וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזית מול חיזבאללה: "זו מלחמת מוחות, הם כל הזמן משנים את שיטת הלחימה"

15.11.2023 / 16:18

כוחות צה"ל בפיקוד צפון פגעו ביותר מ-90 חוליות נ"ט, רקטות ופצמ"רים מאז החלה המלחמה. מפקד פלוגת שריון במילואים: "אנחנו פה מה-7 באוקטובר ואף אחד בפלוגה לא ממהר לחזור הביתה. מחכים לעוד פקודות"

צה"ל תקף תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון/דובר צה"ל

עוצבת הגליל, בפיקודו של תא"ל שי קלפר, העמידה על קו הגבול כוחות אש מגוונים שכוללים שריון, ארטילריה בסיוע מסוקי קרב, כלי טיס לא מאוישים ומטוסי קרב בזמינות גבוהה, שפגעו במעל ל-90 חוליות חיזבאללה והרגו מעל 100 בני אדם ביניהם יותר מ-74 פעילי חיזבאללה.

רס"ן א', מפקד פלוגת טנקי מרכבה סימן 3 מחטיבת הזקן, שאחראי על מספר סיכולים של חוליות נ"ט, סיפר לוואלה!, כי בשבת ה-7 באוקטובר כלל מפקדי הפלוגות הוקפצו אל הימ"חים בשעה 11:00: "מפקדי הפלוגות החליטו להקפיץ את כל הלוחמים של הגדוד מהבתים למרות שלא היה לנו צו 8. תוך פחות מ-12 שעות גדוד שלם נע על גבי טנקים בכבישי הצפון בדרך לגבול. קיצרנו בחצי מהזמן את הפקודה שניתנה לנו. מאז אנחנו בקרב הגנה כדי שההפתעה שהתפרצה בדרום ללא תתרחש בצפון. זו לחימה עיקשת ואנחנו גובים קורבנות מהאויב".

על האופן בו פועל צה"ל מול חוליות חיזבאללה שמסתתרות לרוב בסבך אמר רס"ן א': "זו מלחמת מוחות. הם כל הזמן משנים תצורת פעולה כי אנחנו חושפים ותוקפים אותם. זה מחייב אותנו להיות חדים ומדויקים. בניגוד למה שכולם חושבים, אנחנו נלחמים, תוקפים ופוגעים. באחד המקרים קיבלנו מידע מודיעיני, עלינו לתקיפה להשמיד אויב. אחד הטנקים נפגע משני טילי נ"ט. צוות של גיבורים המשיך להילחם, נע לאחור, סייע את מקור הירי, עזר, עלה טנק נוסף ופגע בחוליה. צה"ל לא מדבר בסיסמאות. אם אנחנו לא יעילים באותו אירוע? אנחנו עולים מול מסוק קרב שמפעיל כטב"ם".

רכב שהותקף על ידי כטב"מ ישראלי בתוך לבנון - חיזבאללה. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ההתקפה הכי טובה היא הגנה. רכב בלבנון שהושמד על ידי צה"ל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מפקד הפלוגה סיפר כי לוחמיו מעורבים באירועים חריגים: "היה אירוע שזיהינו בגזרה שכנה ירי של חוליית נ"ט, לא תחת הגדוד שלנו. סגרנו במהירות מעגל אש עם ארטילריה. במקרה אחר עשינו את זה עם חיל האוויר, בתוך שתי דקות תקף מסוק קרב. רק היום סגרנו מעל אש על שלוש חוליות. זה אולי קרב הגנה, אבל הוא מאוד תוקפני. יש אתגר לאתר את האויב ולפגוע בו".

על לוחמי הגדוד סיפר: "אנחנו בהתייצבות מאוד גבוהה, המוטיבציה בהתאם. כולם מדברים על החדות שלנו, המקצועיות, יש לנו לוחמים ממלחמת לבנון הראשונה שתורמים לניסיון שלנו והבנת האויב. אנחנו נהיה פה כמה שצריך, מחכים לעוד פקודות. אנחנו כוח אחד ומשותף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully