וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: מספר ההרוגים של אנשינו בעזה - יותר מבכל סכסוך אחר

עודכן לאחרונה: 14.11.2023 / 16:10

סוכנות אונר"א דיווחה על 102 הרוגים משורות עובדיה ברצועה מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס, הנתון הגבוה ביותר בכל 78 שנות קיומו של האו"ם. "הם לעולם לא יישכחו", אמר מזכ"ל האו"ם, שהוביל דקת דומייה לזכרם במטה הארגון בניו יורק

בווידאו: פעילות לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 ברצועת עזה/דובר צה"ל

האו"ם אמר כי מספר עובדי הסיוע שלו שנהרגו במלחמה ברצועת עזה גבוה יותר מכל סכסוך אחר לאורך 78 שנות קיומו של הארגון. האו"ם מפעיל את סוכנות הפליטים הפלסטינים (אונר"א) בעזה, שדיווחה על 102 הרוגים בשורות עובדי הסיוע שלה מאז תחילת המלחמה ב-7 באוקטובר. בנוסף אליהם, נפצעו עוד 27 עובדי סיוע נוספים.

נציגויות האו"ם ברחבי העולם הורידו אתמול את הדגל לחצי התורן, ועובדי הארגון עמדו דקת דומייה לזכרם של עמיתיהם שנהרגו בעזה. "הם לעולם לא יישכחו", אמר מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, שהוביל את דקת הדומייה במטה הארגון בניו יורק.

באונר"א אומרים כי רבים מהקורבנות של הסוכנות נהרגו לצד משפחותיהם במהלך התקיפות המאסיביות של צה"ל בתגובה לטבח של חמאס, שבו נרצחו כ-1,200 ישראלים. בצה"ל מאשימים את חמאס בשימוש במתקנים של האו"ם לצרכי טרור.

"הם היו מורים, מנהלי בתי ספר, עובדי רפואה, כולל גניקולוג, מהנדסים, צוותי תמיכה ופסיכולוג", נמסר בהודעת אונר"א, המעסיקה כ-13 אלף עובדים בעזה. הסוכנות הוקמה שנה לאחר מלחמת העצמאות, והיא מספקת מחסה לכ-780 אלף איש ביותר מ-150 מתקנים צפופים ושירותים בסיסיים כמו חינוך, בריאות, סיוע ושירותים חברתיים.

ישראל ומבקרים אחרים של אונר"א מאשימים אותה בהנצחת מצב הפליטות של תושבי עזה ובשיתוף פעולה עם חמאס וארגוני הטרור. בסוכנות מכחישים זאת.

בית ספר של אונר"א בעיר עזה אחרי התקפה של צה"ל, 12 בנובמבר 2023. רויטרס
בישראל מאשימים את חמאס בשימוש במתקני אונר"א לצרכי טרור/רויטרס

הסוכנות אמרה כי אנשיה עובדים "מסביב לשעון" עם אספקה מצומצמת כדי לתמוך בעקורים בבתי הספר ובמבנים שלה, מסייעים במעט משלוחי הסיוע שמגיעים לעזה ומסייעים לאוכלוסיות פגיעות, לרבות נשים הרות ותינוקות.

תומס ווייט, מבכירי אונר"א, אמר כי הארגון סובל מ"חנק משאבים" בשל הסגר של צה"ל על עזה. לדבריו, הסוכנות תיאלץ להפסיק לחלוטין את פעילותה, כולל במתקני התפלה ופינוי פסולת, בשל מחסור בדלק. בישראל מכחישים שיש מחסור בדלק ברצועה וטוענים כי חמאס שולט עליו וגונב אותו לעצמו.

מוקדם יותר החודש אמר הנציב הכללי של אונר"א, פיליפ לזאריני, כי אנשי הצוות בעזה "חולקים את אותם תנאי חיים כמו כל אחד אחר" בעזה.

"הם נאבקים על בסיס יומיומי למצוא את הלחם, למצוא את המים, להגן על הילדים שלהם. ולמרות זאת, ולמרות האבדות הכבדות בתוך הארגון הזה, הם נשארים מחויבים לעשות כל מה שאפשר כדי לספק תמיכה לאנשים בעזה. אבל זה מאבק יומיומי מתמיד", אמר לזאריני.

עוד בוואלה!

מזכ"ל האו"ם: "עזה הופכת לבית קברות לילדים"

לכתבה המלאה
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בדקת דומייה לזכר הרוגי הארגון ברצועת עזה במטה האו"ם בניו יורק, 13 בנובמבר 2023. רויטרס
המזכ"ל גוטרש מוביל דקת דומייה במטה האו"ם, אתמול/רויטרס

לדברי הסוכנות, יותר מ-60 מתקנים של אונר"א - רובם בתי ספר שהעניקו מחסה לאלפי אזרחים - ספגו נזק משני או ישיר בתקיפות צה"ל, ומאז 7 באוקטובר נהרגו 66 בני אדם שמצאו מחסה במתקניה. ביום ראשון נפגע לטענתה אחד ממתחמים של הארגון ברפיח שבדרום עזה בתקיפה של חיל הים, ונגרם לו נזק משמעותי. צה"ל אמר אתמול כי התקיפה בוצעה "על בסיס דרישות מבצעיות, בסמוך לבניין".

"המתקפה האחרונה היא אינדיקציה נוספת לכך ששום מקום בעזה אינו בטוח. לא הצפון, לא המרכז ולא הדרום. הזלזול בהגנה על תשתיות אזרחיות, כולל מתקני או"ם, בתי חולים, בתי ספר, מקלטים ומקומות פולחן הוא עדות לרמת הזוועה שאזרחים בעזה חיים מדי יום", אמר לזאריני.

אונר"א אמרה כי %70 מכלל המתקנים שניזוקו היו מדרום לוואדי עזה, במרכז ובדרום הרצועה, כולל ברפיח וחאן יונס. אלו האזורים שאליהם הורה צה"ל לתושבי צפון הרצועה לנוע לפני כניסתו לתוך העיר עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully