וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן תוקף את נתניהו: יש לכם נשק גרעיני - או לא?

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 14:07

נשיא טורקיה תקף בחריפות את ישראל, שאותה השווה ל"מדינת טרור" המבצעת "רצח עם" בעזה. הוא אמר כי ראש הממשלה "גמור" והתייחס להצהרתו של השר אליהו: "זה ברור שלישראל יש נשק אטומי"

מערכת וואלה!

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן המשיך היום (רביעי) במתקפותיו נגד ישראל, שאותה כינה "מדינת טרור" המבצעת "רצח עם" ברצועת עזה. הוא שב והגן על חמאס, שאותו הוא מסרב להגדיר ארגון טרור, ודרש מראש הממשלה נתניהו להשיב אם לישראל יש נשק גרעיני, בעקבות הצהרותיו של השר עמיחי אליהו. הוא אף העריך כי עתידו הפוליטי של נתניהו נחרץ.

ארדואן החריף בשבועות האחרונים שלו את הטון נגד ישראל ונגד נתניהו, עם התמשכות המלחמה בעזה. הוא הודיע כי לא יקיים עוד קשר עם ראש הממשלה, שעמו אך נפגש בשולי עצרת האו"ם בספטמבר לאחר שנים ארוכות של נתק. אנקרה אף החזירה את שגרירה מתל אביב לצורך התייעצויות, אך לא הודיעה על ניתוק יחסים רשמי. גם הנציגות הדיפלומטית הישראלית שבה מטורקיה עם פרוץ המלחמה, בצל הפגנות פרו-פלסטיניות גדולות.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בנאום בפני חברי מפלגתו בפרלמנט, 25 באוקטובר 2023. רויטרס
ארדואן בפרלמנט באנקרה, בחודש שעבר/רויטרס

בנאומו בפני חברי פרלמנט באנקרה, ארדואן אמר כי חמאס הוא "מפלגה פוליטית" שנבחרה על ידי הפלסטינים. חמאס אמנם ניצח בבחירות האחרונות לפרלמנט הפלסטיני, אך ביצע הפיכה אלימה בעזה ב-2007 ותפס את מקומה של הרשות הפלסטינית. נשיא טורקיה כבר תיאר לאחרונה את חברי ארגון הטרור, שבכיריו התגוררו בארצו, כ"לוחמי חופש".

ארדואן הוסיף כי טורקיה תנקוט צעדים בזירה הבינלאומית "כדי לעצור את רצח העם הזה". בנוסף לכך, הוא אמר כי היא תפעל להבטיח שהמתנחלים בגדה מוכרים כ"טרוריסטים" על ידי הקהילה הבינלאומית. "אם היא תמשיך במעשי הטבח שלה, היא תוקע כמדינת טרור ברחבי העולם", אמר נשיא טורקיה.

הוא שב והעלה את סוגיית הנשק הגרעיני של ישראל, בעקבות הצהרתו של השר אליהו בשבוע על כך שהטלת פצצת אטום על עזה היא "אופציה". ארדואן אמר כי זה "ברור" שיש בישראל נשק שכזה. ישראל מעולם לא הודתה בכך, כחלק ממדיניות העמימות שלה, אולם לפי פרסומים זרים יש ברשותה עשרות ראשי קרב גרעיניים.

נשיא טורקיה, שארצו חברה בנאט"ו, יבקר בשישי בגרמניה וייפגש עם הקנצלר אולף שולץ, שדחה אתמול את תיאורו את ישראל כמדינה "פשיסטית" ואמר כי אלו דברים "אבסורדיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully