וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בתוך הצבא: "מתקשים לנצל את המוטיבציה החרדית כדי לאחד את החברה"

16.11.2023 / 8:13

צה"ל לא עומד בקצב המוטיבציה של החרדים להתנדב לשירות מילואים ברקע המלחמה, ומגייס מעטים מאוד. ליוצאים וליוצאות בשאלה מחסידויות שונות נאמר כי אין מסגרת מתאימה עבורם: "מה שמחבר בינינו זה צבא העם. נדמה שאין כזה". דובר צה"ל: "פועלים לגייס כל מתנדב עם פוטנציאל"

הותקף ביתו של איסמעיל הנייה ששימש כתשתית טרור; לוחמי צה"ל ממשיכים בלחימה ברצועת עזה/דובר צה"ל

יממה אחרי פרוץ מלחמת חרבות ברזל, הועברה רשימה מסודרת של למעלה מ-1,500 מתנדבים חרדים לצה"ל המבקשים לשרת בהתנדבות בצבא בכלל המערכים. המערכת הצבאית התקשתה להתמודד עם המספר הגדול והפניות הרבות, והחלה לקלוט מדי שבוע כ-120 חרדים. זאת, אף על פי שלטענת גורמי הצבא ההיצע גדול בהרבה, ואילו היו נערכים במהירות למשימה לא רק שהיו מגדילים את היקף החרדים המתנדבים, אלא היה ניתן להרחיב לאחר מכן את ההשפעה על התא המשפחתי החרדי הקרוב והמורחב בגיוס לצה"ל בשלב מאוחר יותר.

במעלה הדרך התעוררה סוגיה נוספת שבמרכזה סוגיית היוצאים בשאלה מתוך הזרם החרדי, שלא שירתו בצה"ל ורוצים גם הם להתנדב. בצה"ל נאמר להם שכעת הם מעוניינים במתנדבים חרדים בלבד וכי אין תוכנית לגיוס מתנדבים חילונים, כך שרבים מהם, לחלקם מקצועות מבוקשים ומוטיבציה גבוהה, לא גויסו. "צה"ל יכול היה לסייע, למשל, לסוגיית החקלאות ולייצר את תחושת הביחד", אמר אחד מהם. פרטים הועברו על ידי מערכת וואלה! לצה"ל ללא התייחסות מקצועית ורצינית.

גורמי צבא התריעו כי צה"ל היה צריך לנהל אחרת את רשימות המתנדבים, הן את אלה שחרגו מגילם והתגייסו למרות גילם המבוגר, והן את היוצאים בשאלה, כדי לא ליצור בידול ביניהם. גורם במערכת אמר: "צריך להגיד את זה בצורה ברורה. יש במילואים מגויסים ותיקים מאוד שלא באמת תורמים למערכה, נכון לעכשיו. צה"ל מתקשה לרענן את השורות והרשימות של המילואים. זה הזמן להגיד לחלק תודה ושלום, ולחשוב על היום שאחרי. צריך לנצל את המוטיבציה הזו בחלקים בחברה שלא שירתו בצה"ל כדי להתאחד. מה שמחבר בינינו זה צבא העם. נדמה שאין כזה".

חרדים בלשכת גיוס. 23 באוקטובר 2023. ללא, אתר רשמי
חרדים מתנדבים בלשכת הגיוס. בצה"ל אומרים שהוחמצה הזדמנות פז/אתר רשמי, ללא

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "קיבלנו פניות רבות להצטרף למאמץ המלחמתי. אגף כוח האדם פועל על מנת לגייס בצורה יעילה ומהירה כל מתנדב בעל פוטנציאל מתאים, על פי צורך. מרבית הפונים עודם משתייכים לחברה החרדית, ולכן מסלולי הטירונות שנפתחו מותאמים לאוכלוסייה זו. מתגייסים שאינם חרדים לא נדרשים בטירונות ייחודית ולכן ישולבו בהכשרות רגילות. צה"ל מברך על היוזמה של כלל הפונים להיות חלק מהמאמץ המלחמתי ויפעל לשלבם".

גורם צבאי רשמי ומוסמך סיכם: "תהליך הגיוס לחרדים במסגרת שלב ב' נבנה באופן ייעודי ומותאם ללחימה, עד כדי שחלק מהמתגייסים ביצעו את כלל שלבי המיון והחיול תוך 24 עד 48 שעות בלבד בקצב חסר תקדים. במקביל לכך, מתקיימת התארגנות שוטפת לפתיחת מסלולי טירונות נוספים, המחייבת זמן ומשאבים ומותאמת גם לצרכי האיוש".

  • עוד באותו נושא:
  • חרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully