וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מייסר לחשוב כמה אנשים יכולנו להציל": חבלני המשטרה מאשימים שלא הורשו להשתתף בלחימה בשבת השחורה

עודכן לאחרונה: 14.11.2023 / 15:54

על אף שהוזעקו לדרום מצוידים בנשקים ומיגון, שוטרי מערך החבלה הארצי הונחו על ידי מפקדיהם לטפל בזירות נפילה של טילים בדרום בלבד. כעת, שבועות לתוך הלחימה, צפים רגשות האשם וכן ההאשמות כלפי המערכת. "השטח בער - ולא הורשנו להיכנס. יכול להיות שהיה צריך לסרב פקודה"

בווידאו: אופקים: שוטרים מנסים לחלץ בני ערובה תחת ירי בלתי פוסק/דוברות משטרת ישראל

כמו רבים משוטרי משטרת ישראל, גם עשרות שוטרי מערך החבלה הארצי הוקפצו בבוקר שבת השחורה, ה-7 באוקטובר לעוטף. אולם, בניגוד לשוטרים שניהלו קרבות גבורה מול המחבלים ובלמו יחד עם כוחות צה"ל את המתקפה הרצחנית בעוטף - אלו הונחו על ידי מפקדיהם לטפל בזירות נפילה של טילים בערים בדרום.

במקביל לשוטרי היחידה שמתגוררים בדרום, שניהלו לחימה מבית לבית ביישובי העוטף והגנו על ביתם ובתי שכניהם, שוטרי היחידה מהמערך הארצי שירדו לדרום עקב ההתרעות, מצוידים בנשקים ארוכים, ומיגון מלא - הונחו כאמור שלא ללתפקד ככוח תגבור בלבד לשוטרים שבחזית. בחלוף השבועות, לא מעט מהם נושאים רגשות אשם על כך שלא הוצאו לזירות הלחימה, וסבורים כי על אף פעילותם החשובה - יכלו לשאת בנטל בצורה טובה יותר.

"בבוקר שבת עוד לא ידעו מה קורה. מכל רחבי המדינה זורמים כוחות תגבור", סיפר לוואלה! א' (שם בדוי), שוטר במערך. "גם אנחנו, כ-40 חבלנים, מוקפצים באזור השעה רבע לשבע ויורדים לדרום עם הרכבים וכל הציוד - אבל קיבלנו הנחיה מפורשת שלא להכנס ללחימה".

אופקים: שוטרים מנסים לחלץ בני ערובה תחת ירי בלתי פוסק
08.10.23. דוברות משטרת ישראל
אופקים: שוטרים מנסים לחלץ בני ערובה תחת ירי בלתי פוסק 08.10.23/דוברות משטרת ישראל

"למעשה, אנחנו 4 רמות מכל, יש לנו אפודים קרמים וקסדות באיכות הכי גבוהה במשטרה. יש לנו נשקים ארוכים מתוחזקים ברמה הכי גבוהה וגם ערכות, מבלי להרחיב, שבמידה ובתוך זירות יש מחבלים או אמל"ח - אנחנו יודעים לתת מענה לכך".

לדבריו, "אנחנו אנשים שעובדים עם פקודות והנחיות סדורות. הקושי הגדול, שאי אפשר לתאר, היה שלא יכולנו להיכנס ללחימה על אף ששמענו שכל השטח בוער. יש לנו יתרון גם בלחימה וגם בטיפול בחבלה ולא יכולנו להשתתף".

"ישבנו והמתנו ככוחות כוננות אבל לא התקדמנו ללחימה", המשיך א'. "באותו יום גם לא טופלו זירות נפילה של רקטות. לאחר מכן, היו מפקדים שאמרו שלא היה להם מידע ותמונת קרב. ואני שואל, היה מישהו שכן היה לו תמונת קרב? טבח כזה מזעזע, הדבר היחיד שבוער בנו ומייסר אותנו זה שכתוצאה מאי כניסה למצב של לחימה זה כמה אנשים יכולנו להציל. כמעט כולם היו לוחמים ביחידות מבצעיות. ומדובר בזירות שהיו מלאות במטעני חבלה. מטעני גוף, זירות ממולכדות. אמל"ח מסוכן זה משהו שאנחנו מכירים מהשגרה שלנו".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי עם שוטרים המאבטחים את ביקור נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ת"א, 18 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי עם שוטרים המאבטחים את ביקור נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ת"א, 18 באוקטובר 2023/ראובן קסטרו

חבלן נוסף ממערך החבלה סיפר כי גם קצינים ביקשו לצאת לשטח ולהילחם - וסורבו על ידי מפקדיהם. "אנשים ממש זועמים", אמר. "חלק מאיתנו היו בלחימה בצוק איתן, במלחמת לבנון השניה ועוד. נכון, זה לא ימ"מ, אבל התאמנו בדיוק על המתארים האלה של בני ערובה ומטעני חבלה. אנחנו מטפלים בכל האמל"ח, מכירים את הסיטואציה. יכול להיות שהיה צריך לסרב פקודה, כי היו חבלנים שטיפלו בזירות נפילה. התסכול הוא שיש לך נשק ותחמושת. שוטרים שיצאו מהבית ונלחמו, נלחמו עם אקדחים, ואילו החבלנים נשארו בתחנה. זה כואב".

ממשטרת ישראל נמסר: "ממשטרת ישראל נמסר כי "מתחילת המלחמה נמצאים שוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג"ב, היחידות המיוחדות ומערך החבלה בחזית הלחימה והעשייה. מיד עם פרוץ המלחמה, שוטרי מערך החבלה פעלו בזירות השונות, חצצו בין חוליות מחבלים מרצחים לאזרחים תמימים, נטרלו אמצעי לחימה, טיפלו בכלי רכב שעימם הגיעו המחבלים, בציוד הלחימה הרב שהיה עמם ובזירות הנפילה הקשות".

עוד אמרו במשטרה כי "חבלני מערך החבלה נקראו למשימות השונות במוקדי הלחימה יחד עם כלל שוטרי משטרת ישראל כשמטרתם להציל חיי אדם. חלקם אף נתקלו במחבלים בביתם, בדרכם אל המשימה ובמהלך הימצאותם במשימות השטח ולצערנו אף נפצעו ונפלו בקרבות.

"מחובותיה של משטרת ישראל להמשיך ולתת מענה בכלל תחומי אחריותה. תרומתם של השוטרים בכל זירות הלחימה בחזית ובעורף בהם מוקדי החירום של המשטרה וזירות הנפילה הם הכרחיים להכרעת המערכה. לשם כך, ביום פרוץ המלחמה ובימים שלאחר מכן, בהתאם להערכות מצב סדורות,
ניתן מענה מבצעי ומקצועי בכלל הגזרות והזירות, על מנת להבטיח את שלומם ובטחונם של אזרחי מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully