וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרודו: "הרג נשים, ילדים, תינוקות בעזה חייב להיפסק"

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 8:26

בביקורת החריפה ביותר שלו על ישראל מאז תחילת המלחמה בעזה, אמר ראש ממשלת קנדה כי הוא קורא לה "לנהוג באיפוק", בעודו מגנה את חמאס על שימוש באזרחים כמגן אנושי. נתניהו הגיב בזעם: "כוחות הציוויליזציה חייבים לגבות את ישראל בהבסת הברבריות של חמאס"

בווידאו: דובר צה"ל על הפעילות בעזה: יש עוד הרבה עבודה, זה ייקח זמן/דובר צה"ל

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו אמר הלילה (רביעי) כי "הרג נשים, ילדים, תינוקות" ברצועת עזה חייב להיפסק, בביקורת החריפה ביותר שלו על ישראל מאז פרצה המלחמה נגד חמאס לפני יותר מחודש. דבריו הדהדו את התבטאותו של נשיא צרפת עמנואל מקרון בשבוע שעבר, וגם אלו זכו לגינוי חריף של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

קנדה מדגישה כי לישראל יש את הזכות להגן על עצמה מפני חמאס, שרצח יותר מ-1,200 איש ב-7 באוקטובר וחטף כ-240 בני אדם לרצועה. ואולם, קנדה, כמו ארצות הברית ובעלות ברית אחרות, מביעה דאגה גוברת ממניין ההרוגים ההולך וגובר ברצועה. על פי משרד הבריאות שבשליטת חמאס, 11 אלף בני אדם נהרגו מאז תחילת הסכסוך.

"אני קורא לממשלת ישראל לנהוג באיפוק מירבי. העולם צופה, בטלוויזיה, ברשתות החברתיות - אנחנו שומעים עדויות של רופאים, בני משפחה, ניצולים, ילדים שאיבדו את הוריהם", אמר טרודו במסיבת עיתונאים בפרובינציית קולומביה הבריטית. "העולם עד להרג הזה של נשים, של ילדים, של תינוקות. זה חייב להיפסק".

עוד אמר טרודו כי על חמאס להפסיק להשתמש בפלסטינים כמגן אנושי ולשחרר את כל בני הערובה.
לדבריו, כ-350 אזרחים קנדים, תושבי קבע ובני משפחה פונו מעזה. בשבוע שעבר קרא טרודו להפוגה הומניטרית משמעותית בלחימה כדי לאפשר את שחרור כל בני הערובה והעברת סיוע מספיק כדי לטפל בצרכים אזרחיים.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו בסיור במפעל בקולומביה הבריטית, 14 בנובמבר 2023. רויטרס
ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו בסיור במפעל בקולומביה הבריטית, 14 בנובמבר 2023/רויטרס

נתניהו גינה בתוקף את דבריו של טרודו. "זו לא ישראל שמכוונת נגד אזרחים, אלא חמאס שערף את ראשם, שרף וטבח באזרחים בזוועות הנוראות ביותר שבוצעו ביהודים מאז השואה", כתב נתניהו בפוסט באנגלית ב-X. "בעוד שישראל עושה הכל כדי למנוע פגיעה באזרחים, חמאס עושה הכל כדי לשמור אותם בסכנה. ישראל מספקת לאזרחים בעזה מסדרונות הומניטריים ואזורים בטוחים, חמאס מונע מהם לצאת באיומי נשק".

לדבריו, "חמאס ולא ישראל הם אלה שצריכים לתת את הדין על ביצוע פשע מלחמה כפול - פגיעה מכוונת באזרחים תוך הסתתרות מאחורי אזרחים. כוחות הציוויליזציה חייבים לגבות את ישראל בהבסת הברבריות של חמאס".

מאז פרוץ המלחמה, חל זינוק חד במספר התקריות האנטישמיות בקנדה, שכללו ירי לעבר בתי ספר יהודיים וניסיון הצתה של בית כנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully