וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מתחילת המלחמה: ישראל תאפשר תדלוק של משאיות אונר"א במעבר רפיח

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 8:05

בכיר אמריקני אמר כי המהלך הוא תוצאה של מאמצים דיפלומטיים של ממשל ביידן בשבועות האחרונים. לפי מקור ישראלי, כמות הדלק שתסופק מחר תאפשר את המשך פעילות אונר"א בדרום הרצועה למשך 48 שעות בלבד, וכשהכמות הזו תיגמר יסופק עוד דלק ל-48 שעות נוספות

בווידאו: ההקלטה שחושפת: חמאס מחזיק במצבורי דלק בבית החולים שיפאא׳ לצרכי טרור/קרדיט: דו"צ

ישראל תאפשר מחר (רביעי) תדלוק של משאיות של אונר"א במעבר רפיח כדי לאפשר את המשך הפעילות ההומניטארית של הארגון בדרום הרצועה, כך אמרו לוואלה בכירים אמריקנים וישראלים.

משאיות דלק נכנסות לרצועת עזה. 22 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
משאיות דלק ברצועת עזה (ארכיון)/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

למה זה חשוב:

  • זו הפעם הראשונה מתחילת המלחמה בה ישראל מאפשרת תדלוק של משאיות של אונר"א שפועלות בעזה. בכיר אמריקני אמר כי המהלך הוא תוצאה של מאמצים דיפלומטיים של ממשל ביידן בשבועות האחרונים.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

במוקד החדשות:

  • לפי הבכיר האמריקני, במהלך השבועיים האחרונים אונר"א סיפקה דלק למטרות הומניטאריות בדרום רצועת עזה בתיאום עם צה"ל אולם בימים האחרונים הדלק החל לאזול ולהעמיד בסכנה את המשך פעילות הארגון.
  • כתוצאה מכך ארה"ב, ישראל ואונר"א החליטו ליישם את תכנית המגירה שגיבשו להכנסת דלק לעזה ושעליה פורסם לראשונה בוואלה!. לפי התכנית לרצועה תוכנס כמות דלק מוגבלת תחת פיקוח עבור פעילות אונר"א.
  • מקור ישראלי שמעורה בפרטים אמר כי כמות הדלק שתסופק תאפשר את המשך פעילות אונר"א בדרום הרצועה למשך 48 שעות בלבד וכשהכמות הזו תיגמר יספוק עוד דלק ל-48 שעות נוספות.
  • גורם מדיני אמר כי משאיות של האו"ם, שמשנעות ציוד הומניטארי ממעבר רפיח לדרום רצועת עזה, יתודלקו מחר במעבר רפיח. הגורם המדיני אמר כי המהלך בוצע בהמשך לבקשת הממשל האמריקאי ובתיאום למול גורמי הביטחון האמונים על הנושא.

מה הם אומרים:

  • הגורם המדיני אמר כי לא מדובר בפעם הראשונה שישראל מספקת דלק, כיוון שישראל אפשרה הכנסת 300 ליטר דלק לבית החולים שיפא. בית החולים סירב להשתמש בדלק שהוכנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully