וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ב-2026 האנושות תגיע לקיצה": האם תחזית יום הדין המצמררת תתגשם?

12.12.2023 / 0:04

האנושות צפויה להגיע לסופה האומלל ב"דחיסה למוות" בתוך מספר שנים? התשובה היא כן אם נסמוך על נבואתו של הפיזיקאי היינץ פון פורסטר. רשמו לעצמכם את התאריך (לפני שתשמעו מה אילון מאסק חושב על זה)

איך יגיע סוף העולם? יש כמה אפשרויות/מערכת וואלה! News. בימוי וקריינות: אביב אברמוביץ'

האם האנושות כולה תגיע לקיצה בעוד שלוש שנים, בשנת 2026? אם החישובים של הפיזיקאי הנודע יתבררו כנכונים, כולנו "נדחס למוות" עד אז. המדען חזה עוד לפני 60 שנה כמעט שאוכלוסיית כדור הארץ תגדל עד כדי כך שזה מה שיוביל לקיצה.

הנבואה של הפיזיקאי האוסטרי-אמריקאי היינץ פון פורסטר עלתה מחדש לאחרונה ברשתות החברתיות, לאחר שבעבר הוא הזהיר שכולנו נמות תוך שנים ספורות מעכשיו. פורסטר, שמת ב-2002, שיער שגידול יתר של האוכלוסייה תוביל לקץ האנושות. באופן מדאיג, הוא חישב ומצא שהתאריך בו נגיע לקיצנו יהיה ב-13 בנובמבר 2026 - רק שלוש שנים מעכשיו. "בתאריך הזה N (מספר ה'יסודות' או האנשים) יגיע לאינסוף - והאוכלוסייה החכמה תחסל את עצמה", כתב ב-1960, "הנינים שלנו לא יגוועו ברעב. הם יידחסו למוות".

​התחזית הזו הגיעה בתקופה שבה מדענים היו מודאגים שבני האדם בסופו של דבר יתרבו כל כך, עד שאספקת המזון על פני כדור הארץ לא תוכל לעמוד בקצב. פורסטר מיהר להדגיש שהתאריך נועד יותר למטרות המחשה מאשר השתקפות אמיתית של המועד שבו תגיע הציוויליזציה לסופה.

זו הסיבה שהוא נקב בתאריך הזה:

במקום זאת, הוא רצה שהתחזית שלו תהיה אזהרה כללית, תוך שימוש בנוסחה מתמטית כדי לקבוע מתי, ללא הפרעה, מספר האנשים בעולם יגיע ל"אינסוף". "מאחר שסביבתו של האדם פחות ופחות מושפעת מ'כוחות טבעיים' ויותר ויותר מכוחות חברתיים שנקבעים על ידי האדם, הוא עצמו יכול להשתלט על גורלו", הוא כתב.

כמובן, התחזית של פורסטר נעשתה לפני ההתקדמות שנעשתה בתחום הבריאות, כגון אמצעי מניעה זמינים באופן נרחב. כלומר יש עדיין תקווה לאנושות.

עוד בנושא:
מחשב על גילה: "זה התאריך שהאנושות כולה תושמד בו ויבשת על חדשה תיווצר"

"סייבורגים נגד שאריות האנושות": זו התחזית המצמררת לעתיד שלנו לפי מדענים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

צפו בריאיון עם היינץ פון פורסטר:

גם אילון מאסק מזהיר - אבל בדיוק מההפך

יש כמובן גם כאלה שלא מסכימים עם התחזית של פורסטר, כמו איל הטכנולוגיה אילון מאסק שהצהיר שוב ושוב בעבר שהוא חושש שהאנושות עלולה למצוא את קצה דוקא בגלל שיעורי ילודה נמוכים מדי ולא גבוהים מדי. בפרק של הפודקאסט Full Send ששודר בשנה שעברה, הוא אמר: "הייתי אומר שהאיום הגדול ביותר כרגע הוא קריסת האוכלוסייה; שיעור הילודה הנמוך במיוחד... לאנשים אין מושג כמה מהר האוכלוסייה הולכת לקרוס".

בראיון שהעניק לאחר מכן לטאקר קרלסון בפוקס ניוז, דיבר מאסק על כך ש"הדחף לקיים יחסי מין ולהתרבות" "הושחת" על ידי אמצעי מניעה והפלות, מה שהוביל לירידה באוכלוסייה.

"בעבר יכולנו להסתמך, אתה יודע, על תגמולים פשוטים של המערכת העצבים הלימבית כדי להתרבות", אמר מנכ"ל טסלה, "אבל ברגע שיש לך אמצעי מניעה והפלות וכל מיני דברים כאלה - עכשיו אתה עדיין יכול לספק את האינסטינקט הלימבי, אבל בלי להתרבות."

הוא הוסיף שהוא מרגיש שהחברה האנושית "עדיין לא התפתחה מספיק" כדי להתמודד עם ההשפעות של אמצעי המניעה, כי "כולן די חדשות, התפתחו ב-50 השנים האחרונות".

"אני קצת חושש לציוויליזציה. אם לא ניצור מספיק אנשים כדי לפחות לשמור על המספרים שלנו, אולי אפילו להגדיל אותם קצת, אז הציוויליזציה תלך ותתפורר", הזהיר מאסק, "נותרנו עם השאלה הישנה - האם הציוויליזציה תסתיים במפץ או ביבבה?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully