וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: זינוק במקרי האנטישמיות ברחבי העולם

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 7:23

על פי סקר הליגה נגד השמצה, מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, חלה עליה של מאות אחוזים בתקריות האנטישמיות בארצות הברית. נתונים דומים עלו גם בסקרים שנערכו במדינות נוספות. 71% מהאמריקאים שנסקרו מסכימים - אנטשימיות היא בעיה רצינית בארה"ב

מעשה ונדליזם בבית כנסת. ADL, אתר רשמי
מעשה ונדליזם בבית כנסת/אתר רשמי, ADL

עליה של 316 אחוזים במספר התקריות האנטישמיות בארצות הברית נרשמה מאז פרוץ המלחמה לפני כחודש, ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. זאת, על פי פרסום של הליגה נגד השמצה (ADL). במקביל, מתגברת גם הדאגה לגבי תופעת האנטישמיות בקרב האמריקנים, כש-71 אחוזים מהם, כך לפי ממצאי סקר חדש, מסכימים כי שנאת יהודים היא "בעיה רצינית".

בחודש הימים שחלף מאז ה-7 באוקטובר, המרכז לחקר הקיצוניות של הליגה נגד השמצה תיעד 832 תקריות אנטישמיות, כך ש-28 תקריות מתרחשות מידי יום בממוצע. נתון זה מהווה גידול של מאות אחוזים לעומת 200 התקריות שדווחו במהלך התקופה המקבילה בשנת 2022. מתוכן, תועדו 632 מעשי הטרדה, 170 אירועי השחתת רכוש ו-30 מקרי תקיפה.

עוד עלה מהנתונים כי לפחות 200 מתוך 653 העצרות האנטי-ישראליות שנערכו ברחבי ארה"ב מאז ה-7 לאוקטובר כללו תמיכה מפורשת או מרומזת בחמאס או באלימות נגד יהודים בישראל. עצרות אלו נכללות במניין התקריות האנטישמיות שמתעדת הליגה. כמו כן, 124 מכלל התקריות מאז ה-7 לאוקטובר, אירעו בקמפוסים של אוניברסיטאות ומכללות, בהשוואה ל-12 תקריות בלבד בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

הפגנה פרו פלסטינאית בניו יורק. רויטרס
הפגנה פרו פלסטינאית בניו יורק/רויטרס

בימים שלאחר מעשי הזוועה של חמאס, איימו פעילים אנטישמים על יהודים ומוסדות יהודיים וישראלים ותקפו אותם ברחבי העולם. כך למשל, באוסטריה אירעו 76 אירועים אנטישמיים מאז 7 באוקטובר, עליה של 300% בהשוואה לתקופה מקבילה. בצרפת, 588 אירועים אנטישמים דווחו למשטרה שהובילו ל-336 מעצרים. בגרמניה נצפתה עליה של 240% באירועי אנטישמיות מאז 7 באוקטובר בהשוואה לשנה שעברה. 91% מהמקרים הינם מקרי אנטישמיות על רקע אנטי-ישראליות. לפי ועד הקהילה היהודית בדרום אפריקה, מספר התקריות האנטישמיות בחודש אוקטובר עלה ב-720% בהשוואה לשנה שעברה.

ארגון CST - הארגון לביטחון הקהילות היהודית בבריטניה, ציין כי מעל 600 תקריות אנטישמיות דווחו ב-17 הימים שהחלו ב-7 באוקטובר. מדובר במספר הגדול ביותר של תקריות אנטישמיות שהתרחשו בתקופה כה קצרה, מאז הארגון החל לתעד אירועים אנטישמיים בשנת 1984. מספר זה מהווה גידול של 641% בהשוואה לאותה תקופה בשנה שעברה.

"כפי שראינו שוב ושוב, כשפורצים עימותים במזרח התיכון ובמיוחד כאשר ישראל עושה שימוש בזכותה להגן על עצמה, התקריות האנטישמיות בארה"ב וברחבי העולם מתגברות", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "מדובר בתקיפות אלימות נגד סטודנטים פרו-ישראלים בקמפוסים של המכללות והאוניברסיטאות, מחאות נגד ישראל שבהן מובעת תמיכה גלויה בארגוני טרור וכן תומכי עליונות לבנה שמפיצים עלונים אנטישמים וכרזות שמאשימות את היהודים במלחמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מחאה פרו פלסטינאית בלונדון. רויטרס
מחאה פרו פלסטינאית בלונדון/רויטרס

לצד העלייה החדה בתקריות האנטישמיות בשבועות האחרונים, התגברה גם המודעות הציבורית לבעיה, זאת לפי סקר חדש של המרכז לחקר האנטישמיות בליגה נגד השמצה. הסקר, שנערך בקרב בגירים בארה"ב, מצא כי 71% מן האמריקאים מסכימים כי שנאת יהודים היא בעיה רצינית - גידול של שליש לעומת 2022, שבה 53% אחוזים מן האמריקאים הסכימו עם אמירה זו.

18% מכלל האמריקאים שנסקרו, ציינו כי היו עדים לשנאת יהודים בקהילתם, נתון גבוה לעומת 13% שהשיבו כך ב-2022. בנוסף, הסקר השווה עמדות בנושא שנאת יהודים, עם עמדות בנושא מלחמת ישראל-חמאס. נמצא כי בעוד שמרבית האמריקאים מסכימים כי שנאת יהודים היא בעיה רצינית ללא קשר לעמדתם בנושא כניסה ישראלית לעזה; שיעורי ההסכמה עם האמירה ששנאת יהודים היא בעיה רצינית היו גבוהים יותר בקרב מי שסברו שעל ישראל להיכנס לעזה.

הפגנה פרו פלסטינאית בונצואלה. ADL, אתר רשמי
הפגנה פרו פלסטינאית בונצואלה/אתר רשמי, ADL

"משבר האנטישמיות דורש תגובה תקיפה. מעודד לראות שכמעט חצי מן האמריקאים מרגישים שיש להם מוטיבציה להידרש לאתגר הזה", אמר גרינבלט. "כדי להביס את השנאה הזו, אנו חייבים שכולם יוקיעו אותה באופן חד משמעי ויהפכו אותה לבלתי מתקבלת על הדעת. ידוע לנו שעמדות אנטישמיות מובילות בסופו של דבר לאלימות אנטישמית".

הסקר בוצע בקרב מדגם מייצג של 1,484 בגירים בארה"ב והוא נערך אונליין באמצעות Prolific, פלטפורמה לניהול סקרים מייצגים ברמה הכלל ארצית, בין ה-31 באוקטובר וה-1 בנובמבר 2023. הליגה נגד השמצה השוותה את התוצאות לסקר כלל-ארצי קודם בנושא עמדות אנטישמיות בארה"ב שנערך בחודשים ספטמבר ואוקטובר 2022.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully