וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "נתניהו צריך ללכת עכשיו, נבוא לשבת תחת מועמד אחר מהליכוד"

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 22:15

יו"ר האופוזיציה קרא להדחתו של רה"מ עוד בכנסת הנוכחית, והקמת ממשלת ריפוי. "יש עתיד תבוא לשבת תחת מועמד אחר מהליכוד". מהליכוד נמסר בתגובה: "מצער ומביש שלפיד עושה פוליטיקה בזמן מלחמה". מיכאלי: "קוראת לכל המפלגות האחרות להצטרף, חייבים להחליף את נתניהו"

נתניהו מתחמק מהשאלה על הכספים לחמאס: "כיסחנו אבל לא עקרנו אותם, עכשיו מתקנים"/לעמ

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר הערב (רביעי) בריאיון לחדשות 12 כי "נתניהו צריך ללכת, קורא להקים ממשלה חדשה בכנסת הזו עם המפלגות החרדיות". לפיד קרא לראשונה להדחתו של נתניהו, זאת לאחר שרק אתמול אמר בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל שזה עדיין לא הזמן: "כולנו יודעים שיש משבר הנהגה, אבל זה לא יקרה עכשיו - אני לא בעד להיכנס לזה כשלוחמינו בעזה. חשבתי עוד לפני שהוא לא מתאים, אבל זה לא הזמן".

אלא שבראיון הערב אמר יו"ר האופוזיציה שיש עתיד תסכים להצטרף לממשלת ריפוי תחת הליכוד, אך בראשות מועמד אחר: "נתניהו צריך ללכת עכשיו, נבוא לשבת תחת מועמד אחר מהליכוד. אנחנו נדבר עם ראשי הליכוד, יש הרבה מאוד אנשים שם שמבינים שהמדינה הלכה למקום רע", אמר.

"הממשלה הזו לא מתפקדת, אנחנו צריכים שינוי. מה שאנחנו צריכים זו ממשלת שיקום לאומית, יש עתיד תצטרף אליה. הליכוד יוביל אותה, היא המפלגה הגדולה, אבל אנחנו צריכים להתחיל תהליך של תיקון וריפוי. זה צריך להתחיל עכשיו. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ראש ממשלה שאיבד את האמון בציבור", הוסיף, אני מציע שמה שנקים עכשיו עם הליכוד, עם החרדים, עם ליברמן, עם המחנה הממלכתי - ממשלת שיקום לאומי".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בנאום לאחר שעילת הסבירות עברה באופן סופי. הכנסת, ירושלים 24 ביולי 2023. מערכת וואלה!, צילום מסך
"הממשלה הזו לא מתפקדת". לפיד/צילום מסך, מערכת וואלה!

לפיד נשאל מדוע שינה את דעתו מאז הראיון יום קודם לכן בגלצי צה"ל, בו אמר אמר כי אין לדבר על הנושא כשלוחמי צה"ל עדיין בעזה. "40 יום אמרתי לעצמי: חכה, לפעמים אתה צריך להטיל על עצמך, גם כראש האופוזיציה, אחריות לאומית לחכות", אמר לפיד, " מה שקורה כרגע זה שמדינת ישראל איבדה את האמון בראש הממשלה, ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו מערכה ממושכת עם ראש ממשלה שאין לציבור אמון בו".

כשנשאל כיצד החלפת השלטון תתרחש, ענה לפיד כי הוא לא מאמין שנכון כעת ללכת לבחירות, עקב המצב הכלכלי. "מה שאנחנו צריכים זה לפנות לליכוד להגיד לו 'תוביל אתה'. ראש הממשלה יהיה מהליכוד אנחנו מקבלים את זה לגמרי, נבוא לשבת תחתיו. זה רק לא יכול להיות נתניהו. הליכוד, יש עתיד, המחנה הממלכתי, חרדים, ליברמן".

עוד נשאל מי לדעתו מבין אנשי הליכוד יסכים לקחת את תפקיד ראש הממשלה. לפיד לא ענה תשובה קונקרטית, ומסר כי "בליכוד יש הרבה מאוד אנשים שמבינים שהמדינה הלכה למקום רע והולכת למקום רע יותר".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה. 11 בנובמבר 2023. לע"מ, צילום מסך
"יש בליכוד אנשים שמבינים שהמדינה הלכה למקום רע"./צילום מסך, לע"מ

בסביבת לפיד אומרים שבחלוף 40 יום מתחילת המלחמה, ואחרי שהממשלה מתפקדת בצורה כל כך גרועה לדבריהם בכלכלה, בכספים הקואליציוניים, בפיצויים למפונים ונושאים רבים - הגיע לפיד למסקנה שאין ברירה ושצריך לפעול מיידית להחלפתו של נתניהו. עוד נמסר כי לפיד מקיים שיחות עם ח"כים מהליכוד וח"כים ממפלגות חרדיות בנושא.

מתחילת המלחמה לפיד נמנע מקריאות להחלפתו של נתניהו ולהחלפת הממשלה, בעוד שיו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי הייתה היחידה שקראה להחלפתו של נתניהו עוד בזמן המלחמה. "שמחה על הצטרפות לפיד לקריאה שלי ולמאמצים שלי מזה שלושה שבועות", מסרה מיכאלי, " ‏קוראת לכל המפלגות האחרות להצטרף אלי גם הן כבר היום - חייבות וחייבים להחליף את נתניהו עכשיו".

מהליכוד נמסר בתגובה: "מצער ומביש שלפיד עושה פוליטיקה בזמן מלחמה כשהוא מציע להדיח את ראש הממשלה שמוביל את המערכה ולהחליפו בממשלה שתקים מדינה פלסטינית ותאפשר לרשות הפלסטינית לשלוט בעזה"

יש עתיד הגיבו לתגובת הליכוד ומסרו כי: "הליכוד פספס כנראה, לפיד הציע ממשלה בראשות הליכוד, עם ראש ממשלה מהליכוד שאינו נתניהו. ככה נתחיל את הריפוי הלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully