וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון קראה להפוגות הומניטריות בעזה ושחרור כל החטופים, ארה"ב לא הטילה וטו

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 23:26

מדובר בפעם הראשונה שמועצת הביטחון של האו"ם מאמצת החלטה בנוגע למצב בעזה מאז תחילת המלחמה. 12 מדינות הצביעו בעד ההחלטה שהוגשה ע"י מלטה, בעוד שבנוסף לארה"ב, גם בריטניה ורוסיה נמנעו. ארדן: "ההחלטה מנותקת מהמציאות ולא תהיה לה שום משמעות בפועל"

מזכ"ל האו"ם נפגש משפחות של בני ערובה המוחזקים בעזה/רויטרס

מועצת הביטחון של האו"ם אימצה החלטה שקוראת להפוגות הומניטריות בלחימה ברצועת עזה ודורשת מכל הצדדים שמעורבים במלחמה למלא אחר מחויבויותיהם לפי החוק הבינלאומי בכל הנוגע להגנה על אזרחים. 12 מדינות הצביעו בעד ההחלטה שהוגשה ע"י מלטה. ארצות הברית, בריטניה ורוסיה נמנעו.

דיון חירום של מועצת הביטחון של האו"ם לאחר הכרת רוסיה בעצמאות שני מחוזות בדלניים במזרח אוקראינה. ניו יורק, 21 בפברואר. רויטרס
"שחרור ללא תנאי של בני הערובה", מועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

במוקד החדשות:

  • החלטת מועצת הביטחון שאושרה קוראת "הפוגות הומניטריות ממושכות ומסדרונות הומניטאריים ברחבי רצועת עזה למספר ימים מספיק כדי לאפשר הגעה של סיוע הומניטארי וכדי לאפשר תיקון של תשתיות קריטיות וכדי לאפשר פינוי רפואי של פצועים".
  • מועצת הביטחון קראה בהחלטה "לשחרור ללא תנאי של כל בני הערובה שמוחזקים בידי חמאס ובידי ארגונים אחרים - ובמיוחד ילדים".
sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הצהרת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. 25 באוקטובר 2023. רויטרס
איתות כי ממשל ביידן לא שבע רצון ממספר האזרחים שנפגעו בעזה/רויטרס

למה זה חשוב:

  • ההחלטה עסקה בעיקר במצב ההומניטארי בעזה ולא קראה להפסקת אש, אולם העובדה שארצות הברית החליטה שלא להטיל עליה וטו מהווה איתות אמריקני לישראל על כך שממשל ביידן אינו שבע רצון ממספר האזרחים שנפגעו בעזה.
  • זו הפעם הראשונה שמועצת הביטחון של האו"ם מאמצת החלטה בנוגע למצב בעזה מאז תחילת המלחמה. כל הצעות ההחלטה הקודמות שהוצגו נבלמו על ידי וטו של רוסיה או של ארצות הברית.
עדות גלעד ארדן בתיקי האלפים, 15 במאי 2023. אורן בן חקון/פלאש 90, עיבוד תמונה
"החלטה מנותקת מהמציאות", ארדן/עיבוד תמונה, אורן בן חקון/פלאש 90

מה הם אומרים:

  • שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן אמר כי ההחלטה "מנותקת מהמציאות ולא תהיה לה שום משמעות בפועל". לדבריו, ישראל ממילא פועלת לפי החוק הבינלאומי ואילו חמאס ממילא לא יפעת לפי ההחלטה.
  • "האסטרטגיה של חמאס היא לדרדר במכוון את המצב ההומניטרי ברצועה ולהגדיל את מספר הנפגעים הפלשתינים כדי להפעיל את האו"ם ואת מועצת הבטחון בנסיון לבלום את ישראל. זה לא יקרה", אמר ארדן.
  • משרד החוץ הגיב להחלטת מועצת הביטחון ומסר כי "ישראל קוראת למועצת הבטחון ולקהילה הבינלאומית לעמוד בתוקף על שחרור כל החטופים הישראלים במהירות כפי שההחלטה קובעת. אין מקום להפוגות הומניטריות ממושכות כל עוד 239 חטופים נמצאים בידי מחבלי החמאס".
  • עוד מסר משרד החוץ כי "ישראל מצפה ממועצת הביטחון לגנות את החמאס בצורה חד משמעית ולהתייחס לצורך לייצר מציאות בטחונית אחרת בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully