וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלית עם מזגן, מערכת מנהרות ומסמכים סודיים: הושלם כיבוש מחנה הפליטים שאטי

עודכן לאחרונה: 14.11.2023 / 18:47

עם התקדמות הלחימה, נחשפת גם מערכת המנהרות המשוכללת שבנה חמאס במשך שנים. מתחת למחנה הפליטים, שכיבושו הושלם היום, נמצאו מנהרות בעומק 20 מטר, מצויידות במערכות חשמל ומיזוג ומעלית מהקרקע שמורידה את הלוחמים פנימה. בצה"ל טוענים כי צמרת חמאס שהו באזור - אך נמלטו

בווידאו: פעילות כוחות צהל במחנה הפליטים שאטי 14.11.23/דובר צה"ל

מפקד אוגדה 162 תת אלוף איציק דיווח לפני שעות אחדות למפקד פיקוד הדרום האלוף ירון פינקלמן: "הושלם כיבוש מחנה הפליטים שאטי". בשבוע האחרון פעלו במחנה לוחמי חטיבות הקומנדו, גבעתי ונח"ל. במקביל, לראשונה מאז הכניסה הרגלית לעזה, נפגשו כוחות אוגדה 162 וכוחות אוגדה 36 על ציר החוף והשלימו את כיתור מרחב עזה וצפון רצועת עזה.

משעות הבוקר נרשמו למעלה מעשר התקלויות בין מחבלים לכוחות אוגדה 162 בלב העיר עזה. לוחמי האוגדה הרגו מתחילה המלחמה למעלה מ-1,000 מחבלים שתועדו בשטח והצטברו לכדי רשימה מבוססת שמות בסיוע המודיעין. אלו לא כוללים את ההרוגים שנקברו במנהרות ותחת מבנים.

עיקר הלחימה בימים האחרונים התנהלה סביב מחנה הפליטים שאטי.אלפי לוחמי צה"ל נלחמו במרחב, שכולל מערכת מנהרות מסועפת. שיטות הפעולה של צה"ל גרמו למחבלים לצאת מהתת קרקע ולהילחם מעל פני הקרקע. בצה"ל טוענים כי מג"ד מחנה הפליטים שאטי ברח מהמחנה והותיר את המחבלים להילחם לבדם.

לוחמי אוגדה 162 הצליחו לאתר במרובע הביטחוני כספות שהכילו מסמכים סודיים ביותר של חמאס ומחשבים ואף איתרו מפעל לייצור אמצעי לחימה.

פעילות כוחות אוגדה 162 במחנה שאטי. דובר צה"ל
למעלה מעשר היתקלויות בין מחבלים לכוחות צה"ל. לוחמי אוגדה 162 בלב העיר עזה/דובר צה"ל

בתוך בית החולים: כיסא לקשירת רגליים ואפודי תופת

חמאס התאמץ להסתיר מנהרה אסטרטגית שלו שנבנתה בעומק 20 מטרים מתחת לאדמה. אלא שכוחות ההנדסה איתרו את הפתח שהיה חסום בבטון, חרצו אותו, וחשפו את גודלה העצום. אותה מנהרה היתה מצוידת גם במעלית, שהורידה את לוחמי החמאס פנימה, ובתוך המנהרה נמצאו מערכות מיזוג אוויר וחשמל.

בצה"ל טוענים כי צמרת חמאס בהם יחיא סינוואר, מרואן עיסא ומוחמד דף שהו לצד מח"טים ומג"דים במרובע הביטחוני בתת קרקע, אולם על פי סימנים שנמצאו במקום, הם נמלטו משם כשהבינו שכוחות צה"ל מתקרבים.

הפעילות בבית החולים רנטיסי היתה מבוססת מודיעין. מתוך בית החולים ירה מחבל טיל נ"ט על כוח של חטיבה 401 ומייד חוסל. בצה"ל טוענים כי נמצא במקום כיסא אליו נקשרו רגליים. עוד נמצאו במקום אמצעי הסוואה כמו וילונות ללא חלונות ועשרות חיתולים של תינוקות. החיילים אף מצאו במקום רשימת תורנות שמירה על החטופים ואפודי תופת, למקרה שצה"ל יפרוץ פנימה והם יתאבדו או ילבישו אותן על החטופים. בנוסף, המקום הכיל דלתות הדף, כדי להתמודד עם עוצמת תקיפות חיל האוויר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פעילות כוחות אוגדה 162 במחנה שאטי. דובר צה"ל
היקף השיגורים מהמרחב בשליטת אוגדה 162 ירד ב-80% בעקבות שליטה בשטח והשמדת אתרי שיגור ומחסנים/דובר צה"ל

הערכה: כ-30% מכלל הפירים והמנהרות הושמדו

הערכה שמגיעה מהצבא - העובדה שאוגדה 36 ניתקה את העיר עזה מהדרום, מונעת התחמשות של הגדודים השונים באמצעי לחימה, תחמושת ומזון. לכן בימים האחרונים עשרות מחבלים הסגירו עצמם בידיים מורמות לידי לוחמי גבעתי.

בצה"ל מעריכים שעד כה הושמדו כ-30% מכלל הפירים והמנהרות במרכז וצפון רצועת עזה. במהלך הפשיטות על הפירים והמנהרות נתקלו החיילים באלפי מוקדי מטענים. "צה"ל לא עלה על מטענים מאחר והפעיל את הדחפורים בצורה חכמה כדי לפלס דרך לכוחות המתמרנים. כמוכן, נסלל כביש מיוחד למחנה הפליטים שאטי כדי לסייע באספקת הציוד, התחמושת והדלקים לכוחות בשטח", אומרים בצבא..

היקף השיגורים מהמרחב בשליטת אוגדה 162 ירד ב-80% בעקבות שליטה בשטח והשמדת אתרי שיגור ומחסנים. בין השאר אותרו אתרי שיגור בפרקים ציבוריים ובגני ילדים. כמו כן, במהלך הלחימה הפיל צה"ל 80 בניינים בני 22 קומות בהם הסתתרו חוליות נ"ט של חמאס.

בצה"ל מעריכים כי סינואר מבין שיומו קרב ככל שיתקדם התמרון היבשתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully