וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה למשטרה: האריכו המועדים לבקשה להישפט על דוחות תנועה - לטובת המילואימניקים

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 21:50

אזרחים רבים רחוקים מהבית ומשרתים במילואים, ומתקשים לבקש אפשרות להישפט בגין דוח תנועה. יו"ר ועדת התעבורה בלשכת עורכי הדין מנסה לשנות זאת ולהאריך את מועדי ההגשה. מהמשטרה נמסר כי היא מסכימה לבקשה, בכפוף לתיקון חקיקה

כוחות משטרה בבני ברק, 7 בנובמבר 2023/27א

בזמן שבתי המשפט בישראל פועלים, במסגרת המצב הבטחוני, במתכונת חירום שמקפיאה את מועדי הדיונים, במשטרת ישראל לא מתחשבים במצב ומסרבים להקפיא את התקופה בת 90 הימים בה יכול מי שקיבל דוח תנועה לבקש להישפט במקום לשלם את הקנס.

הבעיה היא שרבים ממקבלי הדוחות ומעורכי הדין שאמורים לייצג אותם, נמצאים בימים אלו הרחק מהבית, בשירות מילואים פעיל, והזמן לאפשרות ההתייצבות בבית המשפט חולף.

במכתב שהעביר למשטרת ישראל עו"ד יוסי יעקבי, יו"ר ועדת התעבורה בלשכת עורכי הדין, הוא מצביע על הבעייתיות בעניין ומבקש מהמשטרה לשנות את החלטתה בנושא.

שוטרי תנועה נותנים דו"ח תנועה לקצין מילואים בגבעתיים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דווקא עכשיו. חייל מילואים מקבל דוח תנועה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חשש מעומס על בתי המשפט

"עבודתם הסדירה של עורכי הדין ובכלל זאת היכולת להגשת בקשות להישפט עבור לקוחותיהם נפגעה באופן מהותי ויש על כולנו לתת את הדעת על כך ולפעול להנגשה ולהקלה גם במסגרת המועדים להגשת הבקשות להישפט", נכתב בפנייה למשטרה.

בתוך כך, נודע לוואלה! כי השבוע אמורים נשיאי בתי המשפט השלום להתכנס ולדון בנושא. בבתי המשפט חוששים מהעומס הרב שיכול להיווצר על מערכת בתי המשפט על ידי בקשות לערעור מצד מי שבקשתו להישפט בתוך 90 ימים נדחתה.

כמו כן, מגורמים במשטרת ישראל נמסר כי בכוונתם להוציא תגובה התומכת בבקשה ואף ניסו בייעוץ המשפטי של אגף התנועה לקדם את החקיקה מבעוד מועד וזאת במסגרת שינויים אותם מקדמים באגף על מנת להקל על הנהגים. בין היתר, מתוכננים ביטול דוחות לנרצחים, וביטול דוחות מצלמות מהירות למילואימניקים שהיו בדרכם לדרום במסגרת הלחימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully