר, אם בכלל. נאמני חמאס לא נשברים כל כך מהר, בטח לא מי שגדל בגני הילדים ובבתי הספר של חמאס, שם הארגון השקיע משאבים רבים ושטף את מוחם של מי שעברו בהם.

סינוואר ודף יעשו את הכול כדי למרוח את המשא ומתן על החטופים. ישראל, מנגד, סובלת מקוצר רוחם של מנהיגי העולם החופשי אשר עלולים לקצר את משך הלחימה בעזה. "סינוואר בתוך תוכו כבר יודע מה קרה ברצועת עזה ב-40 הימים האחרונים, אבל בעיקר יודע עמוק בפנים שהוא מהלך מת", אומר בכיר בצה"ל. "זה רק עניין של זמן עד שנהרוג אותו ואז תתחיל מורכבות חדשה. עד אז צריך לצבור הישגים ולממש את מטרות המלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully