וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תקפה שוב בסוריה, 5 חיילי קומנדו נהרגו בתאונת מסוק בים התיכון

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 16:55

שר ההגנה אמר כי בהוראת ביידן, הותקפו מתחם אימונים ובית בטוח ששימש את המיליציות האיראניות, בעקבות המשך התקיפות נגד כוחות אמריקניים באזור. לפי אחד הדיווחים, שמונה חמושים נהרגו. בתקרית אחרת, מסוק אמריקני התרסק בזמן אימון וחמישה חיילים נהרגו

צה"ל תוקף את המשגרים שירו מסוריה לעבר ישראל/דובר צה"ל

ארצות הברית תקפה הלילה (שני) שתי מטרות של המיליציות הקשורות לאיראן בסוריה - כך הודיע הפנטגון, בתגובה להמשך ההתקפות נגד כוחות אמריקניים באזור. שר ההגנה לויד אוסטין אמר כי בהתקפה, שעליה הורה הנשיא ג'ו ביידן, נפגע מתחם אימונים בסמוך לעיר אבו כמאל ובית בטוח ליד העיר מיאדין, שתיהן במזרח סוריה.

"לנשיא אין עדיפות גבוהה יותר מאשר ביטחונם של הכוחות האמריקניים, והוא הורה על הפעולה היום כדי להבהיר שארצות הברית תגן על עצמה, על הכוחות שלה ועל האינטרסים שלה", מסר אוסטין בהצהרה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שמונה חמושים מהמיליציות נהרגו בתקיפות.

לפי דיווחים מקומיים, התקיפות כוונו נגד מחנה של המיליציות הפרו-איראניות באזור שממערב לאבו כמאל שבמחוז דיר א-זור. התקיפה השנייה אירעה בסמוך לגשר הקרוב לעיר מיאדין, הסמוכה לגבול עם עיראק שבה למיליציות הפרו-איראניות יש נוכחות משמעותית.

נושאות המטוסים האמריקניות פורד ואייזנהאואר בים התיכון, 4 בנובמבר 2023. רויטרס
ארה"ב עיבתה את כוחותיה באזור. נושאות המטוסים פורד ואייזנהאואר בים התיכון/רויטרס

מאז תחילת המלחמה בעזה גברו המתקפות של המיליציות הפרו איראניות על כוחות ארצות הברית בסוריה ובעיראק. זוהי התקיפה השלישית של ארצות הברית בסוריה מאז 26 באוקטובר. כוחות ארצות הברית הותקפו לפחות 40 פעם בעיראק ובסוריה בשבועות האחרונים. לפחות 45 חיילים אמריקניים נפצעו בתקיפות.

איראן ותומכיה אומרים כי ארצות הברית נושאת באחריות למלחמה המוצהרת של ישראל נגד חמאס, שגם הוא נתמך על ידי טהראן. לארצות הברית יש 900 חיילים בסוריה, ועוד 2,500 בעיראק השכנה, המייעצים ומסייעים לכוחות מקומיים הנאבקים למנוע את צמיחתו מחדש של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שבשנת 2014 כבש חלקים נרחבים משתי המדינות אך נהדף מהם לפני כמה שנים.

החשש כי הסכסוך בין ישראל לחמאס עלול להתפשט במזרח התיכון הולך וגובר, ועמו הסכנה הנשקפת לכוחות אמריקניים המוצבים בבסיסים מבודדים. ארצות הברית שלחה ספינות מלחמה ומטוסי קרב לאזור מאז 7 באוקטובר, כולל שתי נושאות מטוסים, כדי לנסות להרתיע את איראן וחיזבאללה מלפתוח חזית נוספת נגד ישראל. בנוסף לכךף היא שלחה אלפי חיילים נוספים לאזור.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

תאונת מסוק קטלנית בים התיכון

בתקרית אחרת, חמישה חיילי קומנדו אמריקנים נהרגו בהתרסקות מסוק בלאק הוק במזרח הים התיכון במהלך אימון שבו הוא ניסה לתדלק באוויר. בהודעת הפיקוד האירופי של ארצות הברית לא פורט מהיכן המריא המסוק או באיזו נקודה בים התיכון הוא התרסק, אך הודגש כי לא הייתה זו פעולה עוינת.

התאונה התרחשה ביום שישי, ואתמול נמסר על מותם של החיילים. ביידן ספד לחללים, ואמר כי החיילים "מסכנים את חייהם עבור ארצנו בכל יום". הוא הוסיף: "אנחנו מתפללים למען משפחות גיבורינו הנופלים היום ובכל יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully