וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אזרבייג'ן רכשה מהתעשייה האווירית טילים ב-1.2 מיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 19:41

בוואלה! נחשף כי במדינה המוסלמית שגובלת באיראן מדווחים כי זו רכשה את מערכת ההגנה האווירית ברק-8. העסקה, באם התקיימה, מציבה את המכירות המצטברות של המערכת בסך של יותר מ-8 מיליארד דולר

בווידאו: ניסוי יירוט במערכת ההגנה האווירית ברק 8/צילום: התעשייה האווירית

ההשתלטות על חבל המחלוקת נגורנו קרבאך בספטמבר האחרון העלה את השאלה האם אזרבייג'ן תמשיך להיות אחת הלקוחות הגדולות של התעשיות הביטחוניות בישראל גם לאחר הניצחון על ארמניה השכנה. שלשום, נחשף בוואלה! כי התעשייה האווירית חתמה עם מדינה זרה על עסקה למכירת מערכת הגנה אווירית ב-1.2 מיליארד דולר, כשהיום פורסם באזרבייג'ן כי המדינה המוסלמית-שיעית היא הרוכשת, וכן כי מדובר בעסקה נוספת לרכישת מערכות ברק-8, הפעם מהדור המעודכן MX, לאחר שכבר רכשה בעבר מערכות ברק-8.

ברק-8, שמיועדת ליירט מטוסים, טילים באליסטיים לטווח בינוני וטילי שיוט, הופכת בכך לאחת ממערכות הנשק הישראליות היחידות שעברו את רף ה-8 מיליארד דולר במכירות. המערכת נמכרה לחיל הים הישראלי עבור ספינות הסער-6 ו-5, כתשובה לטיל היאחונט הרוסי שנמכר לרוסיה והועבר לחיזבאללה.
הודו, שעימה פותחה המערכת, רכשה את הברק-8 עבור חיל האוויר, צבא היבשה והצי שלה. בהמשך, נמכרה המערכת לקולומביה ולמרוקו, ולפי מקורות זרים גם לאמירויות הערביות.

יירוט ברק 8 MRSAM. דובר צה"ל
דיווח: אזרבייג'ן רכשה מהתעשייה האווירית טילים ב-1.2 מיליארד דולר/דובר צה"ל

העסקה החדשה מבוצעת באמצעות משרד הביטחון הישראלי כעסקה בין ממשלות, ובמסגרתה תשמש התעשייה האווירית כקבלן ראשי בפרויקט. הברק MX מגיע בשלוש גרסאות, עם מיירטים לטווחים של 35 עד 150 קילומטרים, מה שמאפשר לשיגור מיירט זול יותר מול מטרה פשוטה יותר ליירט, ועדיין להציע יכולת יירוט בטווחים ארוכים יחסית. אלתא, חברת הבת של התעשייה האווירית, מייצרת את מכ"ם המערכת, ורפאל משתתפת בייצור המיירטים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully