וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים לפקודה לפשוט על שיפא: "אנחנו יכולים לפעול עד הסוף, רק שהדרג המדיני יחליט"

עודכן לאחרונה: 14.11.2023 / 9:42

גורם בכיר במערכת הביטחון: "שום דבר לא מונע מאיתנו לממש את מטרות המלחמה, אנחנו אפילו לא בחצי דרך. לא פוסלים את האפשרות שהחטופים הוברחו מ'שיפא' לדרום הרצועה, כמו גם בכירי חמאס". על פשיטת צה"ל על בית חולים רנתיסי: "חמאס תכנן לחטוף תינוקות. זה לא היה מקרי"

ווידאו: חמאס מפעיל מפקדת טרור מתחת לבית החולים "שיפא" בעזה/צילום: דוברות צה"ל

"ההחלטה אם לפשוט על מתחם בית החולים שיפא היא של הדרג המדיני, לא הצבאי. לצה"ל יש יכולת לממש החלטה כזו עד הקצה" - כך אומר (שלישי) גורם בכיר במערכת הביטחון. הגורם מעריך עוד כי רוב בכירי חמאס שהסתתרו במפקדות התת-קרקעית שמתחת לבית החולים, ברחו לדרום הרצועה. "אנחנו גם לא פוסלים את האפשרות שהחטופים הוברחו לשם", אומר הגורם.

בנוגע לחשיפת הממצאים מפשיטת צה"ל על בית החולים רנתיסי שבעזה, אמר הגורם: "חשוב שהעולם יראה מול מי אנחנו מתמודדים. הם תכננו לחטוף תינוקות וילדים מלכתחילה ונערכו לזה. זה לא היה מקרי וכשיגיע הזמן נרחיב בנושא". הבכיר הוסיף ואמר כי מערכת הביטחון משקיעה "מאמצים עילאיים תוך כדי לחימה וסיכון גדול לכוחות בשטח לאתר מודיעין על מקומות המסתור של החטופים ועל גורלם. יש תחומים שלא צריך להרחיב עליהם".

תיעוד בלעדי מפשיטת שייטת 13 וצוות הקרב של חטיבה 401 על בית החולים ״רנתיסי״. ללא, דובר צה"ל
דובר צה"ל דניאל הגרי בפשיטה על בית החולים רנתיסי/דובר צה"ל, ללא
לוחמי צה"ל חשפו פיר מנהרה במסגד. 14 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל פועלים ברצועת עזה, היום/דובר צה"ל

הגורם התייחס גם לקצב הלחימה היבשתית באומרו: "שום דבר לא מונע מהכוחות בשטח לממש את מטרות המלחמה, גם לא מזג אוויר. יש מקומות רבים שצריך להגיע אליהם לפי המודיעין, תשתיות גדולות מאוד של טרור. במשך עשרות שנים השקיע חמאס כסף רב בלקחת רחוב ולהפוך כל בית לשישי בו לבסיס צבאי. בדבר הזה חייבים לטפל ואנחנו עושים את זה ביסודיות ובמקצועיות תוך שמירה על הכוחות". הגורם התייחס עוד למשימות שנותרו לכוחות צה"ל ברצועת עזה וסיכם: "אנחנו אפילו לא בחצי מהדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully