וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית נתיבות בפגישה סגורה: "ראש הממשלה שעכשיו הוא לא מי שיהיה פה אחרי המלחמה"

עודכן לאחרונה: 14.11.2023 / 18:54

לוואלה! נודע כי במהלך פגישה של ראשי מועצות מהעוטף והדרום עם שר הביטחון, יחיאל זוהר, אחת הדמויות הוותיקות והחזקות בליכוד, מתח ביקורת חריגה על רה"מ נתניהו. ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, אמר: "שנים ביקשתי כסף למיגון ועכשיו מוציאים על פינוי. חכמי חלם"

נתניהו מתחמק מהשאלה על הכספים לחמאס: "כיסחנו אבל לא עקרנו אותם, עכשיו מתקנים"/לעמ

ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר, אחת הדמויות הוותיקות והחזקות בליכוד, מתח היום (שלישי) ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו. "ראש הממשלה שעכשיו, הוא לא מי שיהיה פה אחרי המלחמה", זוהר אמר בפתח פגישה של ראשי מועצות ורשויות מעוטף עזה והדרום עם שר הביטחון, והוסיף: "אנחנו ראשי המועצות אלה שנישאר עם הבעיות ונצטרך להתמודד איתן". כך אמרו לוואלה! שני מקורות שהשתתפו בפגישה.

זוהר, אחד הפוקדים הגדולים בליכוד, כבר מתח על נתניהו וממשלתו ביקורת פומבית במלחמה, והאשים אותם בהפקרת נתיבות בשל ההחלטה לא לפנות את העיר ולא להעביר אליה כספי סיוע. אך ההתבטאות שלו בפגישת ראשי הרשויות חריגה ביחס לתמיכה האישית לה זוכה בדרך כלל ראש הממשלה בנימין נתניהו בליכוד ומעידה על השינוי בהלכי הרוח בשטח במפלגה.

יחיאל זוהר ובנימין נתניהו, 2016. קובי גדעון, לע"מ, אתר רשמי
יחיאל זוהר ובנימין נתניהו, 2016/אתר רשמי, קובי גדעון, לע"מ

פגישת ראשי הרשויות מהדרום עם שר הביטחון יואב גלנט נערכה במועצה האזורית מרחבים, כמה ימים אחרי שראש הממשלה פגש את ראשי המועצות מעוטף עזה לראשונה מתחילת המלחמה, ביום שישי האחרון בקריה. בפגישה עם גלנט שבו ועלו טענות ותלונות נגד הממשלה. ראש מועצת שער הנגב, תמיר עידאן, שכבר הודיע לפני כשבועיים על התפטרותו מהליכוד במחאה על התנהלות הממשלה, סיפר בפגישה שהוא שב מדיון בוועדת הכספים בכנסת ואמר: "אותם אנחנו כנראה לא ננצח. הם חזרו מכל ההסכמות שהיו. החקלאות לא תחזיק עוד יום אחד עם המתווה הזה . אומרים גישה מרחיבה אבל לא מתייחסים לזה. נראה שלא כולם לוקחים את זה כמוך".

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, גם הוא איש ליכוד, אמר בפגישה "אני שנים ביקשתי כסף למיגון עכשיו הם מוציאים על פינוי. חכמי חלם. אם בתי הספר שלי היו ממוגנים הייתי מחזיר אותם מחר ללמוד. אבל אין לי את הפריבילגיה הזו". ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג', עוד איש ליכוד בולט, שאירח את הפגישה עם גלנט אצלו במועצה, קרא להכיר בנגב המערבי כחלק מהעוטף ואמר: "הישובים הצמודים הם הראשונים שצריכים לקבל אבל תעזרו לנו שנוכל להחזיר יותר ילדים לבתי הספר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שר הביטחון יואב גלנט בצהרה . 11 בנובמבר 2023. לע"מ, צילום מסך
שר הביטחון יואב גלנט בצהרה . 11 בנובמבר 2023/צילום מסך, לע"מ

לפי המשתתפים בפגישה, ראשי הרשויות ביקשו לחזק את צה"ל ומערכת הביטחון בהמשך הפעולה הקרקעית בעזה. ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, אמר לגלנט: "כל העוצמה צריכה להיות מופעלת כאן. יש לנו מספיק זמן לחכות כמה שידרש כדי שתעשו את העבודה". ממלא מקום ראש מועצת שער הנגב, יוסי קרן, הוסיף: "ההתייחסות היא לא אם הישובים יחזרו אלא כשהישובים יחזרו. הם יחזרו כשהביטחון יחזור. אני רוצה שהישובים שלי יחזרו כמה שיותר מהר למקום כמה שיותר בטוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully