וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: רכב עם דגל ישראל - והותקף במרכז מלבורן

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 14:23

רונן מרטין-כהן שב מעצרת תמיכה בישראל כשהוא רוכב על אופניו עם הדגל, שאותו ניסתה להוריד אישה צעירה. הוא נפל מאופניו והותקף על ידי שני אנשים נוספים לפני שעוברי אורח התערבו. המשטרה פתחה בחקירת האירוע, האחרון מבין שורות תקריות אנטישמיות על רקע המלחמה בעזה

רוכב אופניים עם דגל ישראל מותקף במלבורן, אוסטרליה, 12 בנובמבר 2023. 9news, צילום מסך
התקרית במלבורן, אתמול/צילום מסך, 9news

רוכב אופניים שנשא דגל ישראל הותקף אתמול (ראשון) על כביש במרכז מלבורן, בתקרית אנטישמית נוספת שאירעה באוסטרליה מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר.

בסרטון שהגיע לערוץ 9News נראתה אישה רודפת אחרי רוכב האופניים בעודה צוחקת, לפני שניסתה להסיר את הדגל מאופניו. בתיעוד, שצולם על ידי עד ראיה, נראה הרוכב קם מאופניו ונופל ולאחר מכן מותקף על ידי שני אנשים. התגרה הופסקה בעקבות התערבותם של עוברי אורח.

הרוכב, רונן מרטין-כהן, ששב מעצרת תמיכה בישראל, סיפר כי הם טמנו לו מארב. "נדחפתי לקרקע ואז הם בעטו בי, בעיקר בחזה ובגב", סיפר. אף אחד מהמעורבים לא נזקק לטיפול רפואי, והמשטרה אמרה כי היא פתחה בחקירה.

"אין מקום בקהילה שלנו להתנהגות מבוססת שנאה או אפליה ומשטרת ויקטוריה לא תסבול תקריות אנטישמיות או איסלאמופוביות", אמר דובר משטרת מדינת ויקטוריה, שבה שוכנת מלבורן. "אנו מתייחסים ברצינות לכל דיווח על איומים או אלימות, ואנו מעודדים את חברי הקהילה לדווח על כל אירוע מדאיג".

במהלך סוף השבוע המתוח באוסטרליה סביב המלחמה בעזה, נהג רכב עלה על מדרכה וכמעט שפגע בגבר ואישה שהחזיקו בדגלי ישראל. המשטרה אמרה כי היא מנסה לזהות אותו, כשבמקביל היא הגבירה את הנוכחות שלה באזורים שבהם יש ריכוזים גדולים של יהודים.

מנהיגים פוליטיים ואנשי דת בוויקטוריה קראו להרגעת הרוחות. ד"ר דביר אברמוביץ', מהציבות נגד השמצה, אמר כי הוא מודאג מהמתיחות ברחובות מלבורן. "יש מגיפה של אנטישמיות היוצאת מחוץ לשליטה", אמר. "אנחנו צריכים להבטיח שמלבורן לא תיקרע לגזרים בשל המתיחות הזאת".

גם בקהילה המוסלמית התלוננו על אלימות נגד מפגינים בעצרות פרו-פלסטיניות. עאדל סלמאן, מהמועצה האסלאמית של ויקטוריה, אמר כי המתיחות הזו יוצרת סביבה לא בטוח עבור מוסלמים.

"מאשימים אותם בתמיכה בטרור", אמר. "אנחנו לא בעד שום תוקפנות, ואנחנו לא רוצים שום אלימות או שנאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully